Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Datteren vår har begynt på ungdomsskolen. Hun har lyst til å invitere hele klassen på en klassefest. Problemet er at det er en gutt som er helt uregjerlig. Han løper rundt og roper i klasserommet. Hiver seg på gulvet og hyler hvis han får tilsnakk, er ekstremt frekk, ødelegger ting uten grunn osv. Han har så vidt jeg vet ingen diagnoser og har ingen ekstra resurser på skolen. Vi kjenner ikke foreldrene. Hvordan løses noe sånt? Kan vi ta kontakt med foreldrene på forhånd og si at han bare får komme hvis de er tilstede og passer på at han oppfører seg bra? Kan vi invitere bare de andre? Tanken er at vi voksne uansett skal være hjemme. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 Vi har i sånne tilfeller sagt at en av foreldrene må være til stede hvis han skal komme. I vårt tilfelle er det grov vold da... Anonymkode: 5ff7b...588
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Det eneste dere absolutt ikke gjør er å invitere alle de andre unntatt ham! Jeg hadde invitert alle og så får dere voksne være til stede og gripe inn om det trengs slik at datteren deres ikke står med det ansvaret. Det er jo ikke sikkert han oppfører seg likt på fest som på skole. Anonymkode: b5e21...c19
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Man kan ikke innvitere hele klassen bortsett fra en. Det er mobbing på høyt plan. Dere får bare invitere han, men dere kan vel alltids ringe foreldrene hvis han skulle finne på å oppføre seg så ille på klassefesten at han begynner å ødelegge ting, da må dere i verste fall tilkalle politiet. Regner med at foreldrene er fullt klar over at gutten deres ikke er helt A4, hvis det er sånn som du beskriver, så blir de vel heller ikke overrasket om andre foreldre reagerer på oppførselen hans. Anonymkode: 119bc...447
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Det vi har gjort er å invitere alle. Den første gangen utagerte en ungdom ganske sterkt. Vi tok ham rolig til sides og ga beskjed om at han kunne sitte og roe seg litt, og hvis det ble noe mer kom vi til å ringe foreldrene og be dem hente. Han har siden oppført seg bra hos oss. Anonymkode: 38afc...121
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det vi har gjort er å invitere alle. Den første gangen utagerte en ungdom ganske sterkt. Vi tok ham rolig til sides og ga beskjed om at han kunne sitte og roe seg litt, og hvis det ble noe mer kom vi til å ringe foreldrene og be dem hente. Han har siden oppført seg bra hos oss. Anonymkode: 38afc...121 Sånn må det gjøres 👍 Det er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 66509...f22
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det eneste dere absolutt ikke gjør er å invitere alle de andre unntatt ham! Jeg hadde invitert alle og så får dere voksne være til stede og gripe inn om det trengs slik at datteren deres ikke står med det ansvaret. Det er jo ikke sikkert han oppfører seg likt på fest som på skole. Anonymkode: b5e21...c19 Hjemme skal vi være, men vi kan ikke håndtere denne gutten. Han er en sterk 8.klassing som ikke har noen respekt for tilsnakk. Skal vi stoppe ham tror jeg vi fysisk må sitte på ham for å holde ham fast. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Har dere hatt han på klassefest før da, eller baserer du din frykt på hvordan (du hører at) han er i klasserommet/på skolen? Om dere ikke har hatt han hos dere før så er det en selvfølge at dere gir det en sjanse. Og heller vær tidlig på ballen...ved tegn til utagering, ta han til siden og si at nå er det skjerpings eller så ringes foreldrene. Det samme tenker jeg egentlig er metoden om det så har vært problemer på en tidligere fest. -Ta barnet til siden, og si det samme. Om det da ikke går å få han "ut av det" så ring foreldrene da... og når de har hentet så fortsetter festen. Anonymkode: bb6ad...4a9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #9 Skrevet 2. september 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjemme skal vi være, men vi kan ikke håndtere denne gutten. Han er en sterk 8.klassing som ikke har noen respekt for tilsnakk. Skal vi stoppe ham tror jeg vi fysisk må sitte på ham for å holde ham fast. Anonymkode: a33f9...66f Da må han ha en forelder med, enkelt og greit. Det er helt i orden å kreve. Anonymkode: 803bd...07c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #10 Skrevet 2. september 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjemme skal vi være, men vi kan ikke håndtere denne gutten. Han er en sterk 8.klassing som ikke har noen respekt for tilsnakk. Skal vi stoppe ham tror jeg vi fysisk må sitte på ham for å holde ham fast. Anonymkode: a33f9...66f Da ringer dere foreldrene så får de komme å hente han ! Du må stille med åpent sinn. Barn det er snakk om her. Anonymkode: d7242...190
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må han ha en forelder med, enkelt og greit. Det er helt i orden å kreve. Anonymkode: 803bd...07c Det blir jo bare drit flaut for denne ungdommen da . Uff. Gi han en sjanse. Ring foreldrene hvis han utagerer. Anonymkode: d7242...190
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir jo bare drit flaut for denne ungdommen da . Uff. Gi han en sjanse. Ring foreldrene hvis han utagerer. Anonymkode: d7242...190 Og hva gjør jeg de 30 minuttene fra vi ringer til de kommer, hvis de kommer? Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #13 Skrevet 2. september 2018 Jeg tviler på at han kommer til å rasere huset deres altså.. Om du er så bekymret. ville jeg droppet hele greia. Anonymkode: 1adba...544
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 Jeg ville tatt det opp med foreldrene på forhånd. Sagt at dere ønsker å ha ham på besøk, men at dere er litt nervøse for hvordan han oppfører seg med tanke på uroligheten i klasserommet. Hør hva de sier om saken. Anonymkode: 93883...f71
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjemme skal vi være, men vi kan ikke håndtere denne gutten. Han er en sterk 8.klassing som ikke har noen respekt for tilsnakk. Skal vi stoppe ham tror jeg vi fysisk må sitte på ham for å holde ham fast. Anonymkode: a33f9...66f Kjenner du denne gutten? Viss ikke så bør han faktisk få en sjanse. At han er turbo i klasserommet og på skolen betyr ikke at han er slik på fritiden. du har to valg: 1: inviter alle og la det stå til. Vær tilstede som voksne og Evt få med en kompis av mannen dersom dere tror dere trenger flere sterke voksne. 2: ring til foreldrene hans å be om tips til å håndtere han. (Veldig flaut om dere ikke kjenner denne gutten fra før men kun baserer det på datterens historie om at han styrer i klasserommet) Anonymkode: 4d00d...f21
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tviler på at han kommer til å rasere huset deres altså.. Om du er så bekymret. ville jeg droppet hele greia. Anonymkode: 1adba...544 Forhåpentlig vis ikke rasere hele huset, men om vi er uheldige tror jeg det kan bli ganske stygt. Vi har hatt ham i bursdag tidligere, men da var vi ute og han var mindre. Det var vanskelig nok, men med at min mann fotfulgte ham gikk det relativt bra. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #17 Skrevet 2. september 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva gjør jeg de 30 minuttene fra vi ringer til de kommer, hvis de kommer? Anonymkode: a33f9...66f Alvorlig talt, hva er det du forventer? At han skal rasere huset? Være voldelig? Da ringer du foreldre, politiet osv. Du krisemaksimerer. Anonymkode: 4f293...772
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #18 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alvorlig talt, hva er det du forventer? At han skal rasere huset? Være voldelig? Da ringer du foreldre, politiet osv. Du krisemaksimerer. Anonymkode: 4f293...772 Ja, jeg forventer faktisk noe sånt. Da han var i bursdag sist begynte han å kaste stein på fremmede mennesker som gikk forbi der vi var, fikk oss kastet av banen på grunn av høy og stygg munnbruk til andre passasjerer og ødela en del av maten med vilje. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #19 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg forventer faktisk noe sånt. Da han var i bursdag sist begynte han å kaste stein på fremmede mennesker som gikk forbi der vi var, fikk oss kastet av banen på grunn av høy og stygg munnbruk til andre passasjerer og ødela en del av maten med vilje. Anonymkode: a33f9...66f Da krever du foreldre tilstede. Du har gitt ham sjansen før. Nå er det realitetsorientering. Anonymkode: 95ad9...c94
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #20 Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da krever du foreldre tilstede. Du har gitt ham sjansen før. Nå er det realitetsorientering. Anonymkode: 95ad9...c94 Det er det jeg også tenker, samtidig gruer jeg meg veldig til å ta den telefonen til foreldrene. Det må jo være ekstremt pinlig for dem med en slik samtale og for gutten å måtte ha dem der. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #21 Skrevet 2. september 2018 Du krisemaksimerer noe voldsomt her. Dersom han hadde vært en som raserer hus, så hadde han hatt en diagnose og det hadde blitt satt inn tiltak deretter. Får en følelse av at disse bekyrimgene dine er på bakgrunn av hva din datter har fortalt. Mulig han er slik på skolen, men ikke ellers. Hun har kjent han i to uker? Veldig dømmende. Dere bør ha en liste med alle nr til foreldrene, ikke bare hans. For alt dere vet, er det noen andre dere må ringe denne kvelden. Eller bare la være å ha fest hvis det skaper så mye drama. Anonymkode: 7fcb0...24a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #22 Skrevet 2. september 2018 Tror jeg ville unngått situasjonen helt og kun invitert jentene . Men kjenner jeg får fryktelig vondt for denne gutten. Er det virkelig så ille som du sier er det veldig rart at ingen er koblet inn enda. Anonymkode: c13a5...ed3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #23 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du krisemaksimerer noe voldsomt her. Dersom han hadde vært en som raserer hus, så hadde han hatt en diagnose og det hadde blitt satt inn tiltak deretter. Får en følelse av at disse bekyrimgene dine er på bakgrunn av hva din datter har fortalt. Mulig han er slik på skolen, men ikke ellers. Hun har kjent han i to uker? Veldig dømmende. Dere bør ha en liste med alle nr til foreldrene, ikke bare hans. For alt dere vet, er det noen andre dere må ringe denne kvelden. Eller bare la være å ha fest hvis det skaper så mye drama. Anonymkode: 7fcb0...24a De har gått på skolen sammen i 2 år på barneskolen, men begynte på ungdomsskolen nå. Jeg kjenner ham ikke godt, men jeg har truffet ham mange løk ganger til at jeg vet at det er et problem. Anonymkode: a33f9...66f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #24 Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du krisemaksimerer noe voldsomt her. Dersom han hadde vært en som raserer hus, så hadde han hatt en diagnose og det hadde blitt satt inn tiltak deretter. Får en følelse av at disse bekyrimgene dine er på bakgrunn av hva din datter har fortalt. Mulig han er slik på skolen, men ikke ellers. Hun har kjent han i to uker? Veldig dømmende. Dere bør ha en liste med alle nr til foreldrene, ikke bare hans. For alt dere vet, er det noen andre dere må ringe denne kvelden. Eller bare la være å ha fest hvis det skaper så mye drama. Anonymkode: 7fcb0...24a Du leste ikke at de har hatt ham i bursdag før og det skar seg totalt? Anonymkode: 95ad9...c94
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #25 Skrevet 2. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De har gått på skolen sammen i 2 år på barneskolen, men begynte på ungdomsskolen nå. Jeg kjenner ham ikke godt, men jeg har truffet ham mange løk ganger til at jeg vet at det er et problem. Anonymkode: a33f9...66f Da er veien å melde inn bekymring, ikke være en voksen som starter eller deltar i mobbing av et enkelt barn/ungdom. Anonymkode: 7fcb0...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå