Gå til innhold

Noen som har klaget på fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg evt. vil oppnå, er vel bare at hun skal få en vekker slik at det som skjedde meg meg ikke skjer med andre. Hun ga meg feil diagnose i et tilfelle som egentlig er veldig enkelt og diagnostisere. Til tross for at jeg hele tiden mente jeg visste hva som feilte meg. Jeg hadde rett, og gikk et år uten behandling fordi hun ikke hørte. Får ingen langtidskonsekvens, men var ubehagelig da det sto på. Hadde du sendt en klage?

Anonymkode: 98669...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Alle leger kan feildiagnosere. 

Anonymkode: 8542a...9ca

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Alle leger kan feildiagnosere. 

Jo, men dette kunne blitt oppdaget lett om hun hadde tatt de prøvene jeg ba om. I stedenfor hevdet hun det var noe annet. Jeg var syk et år før jeg fikk tatt prøvene som viste at jeg hadde rett hele tiden.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men dette kunne blitt oppdaget lett om hun hadde tatt de prøvene jeg ba om. I stedenfor hevdet hun det var noe annet. Jeg var syk et år før jeg fikk tatt prøvene som viste at jeg hadde rett hele tiden.

Kjedelig for deg, men det er dessverre slik at det ikke kommer til å få konsekvenser for legen. Hadde ikke tatt meg bryet. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos fastlegen og ble diagnostisert med infeksjon. Jeg visste bare at det ikke stemte. Gikk unødvendig lenge sykmeldt fordi jeg måtte gjennom antiobiotikakurer fordi han ikke trodde på det jeg mente det var. Etter de ikke virket, sendte han meg motvillig på røntgen, og det viste seg at jeg hadde rett, og jeg måtte operere. Men jeg må innrømme at jeg aldri tenkte på å klage på han

Anonymkode: 81ea4...896

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos fastlegen og ble diagnostisert med infeksjon. Jeg visste bare at det ikke stemte. Gikk unødvendig lenge sykmeldt fordi jeg måtte gjennom antiobiotikakurer fordi han ikke trodde på det jeg mente det var. Etter de ikke virket, sendte han meg motvillig på røntgen, og det viste seg at jeg hadde rett, og jeg måtte operere. Men jeg må innrømme at jeg aldri tenkte på å klage på han

Anonymkode: 81ea4...896

Ganske lik min historie. Tror nok grunnen til at jeg ønsker å klage er at jeg opplevde henne som så innmari arrogant og ufyselig. Derfor har jeg lyst å gi henne en «smekk»

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Ganske lik min historie. Tror nok grunnen til at jeg ønsker å klage er at jeg opplevde henne som så innmari arrogant og ufyselig. Derfor har jeg lyst å gi henne en «smekk»

Gjør det. Er drit lei udugelige leger, om folk begynner å klage så skjer det kanskje noe endelig

Anonymkode: a3b41...c3d

Skrevet

Eg byttet bare lege. Det burde du kanskje også gjort? Men du kan sikkert bare klage, vet ikke om eg hadde orket å bruke energien min på det

Anonymkode: 40de6...2ac

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det. Er drit lei udugelige leger, om folk begynner å klage så skjer det kanskje noe endelig

Anonymkode: a3b41...c3d

Gjør du feil på jobben? Eller er du alltid plettfri? Aldri gjort feil vurdering? Tror du legene gjør feil med vilje eller av latskap? Har du fulgt debatten om fastlegers arbeidsuker? 

HI, hva med å ta det opp med legen din? 

Anonymkode: f2a2c...9cc

Skrevet

Jeg har klaget på en fastlege ja. Eller, fastlegevikar var hun akkurat da. Hun var arrogant og nedlatende i måten å snakke på, samtidig som hun tok feil avgjørelse når det gjaldt sykdommen. Det ble ingen konsekvenser for henne, men jeg føler absolutt at jeg ga henne en smekk. Hun fikk vite at jeg ikke syntes det der var greit! Jeg fikk hjelp av pasientombudet. 

Anonymkode: a57a6...e88

Skrevet

med mindre feildiagnostiseringen førte til feilbehandling som igjen førte til store konsekvenser for deg vil en klage aldri føre fram hos fylkesmannen. Store konsekvenser betyr i så henseende invaliditet, død eller uførhet. At du "bare" gikk ubehandlet litt lenger enn nødvendig er ingen stor konsekvens.

Min mor gikk med ubehandlet kreft i nesten ett år. Røntgenlegen overså kreften på bildene og sykehuslegen nektet henne innleggelse. Fylkesmannen mente det ikke var grunn til refs av legene fordi hun ville sannsynligvis dø av kreft innen 5 år uansett......

Hvis du vil klage, så send et klagebrev direkte til den det gjelder - altså fastlegen. Kanskje du får en unnskyldning.

Anonymkode: f6472...169

Skrevet

Det høres ikke voldsomt alvorlig ut, men ta det opp med legen. Større klager kan sendes fylkesmannen 

Anonymkode: 2801e...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...