Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Dere som har mesteparten av omsorgen da, hvordan ser en dag ut for dere? jeg jobber 100%, og vi har litt avstand til jobb og skole (ett barn i barneskolealder), så det blir lange dager på oss. På ettermiddagen er jeg så sliten, med krevende jobb som også blir med hjem litt, og det aller meste av omsorgen for barnet, lekser, aktivitet og alt som følger med, tapper meg ganske for energi. Og med alt som skal følges opp på skole og alt som skal gjøre hjemme blir det ofte litt sent før jeg også er i seng, og deretter tidlig opp igjen. Men, lurte på om noen kanskje ville dele med meg hvordan dere legger opp dagene deres? Fra morgen til dere legger dere. Kanskje jeg kan få noen tips til hvordan jeg kan spare litt på energien og ikke bli så sliten, kanskje bli flinkere til å multi taske hverdagsoppgavene slik at det heller ikke blir så sene kvelder. Jeg føler også en del på det å være alene, vært det noen år nå, og savner å ha noen å dele hverdagen med, samtidig som det er ganske sårt, prøver jeg å ikke tenke så mye på dette.. Anonymkode: 907a4...2cd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Er 100 % alene med ett barn. Jobber kun 75 %. Gull!!! Anbefales! Anonymkode: 5246f...cf9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Bare gi det noen år til, til barnet blir litt eldre og mer selvstendig. Allier deg med foreldrene til barnets venner for å få litt pusterom. Planlegg handling og middager så det ikke blir tidstyver. Mine er 9 og 12 nå og ganske selvstendige. Jeg kan dra på jobb før de om morningen, de er da klare. Sitter bare med nesa i iPad 20 min før de går på skolen. Jeg slipper da mye trafikk både til og fra og får lengre ettermiddager hjemme. De har lokale aktiviteter som gjør at de kan dra til og fra treninger alene/med venner. Jeg kan da fikse hus eller jobbe litt når de er på trening. Barna har sine plikter som letter hverdagen for oss alle. Klær og gymtøy fikser de selv kvelden før. Jeg vet egentlig ikke. Hos oss fungerer det bare ganske enkelt uten at jeg sliter meg ut. Anonymkode: 5eb9b...ec6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Jeg er alene med et barn i barneskolealder, jobber ofte mer enn 100% og har 1 time pendlevei hver vei. Det jeg har gjort er å alliere meg med familie først og fremst og nå venner av sønnen min etter han begynte på skolen. Jeg sliter med dårlig samvittighet stort sett hele tiden siden jeg ikke strekker til hele tiden. Siden jeg har den veien til jobb har jeg spurt om hjemmekontor et par ganger i uka, så de dagene han har aktiviteter så har jeg hjemmekontor og kan ordne middag ferdig til han er ferdig på skolen osv. Prøver å få gjort mesteparten av leksene på søndagene, men nå har de leksehjelp en time på mandager og der gjør han leksene på skolen. har ikke mange forslag til deg for kjenner på slitet selv. Det forsterker seg med savn å ha noen å dele med. jeg er 100% alene med sønnen min - og har vært det i mange år. Den alenefølelsen gnager på meg ofte og er vanskelig å legge fra seg. En typisk dag er veldig stressende for min del og jobber intenst med å ikke stresse så mye. Jeg sitter med konstant dårlig samvittighet og tenker jeg er verdens verste mamma som ikke klarer å holde tritt med alt. Vi er flere som har det litt hektisk kan man si Anonymkode: 6868b...409
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Tusen takk for svarene deres hi Anonymkode: 907a4...2cd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2018 #6 Skrevet 5. september 2018 Riktignok bhg, men men. Står opp kl 6.30, kler på og lager matpakke og frokost. 5-åringen spiser mens han spiller på nettbrett. Jeg fikser resten. Ute av døra ca kl 7.10, levere og dra senest 7.20 til jobb. Begynner 7.45. Henter ca kl 15.45, hjem og varme opp/lage middag. Når han begynner på skolen, blir det vel lekser etter middag, nå leker eller spiller han. Kveldsmat kl 17.45, inn på badet kl 18. Kveldsrutiner og sover innen kl 19. Da begynner min kveld. Rydde etter middag og kvelds, vaske klær, gjøre klar sekk, klær og mat til neste dag. Legger meg ca kl 23. Husarbeid som støvsuging, vasking o.l. tar jeg kun i helger. Bruker ikke tid på det på kvelden. Du må nok bli flinkere til å legge igjen jobb på jobben. Samt finne dine energityver og ev. gjøre noe med de. Anonymkode: 819e0...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå