Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Er det noen som vet hvor grensa går for å få intravenøs væske i svangerskapet? Jeg har en spiseforstyrrelse som jeg egentlig kontrollerte ganske bra før jeg oppdaga at jeg var blitt gravid. Sliter nå med å få i meg nok mat og drikke og har episoder der jeg overspiser og kaster opp. Mao, ikke svangerskapskvalme i noen særlig grad. Kjenner meg mye svimmel og utslitt og lurer på om det kanskje hadde vært lurt med litt oppvæsking. Har snakket med kvinneklinikken tidligere og de vet om min problemstilling og har i utgangspunktet sagt at jeg kan komme inn for væske når jeg måtte ønske / trenge det og bare kontakte dem direkte. Men ønsker ikke å mase, eller være pinglete å dra før det virkelig trengs. Så derfor lurer jeg på om noen har noen lignende erfaringer.. Anonymkode: 4449c...e54
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Stakkars barn som ikke får nødvendig næring, fordi mammaen er mer opptatt av å være tynn enn at babyen har det bra. Ta kontakt og be dem sette igang. For barnets skyld! Anonymkode: 35ddd...833
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Du burde gå jevnlig til legge/ jordmor med dette problemet. Jeg tenker hver uke og da ble der følge med på om barnet har det bra og om du trenger intravenøst. En ting er spiseforstyrrelser når du bæres har deg selv å tenke på, men når det er en baby det i tillegg, kan du ikke velge å ikke gjøre noe. Anonymkode: 0c242...156
Leverpostei Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Det er veldig lite styr å få væske poliklinisk, og ingen kommer til å syns du maser. Jeg fikk annenhver dag i lange perioder pga hyperemese, og da var jeg egentlig «bra». Var innlagt i dårlige perioder. Bare ring, du! Og ellers trenger du selvsagt oppfølging for sykdommen, ta det opp med jordmor. God bedring, og lykke til med svangerskapet!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Øh, du venter ikke på at "det virkelig trengs" for barnet ditt. Barnet ditt skal ha overflod, mer enn nok, kose seg. Du får i deg mat, kroppen registrere at det kommer og blir glad, men så bare kvitter du deg med det før godsakene får komme til nytte. Vitaminer, mineraler, væske. Her vil du virkelig se best ut om du "maser". Da viser du at du prøver å tenke på barnets beste. Ta kontakt, mas, snakk med lege og jordmor. Det er er enkelte ting kun du som gravid kan gjøre for barnet ditt. Ingen andre. Når man er gravid låner man bort kroppen sin. Man er noen sitt hus, matstasjon, beskytter og mor. Anonymkode: 1e31a...305
Anonym bruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Tusen takk for svar. Jeg ringer i morgen.. Av og til trengs et lite dytt når de rasjonelle tankene ikke henger hundre prosent på greip. Skulle virkelig ønske at det var såpass enkelt som å bare switche tankene og angsten bort når de kommer. Jeg går til ukentlig behandling hos psykolog, men har ikke første svangerskapskontroll hos legen før om et par uker.. Deretter blir det ganske hyppig oppfølging og samarbeid for å følge opp graviditeten på best mulig måte iht spiseforstyrrelsen. Men enn så lenge de neste par ukene er jeg mer eller mindre on my own av ulike årsaker. Anonymkode: 4449c...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå