Gå til innhold

Hvor mye kan be om i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal passe ett skolebarn 18 timer per uke,altså hver gang etter skolen i 2 månender.Hvor mye kan jeg be om i lønn da? Er 120 kr timen en grei pris?

Anonymkode: b8c59...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hver dag*

Skrevet

SFO koster ca 3000kr i mnd men kan variere avhengig av hvor i landet du er. Jeg hadde ikke betalt rundt 8000kr i mnd for denne tjenesten privat. Da hadde jeg heller tatt kontakt med SFO og fått inn barnet mitt der. 

Anonymkode: ab061...eb4

Skrevet

SFO stenger jo 16.30 så mor rekker ikke å hente før den stenger.

Skrevet

Da hadde jeg eventuelt hørt med foreldrene til klassekamerater om det er mulighet for å få litt hjelp denne korte perioden. Eventuelt vurdert å redusert stillingen min noen få prosent så jeg kunne slutte litt før så jeg rakk. Rundt 8000kr i mnd er MYE for å ha noen til å kun se etter et skolebarn noen få timer på ettermiddagen. Jeg hadde nok ikke vært interessert i å betale mer en max det SFO kostet. 

Anonymkode: ab061...eb4

Skrevet

Er dette eneste inntekten din? Forstår at du bør ta litt betalt for å passe dette barnet såpass mye, men synes også at over 8000,- pr mnd blir litt mye. Sjekk Sfo prisene, og legg deg på samme nivå. Er dette penger du skatter av?

Anonymkode: c5bbc...016

Skrevet

Du har ikke lov å tjene mer enn 6000 kr skattefritt 

Ville nok lagt meg på samme pris som sfo 

Anonymkode: 66959...f72

Skrevet

Hva skal dere gjøre? Skal ungen komme hjem til deg på egen hånd, må du hente, lage mat eller spiser ungen når ungen kommer hjem, skal du hjelpe mer lekser, skal du være aktiv eller skal ungen aktivisere seg selv? Mye som spiller inn her.

Anonymkode: 2c587...ce8

Skrevet

Er det et barn med utfordringer som du må jobbe aktivt med hele  tiden eller er det et vanlig barn som kommer innom,  ser litt TV, gjør, lekser, er ute med venner og prater mens du lager middag?

Anonymkode: efc88...243

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det et barn med utfordringer som du må jobbe aktivt med hele  tiden eller er det et vanlig barn som kommer innom,  ser litt TV, gjør, lekser, er ute med venner og prater mens du lager middag?

Anonymkode: efc88...243

Det er ett vanlig barn som jeg sikkert knapt merker noe til ettersom han sikkert leker så fint med barnet mitt som er like gammel.

Skrevet

Høres ut som en "venne-tjeneste". Kan ikke kreve normal timelønn, men en symbolsk sum. F.eks. 2.000,-

Hadde dette vært venner eller folk som ikke utnytter og folk som gir tjenester tilbake hadde jeg gjort det gratis. 

Dersom dette er folk jeg vet bare tar og aldri gir tilbake hadde jeg krevd 2.000 eller 3.000 for jobben - kanskje.

Anonymkode: bbc7e...96a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en "venne-tjeneste". Kan ikke kreve normal timelønn, men en symbolsk sum. F.eks. 2.000,-

Hadde dette vært venner eller folk som ikke utnytter og folk som gir tjenester tilbake hadde jeg gjort det gratis. 

Dersom dette er folk jeg vet bare tar og aldri gir tilbake hadde jeg krevd 2.000 eller 3.000 for jobben - kanskje.

Anonymkode: bbc7e...96a

Jeg kjenner verken foreldrene eller barnet.

Skrevet

Da hadde jeg tatt SFO takst. 

Anonymkode: 28f2b...bc8

Skrevet

Ca 170,- pr time inkl feriepenger i det laveste lønnstrinnet iflg statens lønnsregulativ. 

Har du frikort eller skal du skatte?

Anonymkode: a620f...1f3

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ca 170,- pr time inkl feriepenger i det laveste lønnstrinnet iflg statens lønnsregulativ. 

Har du frikort eller skal du skatte?

Anonymkode: a620f...1f3

Da blir det over 15.000 kr tror ikke de ønsker å betale så mye :P skal ikke skatte nei.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da blir det over 15.000 kr tror ikke de ønsker å betale så mye :P skal ikke skatte nei.

Da er det jo greit, 6000 kr er det du max kan ta og 6000 kr er vel en grei pris også.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/lonnsarbeid-i-hjemmet/lonn-betalt-under-60-000/opptil-6-000-kroner-i-aret-er-skattefritt/

Skrevet

Hadde tatt 3000 kr, om du vil ha mer i betaling så tipper jeg at de kommer til å finne en annen løsning altså. 

Skrevet
3 minutter siden, 3 i april skrev:

Hadde tatt 3000 kr, om du vil ha mer i betaling så tipper jeg at de kommer til å finne en annen løsning altså. 

Her jeg bor koster sfo 2750 kr måneden, så 6000 for to måneder med litt lenger tid enn sfo ville vært helt grei betaling her. Mammaen bruker det jo fordi hun ikke rekker sfo til stengetid der...?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor koster sfo 2750 kr måneden, så 6000 for to måneder med litt lenger tid enn sfo ville vært helt grei betaling her. Mammaen bruker det jo fordi hun ikke rekker sfo til stengetid der...?

Nå tenker jeg 3000 kr pr mnd da. Så da er 6000 kr for 2 mnd innafor 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...