Gå til innhold

Lavt HCG? Tabell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og er så nervøs for å oppleve en ny SA.

Målte derfor HCG fredag, (uke4) og den var da på 195. Skal ta ny idag.

Er ikke det veldig lavt?

Kan lav hcg bety kommende SA eller tom fostersekk?

Anonymkode: 6aa91...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HcG på 195 i uke 4 er helt fint! Ikke ta sorgene på forskudd nå. Ta en ny blodprøve i dag og se på stigningen når du får resultatet. Dersom den har doblet seg (helst litt mer enn doblet siden det er 3 dager siden sist prøve), så er det bra. Jeg har hatt HCG så lavt som 37 i uke 4, og fikk beskjed av den sure resepsjonisten på legekontoret at jeg helt sikkert ikke var gravid lenger. Nye prøver viste fin stigning, og det ble baby 🙂 Lykke til!

Anonymkode: 90b47...7cd

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HcG på 195 i uke 4 er helt fint! Ikke ta sorgene på forskudd nå. Ta en ny blodprøve i dag og se på stigningen når du får resultatet. Dersom den har doblet seg (helst litt mer enn doblet siden det er 3 dager siden sist prøve), så er det bra. Jeg har hatt HCG så lavt som 37 i uke 4, og fikk beskjed av den sure resepsjonisten på legekontoret at jeg helt sikkert ikke var gravid lenger. Nye prøver viste fin stigning, og det ble baby 🙂 Lykke til!

Tusen takk for svar. Det er sikkert veldig individuelt, men ser at flere har høyere i uke 4- prøven ble tatt bare tre dager etter forventet mens. Veldig spent på dagens prøve. Spes. siden jeg ikke er kvalm heller... Så bra at d gikk veien for deg 🙂 

Anonymkode: 6aa91...0ac

Skrevet

Bare søk på HCG tabell på nettet, så ser du hvor store variasjoner som er vanlig. Tallet sier veldig lite, det er stigningen som er viktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...