Gå til innhold

Ble ikke dette litt feil? Pappa i jentegarderoben.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på snart 8 går på svømmekurs. Det står at barn over skolealder skal gå i kjønnsriktig garderobe. Det er også svømmekurs for mindre barn på samme sted, og noen av disse barna trenger hjelp i garderoben. Burde ikke da den voksnes kjønn avgjøre garderobe? Min datter ble hvertfall ikke glad når pappaen til en av de mindre var med lille dattera i jente garderoben... hun vil ikke svømme mer pga dette... ikke kult for litt større jenter med pappaer i dusjen da😳 

Bør vi si noe? Til pappaen eller kursholder? Det er jo barn opp til 12-13 år på disse kursene (de går etter vårt). Hadde aldri slått meg å følge min sønn på fire i guttegarderoben...

Anonymkode: bd7fb...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann har selvsagt ingenting å gjøre i jente/damegarderoben. Aldri. 

Si fra til vaktene. 

Anonymkode: 8b9e8...55d

Skrevet

Kanskje si dette både til pappa og kursholder. Var det ikke mødre i damedusjen også som reagerte på dette? Kledde denne pappaen av seg og dusjet i damegarderoben også?

Anonymkode: 0a48d...0d7

Skrevet

Han har sikkert ikke tenkt på at det er eldre barn der også. Bare be kurslederen presisere det til neste gang.

Anonymkode: 0aa19...fee

Skrevet

Gi beskjed til kursholder.

Anonymkode: 8151b...ca4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje si dette både til pappa og kursholder. Var det ikke mødre i damedusjen også som reagerte på dette? Kledde denne pappaen av seg og dusjet i damegarderoben også?

Anonymkode: 0a48d...0d7

Nei, han bare hjalp barnet. Han skulle ikke i bassenget. Alle kurs er uten foreldre i vannet. Så ingen av de voksne trenger dusje.

Skrevet

Jo, dette blir veldig feil. Min sønn går også på svømmekurs, og vi har flere ganger fått mail der det presiseres at de som skal ha foreldre med i garderoben må gå i den garderoben forelderen hører til i. Barn under skolealder kan gå i motsatt garderobe, men foreldre skal aldri gjøre det. (Felles utsendt mail altså, vi har ikke gjort dette selv. Det sier seg jo egentlig selv.)

Anonymkode: d00d3...1bf

Skrevet

Menn har ingenting i damegarderoben å gjøre. Hjernedødt av en voksen mann.

Anonymkode: ba202...f98

Skrevet

Jeg har sett mødre gå inn i guttegarderoben flere ganger og jeg sier fra! I brevene vi får fra svømmeskolen, står det at barn i skolealder skal gå i garderoben de hører til, men at barn under skolealder kan følge foreldrene i motsatt garderoben og at ingen foreldre skal gå i "feil" garderobe. Det står også at hvis noen har behov utover dette, er det bare å gi beskjed, så finner de løsninger. 

Jeg hadde gitt klar beskjed til denne pappaen hvis jeg hadde vært til stede, og jeg hadde også sendt en mail til de som har kurset. 

Anonymkode: d3fc9...42d

Skrevet
28 minutes ago, Anonym bruker said:

Menn har ingenting i damegarderoben å gjøre.

Er alle menn potensielle overgripere?

Anonymkode: 9fb1b...a63

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? 

Anonymkode: 8b9e8...55d

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du likt at det var menn i garderoben når du skulle dusje og skifte??

Har ikke noe med om han er overgriper å gjøre...

Anonymkode: d5f87...282

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det vel ingen her som har sagt.

Anonymkode: b540a...b5b

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Hadde du likt at det var menn i garderoben når du skulle dusje og skifte??

Har ikke noe med om han er overgriper å gjøre...

Anonymkode: d5f87...282

Hva hvis han var en transe?

Skrevet

Det er faktisk helt utrolig at kurslederne ser det som nødvendig å sende ut disse reglene. De sier seg helt selv. 

Anonymkode: c898a...358

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis han var en transe?

Teanse eller ikke, menn skal aldri inn i damegarderoben!

Anonymkode: 5d428...5f6

Skrevet

Født i feil kropp

Anonymkode: 3e437...412

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dattera mi på snart 8 går på svømmekurs. Det står at barn over skolealder skal gå i kjønnsriktig garderobe. Det er også svømmekurs for mindre barn på samme sted, og noen av disse barna trenger hjelp i garderoben. Burde ikke da den voksnes kjønn avgjøre garderobe? Min datter ble hvertfall ikke glad når pappaen til en av de mindre var med lille dattera i jente garderoben... hun vil ikke svømme mer pga dette... ikke kult for litt større jenter med pappaer i dusjen da😳 

Bør vi si noe? Til pappaen eller kursholder? Det er jo barn opp til 12-13 år på disse kursene (de går etter vårt). Hadde aldri slått meg å følge min sønn på fire i guttegarderoben...

Pappa skal ikke med i jentegarderoben, jenta kan bli med faren inn på Herrer.

Anonymkode: 308ea...5c7

Skrevet

Min drøm er en dame, en herre, og en mixed garderobe på alle anlegg. Ville gjort alt så mye enklere for oss som ikke er så nøye på' re.

Anonymkode: 9b14d...b4a

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Teanse eller ikke, menn skal aldri inn i damegarderoben!

Anonymkode: 5d428...5f6

Selv om han identifiserer seg som kvinne?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om han identifiserer seg som kvinne?

Hva har dette med saken å gjøre? 

Anonymkode: ec904...4df

Skrevet

Jeg er enig i at dette er rart. Men kan det hende at han hjalp dattern fordi hun virkelig trengte hjelp? Mitt barn kunne " slått seg vrang" og ikke tørre og dusje alene. Jeg vet ikke, men kanskje pappaen fortet seg for å hjelpe henne ? Han tenkte nok mest på seg og dattern. Men jeg skjønner at det er en uting for andre. 

Anonymkode: 5b11b...e9b

Skrevet

Herregud, vi er da alle mennesker. Slutt å klage over ingen ting.

Anonymkode: acad7...77f

Skrevet

Han har nok ikke tenkt seg om at det kan være eldre der. Tenkte nok sikkert at de var i samme alder som hans datter. Er da ikke verdens undergang hvis det skjedde en gang. Alle kan gjøre feil eller misforstå. Trenger ikke å bli hysteriske av den grunn.

Men enig i det de fleste sier, en mann har ikke noe i en jente garderobe å gjøre uansett om de er transe eller født i feil kropp. Har du en snopp er du fortsatt en mann.

Jeg syntes man bare blir mer og mer hysteriske for ting. Man blir døt uten at man vet hva som har skjedd. Syntes det er verre enn at han ikke tenkte seg om, eller hva som var årsaken.

Regner med det var andre foreldre der, er jo bare å si ifra på en hyggelig måte.

Anonymkode: dc45b...f99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...