Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Hei Jeg har ei jente på 6,5 år som akkurat har begynt i 2. klasse som har så utrolig mye følelser. Skal ingenting til før verden hennes faller fra hverandre og hun begynner å hylgrine. Andre ganger blir hun så glad at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg Hennes følelser er liksom enten 110% den ene veien, eller 110% den andre veien, en av og på knapp på en måte, aldri en mellomting. Det går utover konsentrasjonen hennes og hun klarer ikke å følge med på skolen. Har også lav impulskontroll. Noen som har noen råd? Anonymkode: 65c2e...daf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Har også et barn som er slik. Høy sensitiv. Les bøker om emnet. Nå har jeg lest to bøker til som har hjulpet oss mye med dette. Hjerteforeldre og spesielt boken :" Hva er det jeg føler." Barnet vårt har det mye bedre nå. 😊regulerer følelsene bedre. Det er vi foreldre som må tillegge oss kunnskap og hjelpe barnet. Anonymkode: 44ca0...6c4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har også et barn som er slik. Høy sensitiv. Les bøker om emnet. Nå har jeg lest to bøker til som har hjulpet oss mye med dette. Hjerteforeldre og spesielt boken :" Hva er det jeg føler." Barnet vårt har det mye bedre nå. 😊regulerer følelsene bedre. Det er vi foreldre som må tillegge oss kunnskap og hjelpe barnet. Anonymkode: 44ca0...6c4 Tusen takk, da skal jeg sjekke litt mer ut om høy sensitive barn (hva nå en det er, ikke hørt om det før). Noen flere innspill? Anonymkode: 65c2e...daf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Kanskje barnet kan ha glede av en kreativ aktivitet, drama, musikk? Bruke følelsesregisteret til noe positivt. Kanskje hun kan finne ro gjennom å være ute i naturen, dette kan dere jo gjøre sammen, lese bøker eller se gode filmer der hun kan leve seg inn i det hun opplever. Anonymkode: e1f12...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå