Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg er student og ja dermed ha rett til student rabatt på togreiser. Dessverre har jeg ikke det, fordi jeg er over 30 år. Jeg synes at det er urettferdig at fordi jeg er over 30, men student, så kan jeg ikke få student rabatt. Jeg studerer forresten fulltid. Anonymkode: ec388...30b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Studentrabatt (i ett ord) på toget fikk jeg da til lenge etter fylte 40? Er det noe nytt at man ikke får det etter fylte 30? Det er i så fall svært urettferdig. Vet at enkelte sjåfører hos AtB i Trondheim murret litt på at jeg hadde studentbillett på bussen fra Midtbyen til Gløshaugen, Moholt og Dragvoll, men det ble med litt småmurring. Jeg studerte også fulltid, selv med grått hår. Anonymkode: 1e5de...d54
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Voksne studenter har som regel bedre økonomi enn unge voksne. Hva gjorde du i 20-årene? Anonymkode: 46798...6e9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Voksne studenter har som regel bedre økonomi enn unge voksne. Hva gjorde du i 20-årene? Anonymkode: 46798...6e9 Mange av oss studerte i 20-årene også. En del av oss begynner på ny- eller videreutdanning etter noen år (og unger) også. 😉 Anonymkode: 1e5de...d54
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Studentrabatt (i ett ord) på toget fikk jeg da til lenge etter fylte 40? Er det noe nytt at man ikke får det etter fylte 30? Det er i så fall svært urettferdig. Vet at enkelte sjåfører hos AtB i Trondheim murret litt på at jeg hadde studentbillett på bussen fra Midtbyen til Gløshaugen, Moholt og Dragvoll, men det ble med litt småmurring. Jeg studerte også fulltid, selv med grått hår. Anonymkode: 1e5de...d54 Det varierer sikkert fra selskap til selskap, men joda nsb har det vært sånn "bestandig". Anonymkode: fe2cc...f19
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 I know.. Urettferdig 😕 Jeg har dårligere råd nå som student med med barn og er over 30, enn da jeg var student i 20årene. Anonymkode: 1070e...6df
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 21 minutes ago, Anonym bruker said: Mange av oss studerte i 20-årene også. En del av oss begynner på ny- eller videreutdanning etter noen år (og unger) også. 😉 Anonymkode: 1e5de...d54 Vel da synes noen av oss at staten ikke trenger å sponse folk som studerer i flere tiår.. Anonymkode: 46798...6e9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel da synes noen av oss at staten ikke trenger å sponse folk som studerer i flere tiår.. Anonymkode: 46798...6e9 Nei, det har vi i grunnen skjønt, du. Det er ikke lønnsomt å ha lange og grundige utdannelser her til lands. Vi betaler studiene våre selv, reisene under utdannelse, opphold på studiested osv. Vi betaler selv, og ikke får vi betalt for utdannelsen i form av lønn i etterkant heller. Anonymkode: 1e5de...d54
Gjest Bustebuste Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Grunnen er at nsb får "tilbakebetalt" det de gir i rabatter til studenter. De har dermed ikke råd til å gi rabatter utover 30, fordi de ikke får dekket det.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Du kan fortsatt få studentrabatt på enkeltbilletter. Det er bare periodebilletter som har 30-årsgrense. Anonymkode: 282d1...ae5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Jeg synes nå ikke det er så rart jeg da, for når man studerer i 30 årene, så er man ofte mer etablert, har jobbet i flere år og hatt mulighet til å få en ok økonomi. Anonymkode: 767a9...930
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det har vi i grunnen skjønt, du. Det er ikke lønnsomt å ha lange og grundige utdannelser her til lands. Vi betaler studiene våre selv, reisene under utdannelse, opphold på studiested osv. Vi betaler selv, og ikke får vi betalt for utdannelsen i form av lønn i etterkant heller. Anonymkode: 1e5de...d54 Er dette unikt bare for studenter over 30 mener du`? Anonymkode: 767a9...930
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette unikt bare for studenter over 30 mener du`? Anonymkode: 767a9...930 Nei, absolutt ikke. Utdannelse lønner seg knapt nok for noen i Norge. Det settes ikke oris på at folk tar lange og brede utdannelser. Anonymkode: 1e5de...d54
LiaLou Skrevet 2. september 2018 #14 Skrevet 2. september 2018 På månedskort og slikt er det aldersgrense for studentrabatt. På enkeltbilletter står det ingenting spesifisert om alder for å få studentrabatt. Jeg studerer samlingsbasert så jeg kjøper bare enkeltbilletter på NSB. På busser derimot bruker det som regel å stå aldersgrense på enkeltbilletter også.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #15 Skrevet 2. september 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, absolutt ikke. Utdannelse lønner seg knapt nok for noen i Norge. Det settes ikke oris på at folk tar lange og brede utdannelser. Anonymkode: 1e5de...d54 Det er alt for mange som tar unødig lange studier i Norge. Vi trenger noen eksperter, men veldig mange jobber kunne vært godt utført med vanlig videregående og 1/2 års god opplæring. La dem med de beste karakterene studere fag vi trenger folk til. Dropp dette tullet om at "alle" skal ha høyere utdanning. Anonymkode: cf2dc...0d1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #16 Skrevet 2. september 2018 Opp til 30 er det staten som betaler for mellomlegget fra vanlig til studentbilett, men etter dette er det fylkeskomunnen som er ansvarlig, og de velger ofte å ikke gi dette. Innen man er 30 burde man med vanlig skolegang ha greid å ta minst master og kanskje en bachelor i tillegg, tidsmessig. Anonymkode: b2665...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå