Gå til innhold

Hvor mye må du betale i bompenger de neste årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg gått mest mulig over til buss. Ellers hadde det blitt ca 10 000 kr pr år.

Anonymkode: aa578...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på en plass helt uten bomringer, så det er kun når vi er på reis vi må betale. Så max 500 kr pr år, tenker jeg. 

Det er helt rått hva enkelte må ut med bare for å komme seg på jobb! 

Anonymkode: a6847...4d6

Skrevet

Ca 1500-1800 per måned avhengig av hvor mye jeg jobber og hvordan arbeidstiden er fordelt. Det inkluderer også en helgetur til mine foreldre hvor det er flere bompasseringer. Jeg tjener greit, og jeg visste om det før jeg takket ja til jobben, men syns likevel det er veldig mye 😕 El-bil står høyt på ønskelista! 

Anonymkode: 77afe...5a5

Skrevet

I hvert fall 20.000,- per år (til jobb samt bompenger til barnas trening). I tillegg kommer reiser og turer som ikke skjer regelmessig så jeg vil tippe 25.000-30.000 i året.

Anonymkode: d5e27...4ba

Skrevet

0,-

Har kun el-biler.

Men hvis den tiden forsvinner er det allikevel ikke mye da vi ikke kjører gjennom bindinger i hverdagen.

Anonymkode: 19ec7...b08

Skrevet

Kjører el-bil, så enn så lenge betaler jeg ingenting. Det er naturlig at elbiler også betaler etterhvert, og da må jeg se meg om etter ny jobb. Har ikke råd til å flytte inn til byen, og kollektivtrafikken er ikke til å stole på når man må rekke møter på starten av dagen og hente i bhg på slutten. 

Anonymkode: 6ea92...bf4

Skrevet

7,- × 2 på meg og 7 × 1 på mannen hver dag t/r jobb. Fritidsaktiviteter og kjøpesenter er her på utsiden av bommen, men blir selvfølgelig noen turer gjennom på fritid og ferie osv.

Men bommen, selv om den er billig ligger i bakhodet, så blir færre turer til sentrum enn før.

Aner ikke totalsum.

Anonymkode: ca0b3...bba

Skrevet

Bompasseringer til jobb koster egentlig 21 kroner dagen, for hver av oss. Men stort sett sykler mannen 15 km hver vei, og jeg kjører elbil. Kun mens det er vinter at vi betaler bompenger for en av bilene våre til jobb. 

Anonymkode: 4497e...030

Skrevet

Kanskje 14.000,- i året. Har betalt bompenger i mange år og kommer nok til å gjøre det i mange år framover.

Anonymkode: 66c62...0d1

Skrevet

Her er det nesten ingen bommer lenger, sjelden jeg kjører gjennom, så kanskje et par hundrelapper

Anonymkode: 87304...dc8

Skrevet

Jeg kjører elbil og må ikke passere en eneste bom fra hjemmet og til jobben i byen. Så det blir kun når vi skal ut på tur. 

Anonymkode: c6c56...304

Skrevet

Tja, 3000 kr PER mnd frem og tilbake til jobb hver dag. Så 36.000 i året + at vi har familie i göteborg, og dit er det en del bommer. Syns løsningen er håpløs. Noen slipper helt unna bom, andre bidrar masse. Alt handler om akkurat hvilken vei man kjører. 

Anonymkode: 0b418...686

Skrevet

Foreløpig ingenting etter jeg kjøpte el bil for 1 års tid siden. Før det brukte jeg ca 12000kr, må gjennom bomring for å komme meg på jobb. Satsene har økt siden jeg kjøpte El bil også, og siden jeg ikke har mulighet til fleksitid i mitt yrke så ville jeg i tillegg måttet betale rushtidsavgift hvis jeg fremdeles hadde hatt bensinbil, hadde vel måttet ut med 16000 i året da. 

Anonymkode: f0546...0c2

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns løsningen er håpløs. Noen slipper helt unna bom, andre bidrar masse. Alt handler om akkurat hvilken vei man kjører. 

Anonymkode: 0b418...686

Selvsagt må det være slik. Når man samler inn penger til opprusting av en vei, er det jo ikke naturlig at noen på andre siden av landet skal betale for det. 

Anonymkode: ed36a...957

Skrevet

Det er helt sinnsykt hvor mye noen må betale!

Skrevet
On 9/1/2018 at 7:51 AM, Anonym bruker said:

0,-

Har kun el-biler.

Men hvis den tiden forsvinner er det allikevel ikke mye da vi ikke kjører gjennom bindinger i hverdagen.

Anonymkode: 19ec7...b08

Det kommer til å skje rimelig raskt.

Anonymkode: 90d0a...ee8

Skrevet

Ingen ting, har ikke bil.

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er helt sinnsykt hvor mye noen må betale!

Det koster penger å bygge og vedlikeholde veier. Dere forurenser noe jævlig også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...