Gå til innhold

Bør barnet mitt ha tilgang til ipad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har barnet mitt begynt på skolen, og jeg leser artikler om ipader som blir levert ut på skoler rundt om i landet og han får lekser som krever data eller ipad. Vi har ikke ipad hjemme, er det noe jeg burde anskaffe ift skolen? Eller sånn rent generelt for at han ikke skal falle utenfor på noe vis? 

Setter pris på synspunkt. :)

Anonymkode: 51c6a...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste får vel iPad på skolen? Her får alle elever det samt tilgang til alle bøker både skriftelig og digitalt.

Anonymkode: 58602...29d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste får vel iPad på skolen? Her får alle elever det samt tilgang til alle bøker både skriftelig og digitalt.

Nei, de fleste får ikke det. Det er ennå i utprøvingsfasen her i området. Så her har 1 av 6 barneskoler ipad. Det er endel lekser på it's learning, men det fungerer ikke helt på ipad så vi må bruke pc. 

Anonymkode: 4ba6e...978

Skrevet

Våre (3. og 4. klasse) får ikkje noko iPad utdelt på skulen, er det verkeleg normalt?  Dei får lekser som skal gjerast på data, men brukar foreløpig våre laptopar.  Synes ikkje ipad eignar seg like godt til å skrive på.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de fleste får ikke det, noen få får det....

Men datalekser får alle, da må de ha tilgang til pc eller ipad hjemme, eller gjøre leksene på skolen. De kan ikke kreve at du har noen av delene hjemme

Vi har både pc og ipad hjemme, men jeg tror ikke barnet ditt faller utenfor uten å ha det altså, ikke før det blir litt større og det blir viktigere å være sosial på nett.

Anonymkode: 2134c...c80

Skrevet

Her har alle hver sin ipad på skolen, men de får den ikke med hjem. Har de ikke pc, nettbrett av ulike slag eller evt mobil hjemme kan de sitte på skolen etter skoletid og gjøre leksene. Der kan de bruke sin ipad eller pc på biblioteket. Her går det greit å gjøre nettleksene på mobil også, ikke det beste men det går. De fleste har vel noe hjemme ungene kan bruke til dette, om ikke snakker dere med skolen og får til en løsning. Ungdomskolen her gir alle pc. 

Anonymkode: f9bca...3da

Skrevet

Her har alle fått chromebook på skolen men den ligger der blir ikke tatt hjem.

Anonymkode: ddfbf...28a

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) da forholder vi oss ipad-fri enn så lenge fortsatt. Han låner min PC til dataleksene, så det går fint. 

Anonymkode: 51c6a...282

Skrevet
12 timer siden, soleia skrev:

Våre (3. og 4. klasse) får ikkje noko iPad utdelt på skulen, er det verkeleg normalt?  Dei får lekser som skal gjerast på data, men brukar foreløpig våre laptopar.  Synes ikkje ipad eignar seg like godt til å skrive på.

I vår kommune har alle (1 - 10 kl) fått iPad eller læringsbrett som det skal kalles. Har også fått tastatur, så den er jo like god å skrive på som laptop/PC.

Skrevet
5 timer siden, Me and my monkey skrev:

I vår kommune har alle (1 - 10 kl) fått iPad eller læringsbrett som det skal kalles. Har også fått tastatur, så den er jo like god å skrive på som laptop/PC.

for en idiotisk utgift. hvor tar de de pengene fra tro. 

Anonymkode: 5ea32...37d

Skrevet
På 4.9.2018 den 6.20, Anonym bruker skrev:

Kommuner har forskjellig antall mennesker som er i arbeid og som har ulik lønn. Det skattes f.eks mer i Bærum kommune enn de fleste andre kommuner. Dyrt å bo der, folk har høyere lønn enn gjennomsnittet. Pengene kommer fra foreldrene som er i arbeid. 

Anonymkode: 14e08...10e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kommuner har forskjellig antall mennesker som er i arbeid og som har ulik lønn. Det skattes f.eks mer i Bærum kommune enn de fleste andre kommuner. Dyrt å bo der, folk har høyere lønn enn gjennomsnittet. Pengene kommer fra foreldrene som er i arbeid. 

Anonymkode: 14e08...10e

Tja, sannhet med noen modifikasjoner. Vi bodde i en av de fattigste bydelene i Oslo, men ungene fikk likevel iPad fra 5. klasse. Kommer nok like mye an på hva de ønsker å teste ut av pedagogiske metoder i området. Nå bor vi i en annen, rikere bydel, her er iPad fortsatt et prøveprosjekt forbeholdt 4. og 8. klasse enn så lenge.

Anonymkode: 53e13...973

Skrevet

Mine fikk ipad på skolen i 1.klasse. Det meste foregår på ipad og de har minimalt med bøker. 

Privat har ungene hver sin ipad mini, men de blir lite brukt. Tror de blir metta på ipad på skolen og med lekser👌😂

Anonymkode: 4ec12...616

Skrevet

På vår skole får alle 1-3 klassinger iPad og 4-7 laptop . Veldig bra😊

Skrevet

Hadde du visst hvor mange muligheter som følger med ipad i skolen hadde du nok vært mer positiv! Det er virkelig genialt 👍

Anonymkode: b9d6e...73f

Skrevet

Hvorfor er det idiotisk? Det gir jo mye bedre læring enn de gamle systemene!

Men du er kanskje sur fordi dine unger ikke har fått?

Anonymkode: 576d8...5c2

Skrevet
På 3.9.2018 den 12.34, Anonym bruker skrev:

Nei, de fleste får ikke det, noen få får det....

Men datalekser får alle, da må de ha tilgang til pc eller ipad hjemme, eller gjøre leksene på skolen. De kan ikke kreve at du har noen av delene hjemme

Vi har både pc og ipad hjemme, men jeg tror ikke barnet ditt faller utenfor uten å ha det altså, ikke før det blir litt større og det blir viktigere å være sosial på nett.

Anonymkode: 2134c...c80

Nei... alle får dessverre ikke lekser på data heller. Alle bruker heller ikke jevnlig mulighet til å bruke nettbrett/data på skolen. Det er enorme forskjeller fra skole til skole. Til og med i samme kommune.

Anonymkode: a1364...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...