Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hvis du hadde vært så heldig å få jobb? Anonymkode: 6db1e...f74
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 «Kunne du tenkt deg å jobbe?» «om du fikk jobb» hva er dette for noe? mennesker med Aspergers er da like intelligente og arbeidsføre som andre. Ingen kan se på deg at du har det... du får det til å høres ut som det er synonymt med å være ufør og uattraktiv på arbeidsmarkedet, skam deg! Anonymkode: 202ff...a71
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 11 minutes ago, Anonym bruker said: «Kunne du tenkt deg å jobbe?» «om du fikk jobb» hva er dette for noe? mennesker med Aspergers er da like intelligente og arbeidsføre som andre. Ingen kan se på deg at du har det... du får det til å høres ut som det er synonymt med å være ufør og uattraktiv på arbeidsmarkedet, skam deg! Anonymkode: 202ff...a71 I følge Alle i arbeid serien på TV2 forrige uke er det 90% av aspergere som ikke jobber. Anonymkode: 6db1e...f74
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: «Kunne du tenkt deg å jobbe?» «om du fikk jobb» hva er dette for noe? mennesker med Aspergers er da like intelligente og arbeidsføre som andre. Ingen kan se på deg at du har det... du får det til å høres ut som det er synonymt med å være ufør og uattraktiv på arbeidsmarkedet, skam deg! Anonymkode: 202ff...a71 Det er jo synonymt med å være ufør. Man trenger da virkelig ikke skamme seg for å påpeke fakta. Anonymkode: 1234a...34d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo synonymt med å være ufør. Man trenger da virkelig ikke skamme seg for å påpeke fakta. Anonymkode: 1234a...34d Aspergers er ikkje synonymt med å være ufør. Eg kjenner til fleire menneske med Aspergers som er i arbeid, men det er ikkje alle som klarar det. Eg har ein gut som nyleg har fått diagnosen, og psykologen med lang erfaring innan autisme blei litt forbausa då eg uttrykte tvil om han kom til å komme i arbeid som vaksen, for det trudde ho då. Men arbeidsmarknaden vert stadig trangare i nåleauget, så vi får sjå korleis det går. Anonymkode: 79978...257
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aspergers er ikkje synonymt med å være ufør. Eg kjenner til fleire menneske med Aspergers som er i arbeid, men det er ikkje alle som klarar det. Eg har ein gut som nyleg har fått diagnosen, og psykologen med lang erfaring innan autisme blei litt forbausa då eg uttrykte tvil om han kom til å komme i arbeid som vaksen, for det trudde ho då. Men arbeidsmarknaden vert stadig trangare i nåleauget, så vi får sjå korleis det går. Anonymkode: 79978...257 Ca. 90 prosent av mennesker med Asberger er ikke i jobb. Så tallene er ganske klare. Men håper selvsagt flere kommer i jobb. Anonymkode: 1234a...34d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 Om de tallene stemmer er nok jeg heldig med min omgangskrets av aspergere, den eneste av de som ikke har jobb er pga andre skader på kroppen som gjør det vanskelig å jobbe. Men det var første etter runt 10-15 år med prøving av forskjellige jobber og skaden var grunnen, ikke aspergers. Ellers jobber de i butikk, på sykehus, i kollektivtrafikken og som snekkere. Anonymkode: c6071...214
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du hadde vært så heldig å få jobb? Anonymkode: 6db1e...f74 Ja! Jeg hadde tatt hva som helst, om bare noen ville ha meg, men jeg klarer aldri å gjøre et godt nok inntrykk. Har søkt på hundrevis av jobber. Jeg klarer meg på uføretrygden, så jeg kunne jobbet gratis også, bare for å ha noe å gjøre. Har prøvd i 2 år å manne meg opp til å oppsøke frivilligsentralen, men etter alle avslagene på jobbsøknader er jeg for redd for å få beskjed om at de ikke kan bruke meg til noe. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: «Kunne du tenkt deg å jobbe?» «om du fikk jobb» hva er dette for noe? mennesker med Aspergers er da like intelligente og arbeidsføre som andre. Ingen kan se på deg at du har det... du får det til å høres ut som det er synonymt med å være ufør og uattraktiv på arbeidsmarkedet, skam deg! Anonymkode: 202ff...a71 Hun har dessverre rett i mange tilfeller. Ingen kan se at jeg har akkurat asperger, men om jeg hadde fungert akkurat som andre så ville det jo ikke vært noen grunn til å ha en diagnose. Jeg er arbeidsfør nok og intelligent nok til å gjøre en jobb, men ble ufør primært fordi arbeidsgivere ikke vil ha meg. Anonymkode: d67c2...28b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Jeg kjenner til to stykker som har asbergers, og begge er i full jobb. Ene er selvstendig næringsdrivende og kjører traktor med graver og andre er postmann. Jeg synes det hørest merkelig ut at 90% står uten jobb, det er synd om det er sånn. De to jeg kjenner til er begge litt annerledes enn gjennomsnittsmannen, men begge gjør en veldig god jobb. Anonymkode: 261d5...328
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 Må mann si fra om hen har Asperge Anonymkode: 40dc9...845
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Må mann si fra om hen har Asperge Anonymkode: 40dc9...845 Nei. Anonymkode: 6db1e...f74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå