Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hvilken dose, og hvor mye veier hun/han? Har en sønn som nettopp er startet opp med utprøving. Legen vil trappe opp, men jeg synes kanskje det er litt høyt... er så usikker... så hva går deres på? Kanskje det gir meg et bedre bilde av hva som er normalt... 💙 Anonymkode: 0b651...ad7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Er en stund siden mitt barn begynte på medisiner, men tror vekten var ca 40 kg og dosen var på 10 mg Ritalin, 20 mg annen type medisin (dette ble tatt samtidig) og 10 mg Ritalin ekstra ved behov ( lekser osv). Hva veier barnet ditt da og hva er dosen nå? Anonymkode: 23dea...fd5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Vanleg terapeutisk dose er rundt 1mg/kg, og planen var at min på ca 40 kg skulle opp i 40 mg. Vi kom bare til 30mg, for han reagerte veldig da medisinen gikk ut, og blei ukontrollerbart sint. Skal kanskje begynne på att med et anna medikament, som har mindre døgnvariasjon, men må ha andre ting på plass først. Anonymkode: 4f8f7...ef6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vanleg terapeutisk dose er rundt 1mg/kg, og planen var at min på ca 40 kg skulle opp i 40 mg. Vi kom bare til 30mg, for han reagerte veldig da medisinen gikk ut, og blei ukontrollerbart sint. Skal kanskje begynne på att med et anna medikament, som har mindre døgnvariasjon, men må ha andre ting på plass først. Anonymkode: 4f8f7...ef6 Dette skjedde med min også, det ukontrollerbare sinnet idet medisinen gikk ut, sinnet som i tillegg ikke gikk bort på en stund også. Løsningen var å blande Ritalin med en annen type medisin og det ble en veldig bra virkning for barnet. Anonym over her Anonymkode: 23dea...fd5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Min går på 10m medikinet (samme virkestoff som Ritalin) og hun er 62kg. Hr gått på det samme siden hun var rundt 40 kg. Hun tåler ikke større dose. Blir helt rar. Hun bruker lang tid på å bryte ned medisinen (halvveringstid) og derfor samler den seg opp i kroppen. Anonymkode: 54329...ccc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Min går på 60 mg depotkapsler. Han er 15 år og veier vel ca. 85 kg (Er også 1.95 og trener mye, så han er ikke det minste overvektig). Som 11-åring fikk han 30 mg. Anonymkode: 9c58a...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå