Gå til innhold

Barn som er svak i kroppen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 3år var altid svak I kroppen sin.han går men er fremdeles slapp.vi har vært mange ganger hos faste legen på sykehuset men jeg føler at dem vil ikke hjelpe oss.noen ganger blir han verre derfor vil han bare bæres eller ligge i gulvet.leggene hans er dårligst veldig svak og faller mange ganger. Det ser ut som handikap når han gå. Hva skal jeg gjøre jeg er begymret😭😭😭😭😭😭😭

Anonymkode: aaea8...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med helsesøster og be henne forklare deg hva du skal gjøre videre. 

Hva sier barnehagen?

Anonymkode: 84a67...4b1

Skrevet

Har dere vært hos fysioterapeut med han? Kan høres ut som hypermobile ledd, men det vil dere kunne få svar på av en fysioterapeut. Har han noe smerter?

Anonymkode: c19a3...edb

Skrevet

Dem ser også han er det😒

Anonymkode: aaea8...503

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har dere vært hos fysioterapeut med han? Kan høres ut som hypermobile ledd, men det vil dere kunne få svar på av en fysioterapeut. Har han noe smerter?

Anonymkode: c19a3...edb

Vet ikke han sier ikke det kanskje skal snakke med fyso takk

Anonymkode: aaea8...503

Skrevet

Du sier du har vært mange ganger hos faste legen på sykehuset...? -Det betyr vel at han har noen diagnoser? Kan dere få noe avlastning eller hjelp.

Anonymkode: f9674...b1f

Skrevet

Han har ikke noe diagnose vi var der pga vi var begymret men de sier bare at har det bra

Anonymkode: aaea8...503

Skrevet

Hvis dere er bekymret må dere stå på krava og insistere ovenfor fastlegen, eller skaffe ny fastlege. 

Hva sier barnehage om situasjonen? Hvis barnet er så slapt og svakt hele tiden, så burde vel barnehage merke det også? 

Prøv å skrive opp en veldig konkret liste med det som dere ser er problemene, og gå igjennom den sammen med legene. Krev å få ordentlige svar og gjort blodprøver og se om alle typer vitaminnivåer og jernnivåer og sånn er på stell. 

Hvis barnehagen har merket ting også, skriv det ned på lista. Konkrete eksempler er fint. 

Det kan hende dette ikke gjelder dere, men hvis det skulle være en type språkbarriere der, så se om du kan få hjelp av en person som behersker språket enda bedre. Noen ganger kan språkbarriere føre til at man misforstår hverandre og ikke skjønner helt hva hverandre mener. Det er en synd og skam at man da ikke alltid som helsepersonell har tid til å virkelig sette seg ned og berolige hvis man er sikker på at det faktisk ikke er noe galt. Hvis dette ikke gjelder dere, så overse siste avsnitt! 

Anonymkode: 998c1...14d

Skrevet

Dere må jo få gutten utredet og få skikkelige svar på hvorfor det er slik? Det er jo langt fra normalt og dere burde fått grundig informasjon og en plan for oppfølging. Har har fysioterapi i barnehagen? Hva slags trening har dere fått anbefalt? Krev en utredning på neste legetime og ikke gi dere. Hvis ikke det går hadde jeg klagd vedkomne inn til fylkesmannen og deretter byttet lege. 

Anonymkode: 8a919...630

Skrevet

Takk til alle.det er vanskelig for oss å forstå systemet. Har allerede byttet fastelegen får se denn nye. Barnehgen også marker det 😔

Anonymkode: aaea8...503

Skrevet

Litt vanskelig å skjønne nøyaktig omfanget hos dere, men mitt barn fikk plutselig knekk i beina og falt mye. Akkurat som om muskelkraften i beina forsvant. Varte gjennom en hel dag. Ble innlagt, og viste seg at det var epilepsi når de tok EEG. Når barnet har disse anfallene blir det også trøtt og sliten. Kan ha anfall gjennom hele dagen liksom, konstant.

 

Anonymkode: 429b1...b68

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt vanskelig å skjønne nøyaktig omfanget hos dere, men mitt barn fikk plutselig knekk i beina og falt mye. Akkurat som om muskelkraften i beina forsvant. Varte gjennom en hel dag. Ble innlagt, og viste seg at det var epilepsi når de tok EEG. Når barnet har disse anfallene blir det også trøtt og sliten. Kan ha anfall gjennom hele dagen liksom, konstant.

 

Anonymkode: 429b1...b68

Hei hvordan går det med ham nå. Han også det samme som han mister karaftan får han noen medisiner nå ble det bedre.  Hi

Anonymkode: aaea8...503

Skrevet

Det forsvant etter barnet begynte på medisin, men hadde nylig tilbakefall, og måtte justere opp dosen. Er nå gått over igjen. 

 

Synd du opplever å ikke bli tatt seriøst. Da vi ble innlagt på barneklinikken på Haukeland var det med hensikt å komme til bunns i hva det var som gjorde at barnet klappet sammen i beina. Så fant de som sagt ut at det var epilepsi ved å ta en EEG, og startet derfor med medisin.

Anonymkode: 429b1...b68

Skrevet

Jeg mener alle helsestasjoner skal ha en fysioterapeut med barn som spesialfelt knyttet til seg, så start der. Ring til helsesøster og si dere er bekymret for barnet og at dere gjerne vil ha en time hos fysioterapeut.

 

Anonymkode: 52441...d4c

Skrevet
På 4.9.2018 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Jeg mener alle helsestasjoner skal ha en fysioterapeut med barn som spesialfelt knyttet til seg, så start der. Ring til helsesøster og si dere er bekymret for barnet og at dere gjerne vil ha en time hos fysioterapeut.

 

Anonymkode: 52441...d4c

Har ringt fysio idag skal ha møte med henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...