Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Gutten på 3år var altid svak I kroppen sin.han går men er fremdeles slapp.vi har vært mange ganger hos faste legen på sykehuset men jeg føler at dem vil ikke hjelpe oss.noen ganger blir han verre derfor vil han bare bæres eller ligge i gulvet.leggene hans er dårligst veldig svak og faller mange ganger. Det ser ut som handikap når han gå. Hva skal jeg gjøre jeg er begymret😭😭😭😭😭😭😭 Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Ta kontakt med helsesøster og be henne forklare deg hva du skal gjøre videre. Hva sier barnehagen? Anonymkode: 84a67...4b1
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Har dere vært hos fysioterapeut med han? Kan høres ut som hypermobile ledd, men det vil dere kunne få svar på av en fysioterapeut. Har han noe smerter? Anonymkode: c19a3...edb
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Dem ser også han er det😒 Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har dere vært hos fysioterapeut med han? Kan høres ut som hypermobile ledd, men det vil dere kunne få svar på av en fysioterapeut. Har han noe smerter? Anonymkode: c19a3...edb Vet ikke han sier ikke det kanskje skal snakke med fyso takk Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Du sier du har vært mange ganger hos faste legen på sykehuset...? -Det betyr vel at han har noen diagnoser? Kan dere få noe avlastning eller hjelp. Anonymkode: f9674...b1f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Han har ikke noe diagnose vi var der pga vi var begymret men de sier bare at har det bra Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 Hvis dere er bekymret må dere stå på krava og insistere ovenfor fastlegen, eller skaffe ny fastlege. Hva sier barnehage om situasjonen? Hvis barnet er så slapt og svakt hele tiden, så burde vel barnehage merke det også? Prøv å skrive opp en veldig konkret liste med det som dere ser er problemene, og gå igjennom den sammen med legene. Krev å få ordentlige svar og gjort blodprøver og se om alle typer vitaminnivåer og jernnivåer og sånn er på stell. Hvis barnehagen har merket ting også, skriv det ned på lista. Konkrete eksempler er fint. Det kan hende dette ikke gjelder dere, men hvis det skulle være en type språkbarriere der, så se om du kan få hjelp av en person som behersker språket enda bedre. Noen ganger kan språkbarriere føre til at man misforstår hverandre og ikke skjønner helt hva hverandre mener. Det er en synd og skam at man da ikke alltid som helsepersonell har tid til å virkelig sette seg ned og berolige hvis man er sikker på at det faktisk ikke er noe galt. Hvis dette ikke gjelder dere, så overse siste avsnitt! Anonymkode: 998c1...14d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Dere må jo få gutten utredet og få skikkelige svar på hvorfor det er slik? Det er jo langt fra normalt og dere burde fått grundig informasjon og en plan for oppfølging. Har har fysioterapi i barnehagen? Hva slags trening har dere fått anbefalt? Krev en utredning på neste legetime og ikke gi dere. Hvis ikke det går hadde jeg klagd vedkomne inn til fylkesmannen og deretter byttet lege. Anonymkode: 8a919...630
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Takk til alle.det er vanskelig for oss å forstå systemet. Har allerede byttet fastelegen får se denn nye. Barnehgen også marker det 😔 Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #11 Skrevet 2. september 2018 Litt vanskelig å skjønne nøyaktig omfanget hos dere, men mitt barn fikk plutselig knekk i beina og falt mye. Akkurat som om muskelkraften i beina forsvant. Varte gjennom en hel dag. Ble innlagt, og viste seg at det var epilepsi når de tok EEG. Når barnet har disse anfallene blir det også trøtt og sliten. Kan ha anfall gjennom hele dagen liksom, konstant. Anonymkode: 429b1...b68
Anonym bruker Skrevet 2. september 2018 #12 Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Litt vanskelig å skjønne nøyaktig omfanget hos dere, men mitt barn fikk plutselig knekk i beina og falt mye. Akkurat som om muskelkraften i beina forsvant. Varte gjennom en hel dag. Ble innlagt, og viste seg at det var epilepsi når de tok EEG. Når barnet har disse anfallene blir det også trøtt og sliten. Kan ha anfall gjennom hele dagen liksom, konstant. Anonymkode: 429b1...b68 Hei hvordan går det med ham nå. Han også det samme som han mister karaftan får han noen medisiner nå ble det bedre. Hi Anonymkode: aaea8...503
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #13 Skrevet 4. september 2018 Det forsvant etter barnet begynte på medisin, men hadde nylig tilbakefall, og måtte justere opp dosen. Er nå gått over igjen. Synd du opplever å ikke bli tatt seriøst. Da vi ble innlagt på barneklinikken på Haukeland var det med hensikt å komme til bunns i hva det var som gjorde at barnet klappet sammen i beina. Så fant de som sagt ut at det var epilepsi ved å ta en EEG, og startet derfor med medisin. Anonymkode: 429b1...b68
Anonym bruker Skrevet 4. september 2018 #14 Skrevet 4. september 2018 Jeg mener alle helsestasjoner skal ha en fysioterapeut med barn som spesialfelt knyttet til seg, så start der. Ring til helsesøster og si dere er bekymret for barnet og at dere gjerne vil ha en time hos fysioterapeut. Anonymkode: 52441...d4c
Fayuum11 Skrevet 5. september 2018 #15 Skrevet 5. september 2018 På 4.9.2018 den 9.16, Anonym bruker skrev: Jeg mener alle helsestasjoner skal ha en fysioterapeut med barn som spesialfelt knyttet til seg, så start der. Ring til helsesøster og si dere er bekymret for barnet og at dere gjerne vil ha en time hos fysioterapeut. Anonymkode: 52441...d4c Har ringt fysio idag skal ha møte med henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå