Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg har en sønn på 8 år med ADHD. Vi har prøvd ulike fritidsaktiviteter, med varierende hell. Han går nå på en aktivitet som han liker godt, men hvor det er vanskelig for han å fungere godt uten tilrettelegging. Har noen erfaring med å snakke med trenere å be om tilrettelegging? Det er snakk om tiltak som feks at jeg er med som tilskuer (fet er ikke vanlig at foreldre er med), at det gis få og tydelige beskjeder, at han bør slippe å ventende lenge i kø etc. Typiske tiltak for ADHD som har gjort underverker for ham på skolen. Hvor langt kan jeg "forvente" at trenere vil strekke seg for å inkludere et litt annerledes barn? Anonymkode: 01ab9...8e2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Her er jeg med på alle slike organiserte (og uorganiserte) aktiviteter. Jeg passer på at han oppfører seg og hjelper han med å holde fokus, minner han på ting, gjentar, viser, veileder osv. Men å stå i kø og vente må han selvfølgelig gjøre som alle andre. I løpet av et år han han gjort enorme fremskritt. Nå står jeg nesten bare på sidelinjen Anonymkode: b9ec3...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå