Gå til innhold

Hva er dine høst-ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forbinder høsten med lange turer i skogen og på fjellet, sopp-plukking, bål, grønnsaksupper med masse rotgrønnsaker, krabbelag, etterhvert lam i butikken og fårikål, te og stearinlys, kreative prosjekter, musikk, gode venner...

Anonymkode: 2bb34...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bursdagsfeiringer, te, strikking, får-i-kål-lag, raspeball med salt fårekjøtt, inneaktiviteter.

Anonymkode: a5601...2ff

Skrevet

Legge på meg 3 kg, nesten gå ifra mann og barn, lese jobbannonser, (har både bra mann og bra jobb) spise alt jeg kommer over av sjokolade og kaker. Høstdepressiv altså... 🤣

Skrevet
4 minutter siden, Takk bare bra skrev:

Legge på meg 3 kg, nesten gå ifra mann og barn, lese jobbannonser, (har både bra mann og bra jobb) spise alt jeg kommer over av sjokolade og kaker. Høstdepressiv altså... 🤣

Huff! ;) Men godt du har humor på det (i alle fall når du ikke står midt oppi gjørma)...

Skrevet

Mest stressende tid på jobben. To barn som ikke liker å presses inn i hverdagsrutinen rutinen med lekser osv igjen. Nervøsitet for økonomien. Hvordan blir vinteren i år? Blir det mye kaldt = høyt strømforbruk. Vokser barna så jeg plutselig må kjøpe nye ullklær/vintersko/utebukser osv. 

Høsten er en stressende tid. 

Anonymkode: 87dd8...a2c

Skrevet

Supper, fårikål, pledd og skjerf kommer frem og etterhvert peiskos.

Anonymkode: 2db86...f11

Skrevet

Ulltøy, kakao med krem, tv, deilig luft ute, 

Anonymkode: eb005...277

Skrevet

Bursdag, nytt skoleår, finne frem ullklærne, nye sko og støvler, frisk kald høstluft.

Høsten er den fineste årstiden🍁

Skrevet (endret)

Bruke fine skjerf, te i termokoppen når jeg er ute på farten, lage fårikål og eplekake i helgene, pledd og levende lys + Netflix på kveldene ... også rødvin 😊

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Levende lys og te under et pledd i sofaen er min høst. Elsker det. Samt tunge høstmiddager og regnfulle dager. Men det jeg liker aller mest med høster er den kriblende følelsen av at snaaaart..snaaaart.. så nærmer julen seg! Og det er min og hele familiens største glede i året. Jeg liker den litt kriblende følelsen av å tenke "det er bare noen måneder igjen", men så kan man ikke begynne å planlegge, kjøpe inn eller høre på julemusikk enda. Det er liksom litt forbudt og alt for tidlig enda, og jeg bare gleder meg til jeg kan begynne å glede meg skikkelig! :)

Anonymkode: d327e...6d3

Skrevet

Høsten er den beste tiden å være ute i skogen!!! Lange gåturer. Gjerne for å plukke sopp eller tyttebær. 

Kjøpe masse norske grønnsaker og lage supper og gryter med hjortekjøtt. 

Fråtse i norske epler, pærer og plommer. 

Anonymkode: 76761...543

Skrevet

Kan endelig finne frem dei fine strikkegenserene mine🌸

Den deilige lukten av noen som fyrer i peisen når jeg er ute. Og lukten i min egen peis 🌸

krydderkake i ovnen, kakao med krem om kvelden i lag med ungene. 

Levende lys.

Vente på snø og julestemningen så kommer 

Anonymkode: 1f6c6...425

Skrevet

Ut på skogstur med min firbeinte bestevenn og vasse i vissent,sprøtt løv. Frisk,skarp høstluft som biter litt i kinna. Komme hjem og sitte ned kaffe/te i sofaen. 

Fårikål, kjøttsuppe, bankekjøtt

halloweenfest med barna

Rådyrkjøtt i frysa 

mengder av regn mot ruta og vinden som river i veggene

nye sesonger på tv

oransje, rød , gul og brun

Elsker høsten❤️

Skrevet

Stearinlys uet og inne. Jeg trives når det er forskjell på dag og kveld, det er så koselig når det er mørkt ute. 

Gleder meg til å fyre i peisen igjen. Ikke fyre for at det er iskaldt, men fyre i peisen for jeg gidder ikke sette på panelovnen. Jeg er vant til å få gratis ved, så fyrer istede for å bruke strøm som oftes. Så liker den varmen det gir. Har en unge som har vært sur i sommer, det har vært for varmt til å fyre. På hytta blir det nemlig veldig kaldt på kveld/natt så der fyrer vi på sommeren innimellom. I år har det vært eneste sted som har vært levelig, så fyre kunbe hun ikke.

Gleder meg til å lage grønnsaksuppe. Lukta som blir i huset er helt fantastisk. Er ikke glad i suppe, men den lukta må jeg ha minst en gang hver høst. Ungene lurer veldig på når de grønnsakene kommer, for de vil ha lukta. 

Anonymkode: 200aa...414

Skrevet

Turer i skog og på fjell, nyte de fine høstfarger i naturen 

Regn og mye vind, sover ekstra godt om natten når det blåser godt utenfor :) 

Pledd, varm kakao med krem,  stearinlys , nystekte boller 

Gode varme  supper, enten det er grønnsakssuppe,kyllingsuppe eller andre med litt grønnsaker og kjøtt

Raspeballer og sosekjøtt

sitte inne å nyte peisvarmen å spille brettspill, kort , m.m 

Høsten er min favoritt årstid 

Anonymkode: 71307...55f

Skrevet

Høsten er ikke min årstid. Jeg synes mørket er tungt. 

Anonymkode: e9363...808

Skrevet

Plante tulipaner og andre løker. Te og stearinlys. Kalde høstturtips om kvelden og badekar etterpå.

Anonymkode: 2b106...ecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...