Gå til innhold

Dere i 30 årene +/-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres trivselsvekt, og er trivselvsvekta den samme nå som den var når dere var yngre- begynnelsen av 20 årene?

Selv har jeg for inntil få år siden tenkt at min trivselsvekt er den vekta jeg hadde når jeg var 18-24, før jeg fikk mitt andre barn Det var 52 kg.

Jeg har de siste årene innsett at den vekta kommer jeg aldri ned i, og jeg tror i grunnen jeg ville sett ganske mager ut om jeg kom så langt ned i vekt nå. Jeg var 59 kg når jeg var høygravid med eldste i en alder av 19 år.
Akkurat nå tenker jeg at trivselsvekta mi ligger på 58-60 kg, og jeg er litt over det nå, så skal prøve å komme ned dit.

Jeg er forresten 37 år.

Anonymkode: b721b...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 40, men veide det samme da jeg var 30, og da jeg var 20. 

Har tre barn og har lagt på meg rundt 12-15 kg i mine svangerskap. Har kvittet meg med kiloene hver gang. 

Anonymkode: 672c6...a82

Skrevet

Jeg veide 58 kg da jeg gikk ut av videregående, og hadde da veid det samme i flere år.

Men da jeg ble gravid med førstemann som 26-åring veide jeg 63 kg. Jeg fikk fire barn fra jeg var 27 til jeg var 35 år, alle gangene la jeg på meg rundt 12 kg og mistet alle igjen etter svangerskapet. Så svangerskap endret ikke min trivselsvekt.

Nå er jeg 44 år, og tenker at min trivselsvekt nok er rundt 70 kg. Jeg kunne nok med fordel gått ned til 65 igjen, men jeg orker ikke ta meg bryet med det når jeg veier 70 uten å gjøre noe spes for det. Dessuten er det bedre å veie 5 kg for mye enn 5 kg for lite når du blir "gammel", for da blir du mindre rynkete ;)

Under 60 var sikkert greit da jeg var 16-22 år, men mager er ikke fint når du er godt voksen. Den gangen veide jeg det uten å gjøre noe for det, men i dag måtte jeg ha kjempet meg ned dit, og det hadde ikke vært særlig pent...

Jeg er 174 cm høy, så jeg har alltid vært innenfor normalvektig bmi, selv om vekten har blitt litt høyere med alderen.

Anonymkode: a6fd2...9ca

Skrevet

Jeg er 35, er 160cm høy og veier 47-50kg. Det er min trivselsvekt, og har vært det de siste 10årene. Fikk mitt andre barn for 11mnd siden.

-Men forskjellen nå er at jeg har ingen hast... Altså hvert sv.skap går jeg opp 20kg, og så ned de igjen. Men nå, kontra første for 7år siden, er det ikke så farlig. Jeg koser meg med tre kvikk lunch om dagen, og rusler en tur nå og da. Buksene i str 36 passer igjen (aner ikke vekta), men om de ikke hadde det så hadde det ikke vært krise.

Eneste jeg ikke vil er å bli så tung at å gå opp en trapp, eller løpe etter barna i lek blir slitsomt. Jeg syntes det er så trist å se så mange overvektige som bare sitter å ser på barna sine i lek. Jeg elsker å leke med. 

...så det handler ikke om str sånn rent kosmetisk, men om livskvalitet, for meg :) 

Anonymkode: e84e0...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...