Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Hvem betaler lønningene til prestene, kirketjenerne osv? Oppussing m.m.? Anonymkode: c063a...81a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 7 minutes ago, Anonym bruker said: Hvem betaler lønningene til prestene, kirketjenerne osv? Oppussing m.m.? Anonymkode: c063a...81a Det gjør vi alle med glede. Anonymkode: ae206...29f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem betaler lønningene til prestene, kirketjenerne osv? Oppussing m.m.? Anonymkode: c063a...81a Nei, hvem tror du...? Tiende? Anonymkode: d5e20...1b8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Er det medlemmene av kirken? Eller er det skattepengene? Anonymkode: c063a...81a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, hvem tror du...? Tiende? Anonymkode: d5e20...1b8 Tiende? Aldri i livet Anonymkode: c063a...81a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem betaler lønningene til prestene, kirketjenerne osv? Oppussing m.m.? Anonymkode: c063a...81a Tja... Du? Og jeg? Jo, det er du og jeg og alle andre som betaler skatt her i landet som delfinansierer alle landets vakre kirker. Hørt om statsbudsjettet? De kristne, slik som andre religioner representert i landet, får statsstøtte basert på medlemstall. Anonymkode: d307f...956
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja... Du? Og jeg? Jo, det er du og jeg og alle andre som betaler skatt her i landet som delfinansierer alle landets vakre kirker. Hørt om statsbudsjettet? De kristne, slik som andre religioner representert i landet, får statsstøtte basert på medlemstall. Anonymkode: d307f...956 Det stemmer at Den norske kirke får statsstøtte, men de er faktisk det eneste trossamfunnet som IKKE får støtte basert på medlemstall. Derimot får alle andre trossamfunn statsstøtte per medlem basert på hva Den norske kirke får per medlem. Så det at så mange melder seg it av Den norske kirke reduserer ikke statsstøtten deres, men øker derimot støtten til andre trossamfunn. Dessverre er det svært få som har satt seg inn i det, og dermed bidrar til økte utgifter over skatteseddelen. Anonymkode: e7dd7...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer at Den norske kirke får statsstøtte, men de er faktisk det eneste trossamfunnet som IKKE får støtte basert på medlemstall. Derimot får alle andre trossamfunn statsstøtte per medlem basert på hva Den norske kirke får per medlem. Så det at så mange melder seg it av Den norske kirke reduserer ikke statsstøtten deres, men øker derimot støtten til andre trossamfunn. Dessverre er det svært få som har satt seg inn i det, og dermed bidrar til økte utgifter over skatteseddelen. Anonymkode: e7dd7...f2f Her kan dere lese mer om dette, og opplyse dere selv: https://www.regjeringen.no/no/tema/tro-og-livssyn/den-norske-kirke/innsiktsartikler/kirkens-okonomi/id2009472/ Anonymkode: e7dd7...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her kan dere lese mer om dette, og opplyse dere selv: https://www.regjeringen.no/no/tema/tro-og-livssyn/den-norske-kirke/innsiktsartikler/kirkens-okonomi/id2009472/ Anonymkode: e7dd7...f2f Hvis du melder deg inn i den norske kirke får de andre litt mindre støtte, med andre ord. Det burde flere gjøre. Anonymkode: 3c843...4bb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du melder deg inn i den norske kirke får de andre litt mindre støtte, med andre ord. Det burde flere gjøre. Anonymkode: 3c843...4bb Det stemmer. Eller mer: hvis man lar være å melde seg ut... Anonymkode: e7dd7...f2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Dersom du er medlem og melder deg ut, får de andre religionene mer. Anonymkode: f7413...866
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 16 minutes ago, Anonym bruker said: Dersom du er medlem og melder deg ut, får de andre religionene mer. Anonymkode: f7413...866 Ingen religioner burde få statsstøtte. Anonymkode: ae206...29f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 Takk for informasjon. Jeg er ikke medlem av kirken og syns det er helt idiotisk at jeg skal være med å finansiere kirken. H.i. Anonymkode: c063a...81a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for informasjon. Jeg er ikke medlem av kirken og syns det er helt idiotisk at jeg skal være med å finansiere kirken. H.i. Anonymkode: c063a...81a Det er mye vi er med å å finansiere selv om vi aldri bruker det. Personlig går jeg aldri i operaen, har ingen behov for veier i Trøndelag og trenger ikke barnehager. Jeg er jo med på å betale for det likevell. Det er på samme måten med kirken. Ikke alle er interessert, men det er en del av det tilbudet staten gir støtte til. Anonymkode: 383ab...6c4
Optatium Skrevet 3. september 2018 #15 Skrevet 3. september 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for informasjon. Jeg er ikke medlem av kirken og syns det er helt idiotisk at jeg skal være med å finansiere kirken. H.i. Anonymkode: c063a...81a Dersom du vil kan du melde deg inn o noe annet, feks humanetisk forbund, så får de pengene dine. Jeg er grunnleggende imot religion og utøvelse av den, likevel der jeg verdien i og av kirkebyggene rundt om og syns det et viktig st disse tas vare på.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 hvis du mener hvem som finansierer de fysiske kirkebyggene og kirkegårdene som er det kommunene. Drift og vedlikehold finansieres over kommunebudsjettet. Alle kan f.eks gravlegges i den norske kirke - også de som ikke er medlem Anonymkode: bdc05...989
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: hvis du mener hvem som finansierer de fysiske kirkebyggene og kirkegårdene som er det kommunene. Drift og vedlikehold finansieres over kommunebudsjettet. Alle kan f.eks gravlegges i den norske kirke - også de som ikke er medlem Anonymkode: bdc05...989 Takk for info Anonymkode: c063a...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå