Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Satt på flyet i går. Hadde forhåndsbestilt sete. Da kom en mor ig lurte på om vi kunne bytte, barnet hennes havnet lengre bak, lurte på om jeg kunne ta barnets sete. Jeg sa nei. Bytt med de bak. Lang historie kort, jeg ble tvunget av besetningen til å bytte sete. Grunn til å klage?? Anonymkode: 241e8...3c0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Hvorfor var det viktig for det å ikke bytte? Anonymkode: 42628...d36
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Fordi jeg hadde betalt for et sete langt frem Anonymkode: 241e8...3c0
frk Nilsen Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 (endret) Hvorfor byttet du ikke? Med mindre du satt med eget barn ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal bytte. Virker veldig smålig, grådig og egoistisk. Endret 2. september 2018 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Smålig, jeg som har betalt, eller hun som ikke betaler for å sikre seg plass ved sin av sin 3- åring? Anonymkode: 241e8...3c0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Om du har grunn til å klage er jeg usikker på... Men at du kan klage, det vil jeg tro. Mulig du får refundert setereservasjonen. Når jeg reiser med småbarn reserverer jeg alltid sete til oss, hvem orker å gamble med slikt.. Anonymkode: 4dc72...391
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Betalt ekstra? I så fall satt du vel på business? Ingen tvinger deg til å bytte vekk fra business? I så fall skal du ha prisreduksjon. Når det er sagt høres det ut som mye styr for noen småkroner. Anonymkode: cb49f...352
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Betalt ekstra? I så fall satt du vel på business? Ingen tvinger deg til å bytte vekk fra business? I så fall skal du ha prisreduksjon. Når det er sagt høres det ut som mye styr for noen småkroner. Anonymkode: cb49f...352 Ikke business Anonymkode: 241e8...3c0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Smålig, jeg som har betalt, eller hun som ikke betaler for å sikre seg plass ved sin av sin 3- åring? Anonymkode: 241e8...3c0 Jeg skjønner godt at du ikke ville bytte, hun burde jo reservert selv. Jeg var i liknende situasjon sist vi fløy hele familien. Vi satt tre (små) barn og meg på ene siden av midtgang, og mannen på andre. Jeg trengte å ha ham der for å hjelpe meg underveis, men så kom det en svært overvektig mann og ville bytte til seg sete ved midtgang. Vi nektet, og det ble skikkelig dårlig stemning. Men hallo, vi hadde betalt for å sitte sammen! Anonymkode: a7d88...491
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 Jeg betaler alltid for plass på flyet , liker å velge sete å sitte langt foran. Hadde bytta siden det gjaldt ett lite barn ( som ikke kan sitte alene ) men ville krevd tilbake penger. Anonymkode: 2d5f3...7b8
Himmel og hav Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Betalt ekstra? I så fall satt du vel på business? Ingen tvinger deg til å bytte vekk fra business? I så fall skal du ha prisreduksjon. Når det er sagt høres det ut som mye styr for noen småkroner. Anonymkode: cb49f...352 Lenge siden du har flydd? De fleste selskaper tilbyr at du kan reservere sete mot betaling. Jeg gjør alltid det når jeg skal ut og fly for å sikre meg en plass ved midtgangen et sted i flyet jeg vil sitte. Jeg hadde ikke syntes det var veldig stas at jeg skulle måtte sette meg bak ved toalettene når jeg har betalt for å slippe det, bare for at en annen passasjer ikke gjorde det. Om jeg flyr med følge, så gjør vi også alltid det for å sørge for at vi får sitte sammen. At noen tar den sjansen når de flyr med småbarn skjønner jeg ikke. Jeg hadde nok bytta, men jeg hadde ikke vært fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer å lage en stor sak av dette. Selvfølgelig klager du ikke over slikt? En mor som trenger å sitte sammen med barnet sitt? Selvfølgelig tar du hensyn. Nordmenn altså. Vi er ved å bli så kalde at det er helt latterlig. Anonymkode: 6a75d...c86
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke automatisk får plass ved siden av hverandre når man reiser med barn som ikke kan reise alene, uavhengig om man har reservert sete eller ikke. Anonymkode: 7df91...23c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer å lage en stor sak av dette. Selvfølgelig klager du ikke over slikt? En mor som trenger å sitte sammen med barnet sitt? Selvfølgelig tar du hensyn. Nordmenn altså. Vi er ved å bli så kalde at det er helt latterlig. Anonymkode: 6a75d...c86 Jeg skjønner poenget ditt, men synes at en mor som flyr med barnet sitt har større ansvar for å sørge for at de sitter sammen!! Anonymkode: f1a24...7a5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer å lage en stor sak av dette. Selvfølgelig klager du ikke over slikt? En mor som trenger å sitte sammen med barnet sitt? Selvfølgelig tar du hensyn. Nordmenn altså. Vi er ved å bli så kalde at det er helt latterlig. Anonymkode: 6a75d...c86 Det er vel ikke «nordmenn» sin feil først og fremst. Det er flyselskapene som har skapt denne situasjonen fordi de prøver å suge mest mulig penger ut av passasjerene. Og da må flyselskapet ha en løsning i slike situasjoner, ikke lempe det over på enkeltpersoner som faktisk har betalt for et produkt. Anonymkode: cb49f...352
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 Selvfølgelig kan du klage. Makan! Du betalte ekstra for setereservasjon og så blir DU beordret til å bytte sete fordi denne moren ikke gadd å reservere. Noen ganger tror mennesker med barn på slep at de alltid skal gå foran andre. (Jeg har 3 barn selv). Anonymkode: c4aee...9d8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner poenget ditt, men synes at en mor som flyr med barnet sitt har større ansvar for å sørge for at de sitter sammen!! Anonymkode: f1a24...7a5 Det er jo mulig at det ikke var ledige seter ved siden av hverandre da hun bestilte? Det opplevde jeg da jeg skulle reise med tre barn i alderen 2-6 år. Heldigvis var det en hyggelig dame som byttet med meg. Med et smil. Anonymkode: 5bef2...162
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo mulig at det ikke var ledige seter ved siden av hverandre da hun bestilte? Det opplevde jeg da jeg skulle reise med tre barn i alderen 2-6 år. Heldigvis var det en hyggelig dame som byttet med meg. Med et smil. Anonymkode: 5bef2...162 Tenkte det samme. At det kanskje ikke var ledige seter sammen da de bestilte. Anonymkode: 5a5fd...8b5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 Hva koster en setereservasjon? 70-100kr? Jeg hadde ikke klaget for noe sånt. Ungen har uansett ikke ansvar for at mora ikke har reservert plasser. Anonymkode: 4315b...526
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo mulig at det ikke var ledige seter ved siden av hverandre da hun bestilte? Det opplevde jeg da jeg skulle reise med tre barn i alderen 2-6 år. Heldigvis var det en hyggelig dame som byttet med meg. Med et smil. Anonymkode: 5bef2...162 Men da henvender en seg jo til flyselskapet, som ordner seter. For eksempel ved å kompensere noen som må flytte. En satser ikke bare på at andre, som har reservert i tide, ordner opp for en. Anonymkode: a7d88...491
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #21 Skrevet 2. september 2018 Her burde de jo for det første straks og med en gang lage et system som gjør at foreldre og mindreårige sitter samlet uansett. Når det nå var som det var så måtte de selvsagt flytte på noen. Litt urimelig å be noen som har betalt en ekstra avgift for å velge sitteplass om å flytte seg, her burde de jo selvsagt valgt blant de som ikke hadde reservert plass. Anonymkode: b3a36...df6
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #22 Skrevet 2. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo mulig at det ikke var ledige seter ved siden av hverandre da hun bestilte? Det opplevde jeg da jeg skulle reise med tre barn i alderen 2-6 år. Heldigvis var det en hyggelig dame som byttet med meg. Med et smil. Anonymkode: 5bef2...162 Det er jo strengt tatt flyselskapet sitt problem siden det er de som har laget denne ordningen. Å dytte det over på passasjerer som har kjøpt noe de faktisk selger blir for dumt. Anonymkode: cb49f...352
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #23 Skrevet 2. september 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke «nordmenn» sin feil først og fremst. Det er flyselskapene som har skapt denne situasjonen fordi de prøver å suge mest mulig penger ut av passasjerene. Og da må flyselskapet ha en løsning i slike situasjoner, ikke lempe det over på enkeltpersoner som faktisk har betalt for et produkt. Anonymkode: cb49f...352 Akkurat nå er det jo en nordmann, som skaper seg over å måtte være behjelpelig ovenfor en mor som ønsker å sitte med barnet sitt. Anonymkode: 6a75d...c86
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #24 Skrevet 2. september 2018 Skjønner deg godt. Jeg hadde også blitt sur. Mors egen feil som ikke betaler for reservasjon av sete. Du burde krevd mor for pengene det kostet deg å reservere setet. Anonymkode: 2bac8...773
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #25 Skrevet 2. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da henvender en seg jo til flyselskapet, som ordner seter. For eksempel ved å kompensere noen som må flytte. En satser ikke bare på at andre, som har reservert i tide, ordner opp for en. Anonymkode: a7d88...491 Jeg glemte å skrive at i mitt tilfelle var det på tog og faktisk var det også første (og eneste) gang jeg tok tog. Jeg var rett og slett ikke reisevant nok til å fikse det på riktig måte. Heldigvis møtte jeg ikke på hi, men en hyggelig dame som mer enn gjerne hjalp meg. Anonymkode: 5bef2...162
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå