Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Noen ganger lurer jeg på om enkelte foreldre her inne ikke har noe kunnskap om barn. Alltid er det: - den og den ungen er frekk eller uregjerlig - den ungen ringer på hele dagen - den ungen bråker og er utagerende i bursdager - den ungen overkjører mitt barn - den ungen går inn med sko og mister ting på gulvet listen er ENDELØS. handler det om lite kunnskap om barn og dets behov? Eller kunnskap om at det faktisk finnes barn der ute som sliter, og som kan ha problematisk atferd på grunn av dette? veldig sjelden ser jeg en tråd der foreldre har genuin bekymring (for andre enn eget barn og hvordan han/hun påvirkes). Tråden begynner gjerne med «har bekymring for,» men så viser det seg å heller være dårlig skjult irritasjon over barnet, gjerne der ens eget perfekte barn blir framhevet. Og alt er dårlig oppdragelse... »skulle fått høre det her», »her har vi strenge regler» »her hadde ikke det gått» »hadde gått rett til rektor» »hadde ringt barnets foreldre tvert!» osv osv osv. hvor ble det av den oppriktige nestekjærligheten for andre enn seg og sine? Blir den borte når man får egne barn? Blir rett og slett bekymret for å sende egne barn, tantebarn og venners barn noe sted jeg. I tilfelle noen av dem utsettes for holdninger, observasjoner og stilletiende kritikk som den som ses i tråder her DAG UT og DAG INN. Det MÅ da være flere enn meg som er lei dette? Anonymkode: 57708...158
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Det er et stort problem hva man skal gjøre med umulig unger. Det må det være lov å snakke om. Anonymkode: 3f663...f92
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Jeg tenker det samme som deg. Veldig lite raushet og romslighet. Jeg hadde flere «umulige» barn i nærmiljøet da jeg vokste opp, og så vidt jeg vet er det blitt folk av alle som voksne. Hjelp heller disse barna med veiledning. Vær den trygge voksne. Anonymkode: 53448...04f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen ganger lurer jeg på om enkelte foreldre her inne ikke har noe kunnskap om barn. Alltid er det: - den og den ungen er frekk eller uregjerlig - den ungen ringer på hele dagen - den ungen bråker og er utagerende i bursdager - den ungen overkjører mitt barn - den ungen går inn med sko og mister ting på gulvet listen er ENDELØS. handler det om lite kunnskap om barn og dets behov? Eller kunnskap om at det faktisk finnes barn der ute som sliter, og som kan ha problematisk atferd på grunn av dette? veldig sjelden ser jeg en tråd der foreldre har genuin bekymring (for andre enn eget barn og hvordan han/hun påvirkes). Tråden begynner gjerne med «har bekymring for,» men så viser det seg å heller være dårlig skjult irritasjon over barnet, gjerne der ens eget perfekte barn blir framhevet. Og alt er dårlig oppdragelse... »skulle fått høre det her», »her har vi strenge regler» »her hadde ikke det gått» »hadde gått rett til rektor» »hadde ringt barnets foreldre tvert!» osv osv osv. hvor ble det av den oppriktige nestekjærligheten for andre enn seg og sine? Blir den borte når man får egne barn? Blir rett og slett bekymret for å sende egne barn, tantebarn og venners barn noe sted jeg. I tilfelle noen av dem utsettes for holdninger, observasjoner og stilletiende kritikk som den som ses i tråder her DAG UT og DAG INN. Det MÅ da være flere enn meg som er lei dette? Anonymkode: 57708...158 Jeg er dritt lei ! Jeg er redd disse holdningene til andre barn og voksne for den saks skyld, smitter over på barna deres. Fint grobunn til mobbing 😑 Anonymkode: 48444...3a8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er et stort problem hva man skal gjøre med umulig unger. Det må det være lov å snakke om. Anonymkode: 3f663...f92 Umulige unger ? Hjelp barna i istedenfor å se på da. Anonymkode: 48444...3a8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Umulige unger ? Hjelp barna i istedenfor å se på da. Anonymkode: 48444...3a8 Det er ikke enkelt å hjelpe andres unger og det er ikke bestandig så enkelt å vite hva andre mener er grei eller aldersadekvat oppførsel. Derfor kan det være greit å høre andres meninger. Anonymkode: 3f663...f92
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 Søvnløse damer i ammetåka er jo overrepresentert på dette forumet. Når de etter hvert får problemer med å kontrollere mann og barn, vokser behovet for å kontrollere sine likesinnede. Da kommer de og strør om seg med hersketeknikkene her i stedet. Slik er det med enkelte kvinnfolk, ikke noe nytt der. Anonymkode: 353fb...9fa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Søvnløse damer i ammetåka er jo overrepresentert på dette forumet. Når de etter hvert får problemer med å kontrollere mann og barn, vokser behovet for å kontrollere sine likesinnede. Da kommer de og strør om seg med hersketeknikkene her i stedet. Slik er det med enkelte kvinnfolk, ikke noe nytt der. Anonymkode: 353fb...9fa Hvem snakker du egentlig om? HI eller de HI snakker om? Anonymkode: 3f663...f92
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er et stort problem hva man skal gjøre med umulig unger. Det må det være lov å snakke om. Anonymkode: 3f663...f92 Du beviste akkurat det jeg ville ha fram. «Umulige unger»... tenk deg om! TS Anonymkode: 57708...158
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du beviste akkurat det jeg ville ha fram. «Umulige unger»... tenk deg om! TS Anonymkode: 57708...158 Jeg kan godt kalle dem drittunger, hvis det passer deg bedre? Oppdra unger som fungerer i samfunnet, du, så slipper du alt dette. Anonymkode: e5e98...92d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Faktisk enig. Her inne er det utrolig mye kjipe folk som muligens ikke burde hatt noe med andre barn å gjøre. Jeg bare håper ingen av foreldrene til mine barns venner har slike holdninger. Når det er sagt, det er utrolig mange flotte og rause mammaer her inne også. Det er håp. 😊 Anonymkode: 8d4f3...8de
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke enkelt å hjelpe andres unger og det er ikke bestandig så enkelt å vite hva andre mener er grei eller aldersadekvat oppførsel. Derfor kan det være greit å høre andres meninger. Anonymkode: 3f663...f92 Det ER forbausende lett å hjelpe andres unger, på en hyggelig måte. Mine barn har alle typer venner, alt fra de rolige til noen skikkelige apekatter. Har aldri opplevd at de ikke hører på vennlig tilsnakk. Noen ganger må beskjeden gjentas, men det nå jeg jo til egne barn også. Når man har huset full av unger så må man faktisk tolerere litt mer. Anonymkode: 8d4f3...8de
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen ganger lurer jeg på om enkelte foreldre her inne ikke har noe kunnskap om barn. Alltid er det: - den og den ungen er frekk eller uregjerlig - den ungen ringer på hele dagen - den ungen bråker og er utagerende i bursdager - den ungen overkjører mitt barn - den ungen går inn med sko og mister ting på gulvet listen er ENDELØS. handler det om lite kunnskap om barn og dets behov? Eller kunnskap om at det faktisk finnes barn der ute som sliter, og som kan ha problematisk atferd på grunn av dette? veldig sjelden ser jeg en tråd der foreldre har genuin bekymring (for andre enn eget barn og hvordan han/hun påvirkes). Tråden begynner gjerne med «har bekymring for,» men så viser det seg å heller være dårlig skjult irritasjon over barnet, gjerne der ens eget perfekte barn blir framhevet. Og alt er dårlig oppdragelse... »skulle fått høre det her», »her har vi strenge regler» »her hadde ikke det gått» »hadde gått rett til rektor» »hadde ringt barnets foreldre tvert!» osv osv osv. hvor ble det av den oppriktige nestekjærligheten for andre enn seg og sine? Blir den borte når man får egne barn? Blir rett og slett bekymret for å sende egne barn, tantebarn og venners barn noe sted jeg. I tilfelle noen av dem utsettes for holdninger, observasjoner og stilletiende kritikk som den som ses i tråder her DAG UT og DAG INN. Det MÅ da være flere enn meg som er lei dette? Anonymkode: 57708...158 Amen. Har gjort meg AKKURAT de samme tankene. Folk er ofte navlebeskuende, empati er forbeholdt egne barn og forståelse av atferd i bredere perspektiv enn som et resultat av oppdragelse er nærmest ikke- eksisterende. Anonymkode: f81c2...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå