Gå til innhold

Dere med barn som er 8 år + ang tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser dere virkelig tennene til barna morgen og kveld? Jeg vet anbefalingene sier det, men her vil jenta pusse selv nå. Hun er flink og nøye, så da er det vel ok? 

Anonymkode: 3afc2...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser overskriften var forvirrende. Mente «Dere som har barn som er 8 år ++. Ang tannpuss.»

😊

Anonymkode: 3afc2...e1e

Skrevet

Jeg pusser fremdeles på kvelden. Om morgenen pusser de selv. Barna er 7,9 og 11. 

Anonymkode: 73248...00d

Skrevet

Jeg pusser om overtiden og de pusser selv på morgenen, 8 og 11 år. Eldste får snart regulering,  så fortsetter nok en stund til med det. 

Anonymkode: d7e59...e58

Skrevet

De pusser selv på morgenen. Vi pusser på seks- og åtteåringen på kvelden. Et par ganger i uken pusser jeg også på han som snart blir 13. Han er helt utrolig fjern og slurvete. Har vist ham hvordan det gjøres ordentlig flere ganger (er selv tannlege), men han gjør det ikke bra nok (og nei; det er ikke bare jeg som er pirkete). Eldste slapp jeg gradvis fra tiårsalderen. 

Anonymkode: be424...2e5

Skrevet

Her har hun pusset fra hun var 3 år selv. Får bare skryt av tannlegen for god tannpuss. Er 8,5år nå. 

Anonymkode: a754c...b35

Skrevet

Datter på 9 år. Jeg/far pusser tennene hennes om kvelden. Om morgenen gjør hun det selv.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pusser fremdeles på kvelden. Om morgenen pusser de selv. Barna er 7,9 og 11. 

Anonymkode: 73248...00d

Samme her

Anonymkode: 5c82b...397

Skrevet

Mine skal pusse både morgen og kveld. Vi bruker oldefar som et eksempel på hva som skjer hvis man ikke.

Anonymkode: 968f1...f53

Skrevet

Jenter på 3, 8 og 10. Alle får pusse selv på morgenen, mens vi foreldre pusser på kvelden. Spesielt viktig nå som eldste har fått regulering. 

Anonymkode: 73e44...9c9

Skrevet

Jeg pusser tennene hans morgen og kveld. Han protesterer ikke. Vil pusse tennene hans så lenge som mulig, men vi må jo lære han skikkelig opp etter hvert også. Ser for meg at han etter hvert får pusse selv under veiledning og så pusser vi over etterpå frem til vi er sikker på at det sitter. 

Bruker bare meg selv som eksempel på hvorfor tannpuss i barnealder og ordentlig opplæring er viktig.. 

Anonymkode: bdcd2...8a0

Skrevet

Jenta på 5 klarer det selv, får skryt av tannlege.

men sønnen på 10 derimot... Han bare slurver. Blir nok tannpuss av meg til han er 35 🙄

Anonymkode: b94ec...3f7

Skrevet

9 og 12 (med regulering). Pusser fortsatt om kvelden. 

Anonymkode: c521f...0ea

Skrevet

Mener det er anbefalt at foreldre har hovedkontroll på tannpussen i alle fall frem til barna er 10.

Så tror vi går for det - så får vi se om det behøves lenger tid.

Anonymkode: 49d93...f2a

Skrevet

Dei pussar sjølv på morgonen, vi pussar over på kvelden.(7 og 9 år) Dette har tannlegen sagt at er greit 🙂

Skrevet

Ja, jeg bryr meg virkelig nok til å pusse hver kveld. Her stoler jeg på erfarne tannleger i strfet for hva jeg srlv synser rundt, og vår sier at man bør gjøre det daglig til de er minst 10 år, og gjerne lenger også. Vi har overlatt tannpussen helt til barne når de har vært henholdvis 11,5 år, 10 år og 11 år. Minste på 9 år blir fortsatt pusset hver kveld av oss, men pusser alene selvom morgningen.

Jeg for min del blir stadig like overrasket over hvor mange som galant overhører anbefalinger gjort av fagfolk, bare fordi barna vil noe annet. Eller regelrett bryter loven (mange barn på under 140 cm som ikke sitter i putestol eller på pute i bil f.eks. fordi barna ikke vil og foreldre gir etter). Helt utrolig.

Anonymkode: d49ad...4cc

Skrevet

har en på 9 som vil at jeg pusser tennene hans ennå både morgen og kveld

Anonymkode: 12c50...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...