Gå til innhold

Har jeg lurt han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn, minste er seks år og vi skulle ikke ha fler. Han var helt sikker st han ikke ville ha fler, jeg var litt mer i tenkeboksen. Av ulike grunner måtte jeg nylig slutte på p-piller og vi har ikke funnet ny prevensjon enda. Så var det en kveld for noen uker siden at vi hadde sex, og rett før han kom spurte han hvor han skulle komme. Jeg sa han skulle bare komme inni. Han spurte om det var trygt. Jeg svarte nei. Vi fullførte.

vel, jeg ble gravid, og han mener jeg har lurt han. Har jeg det?

Anonymkode: 153fc...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvsagt har du lurt han. 

Hvordan kan du forvente at en voksen mann skal skjønne at han kan gjør noen gravid bare ved å putte tissen inn i henne? 

Anonymkode: 50c9f...8b5

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du forvente at en voksen mann skal skjønne at han kan gjør noen gravid bare ved å putte tissen inn i henne? 

Dette 😂

Anonymkode: 8b6a9...b72

Skrevet

😂😂😂😂😂😂 hvor gammel er mannen din? Og IQ?

Anonymkode: b0f62...de0

Skrevet

Hvis du har sagt til han at det ikke er trygt, så vet han vel veldig godt at det kan resultere i graviditet. Nei, du har ikke lurt han.

Anonymkode: 48c05...6a4

Skrevet

Hahaha! Din mann er (forhåpentligvis midlertidig) en idiot. Han har tre barn fra før. Han vet tydeligvis hvordan de blir laget..

Anonymkode: f18a2...923

Skrevet

Du har ikke lurt han. Men jeg synes ikke du har opptrådt riktig. Du skriver at dere ikke skulle ha flere. Du har vært respektløs overfor mannen din. Og hadde jeg vært mann hadde en slik respektløshet vært skilsmissegrunn. 

Anonymkode: 4ad86...136

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En så stor avgjørelse som å lage et barn til tas IKKE i et brøkdels sekund midt i en oppgisset tilstand. 

HI skriver at de ikke skulle ha flere. Inntil de får tatt en ordentlig samtale om dette, som man må gjøre når man er voksen og ikke fjortis, lager man ikke barn på denne måten. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lurt han. Men jeg synes ikke du har opptrådt riktig. Du skriver at dere ikke skulle ha flere. Du har vært respektløs overfor mannen din. Og hadde jeg vært mann hadde en slik respektløshet vært skilsmissegrunn. 

Respektløs, så langt ifra. Full respekt. Han hadde full mulighet å trekke seg ut. Han velger også å ha sex når han vet at hun ikke bruker prevensjon. Alle vet vel at det kan føre til graviditet selv om han ikke kommer på innsiden.

Synes du har opptrådt helt riktig.

Mannen din kan kanskje lese seg litt opp på hvordan lage barn/unngå å lage barn.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Respektløs, så langt ifra. Full respekt. Han hadde full mulighet å trekke seg ut. Han velger også å ha sex når han vet at hun ikke bruker prevensjon. Alle vet vel at det kan føre til graviditet selv om han ikke kommer på innsiden.

Synes du har opptrådt helt riktig.

Mannen din kan kanskje lese seg litt opp på hvordan lage barn/unngå å lage barn.

Man lager ikke barn på denne måten når man egentlig ikke skal ha flere. Punktum. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man lager ikke barn på denne måten når man egentlig ikke skal ha flere. Punktum. 

Så kvinnen skal ta all ansvar her?

Kvinnen vil ha barn, forteller om dette til mannen, og kutter prevensjon av andre grunner. Mannen vil ha sex, og velger å ikke bruke kondom.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kvinnen skal ta all ansvar her?

Kvinnen vil ha barn, forteller om dette til mannen, og kutter prevensjon av andre grunner. Mannen vil ha sex, og velger å ikke bruke kondom.

Når man er over 14 år tar begge ansvar i forhold til det som er avtalt. 

Skrevet

Lurt han veit jeg ikke, men hvorfor sa du han skulle komme inne i deg? Du veit jo hva som kan skje da, og du visste også hva han tenke om saken. Så sa du jo at det ikke var trygt.

Begge har vært uforsiktige. Ingen har lurt noen, men ingen har vært supersmarte heller.

Når det er sagt: Gratulerer med graviditet! 

Anonymkode: f36b2...a88

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mannen tok jo heller ikke ansvar? Mener du han har grunn til å føle seg lurt altså? 

Skrevet

Jeg sa det vel fordi jeg der og da tenkte at det var en god ide, litt fordi det var utrolig bra sex så jeg ville ikke at han skulle slutte, men også underbevisst fordi jeg innerst inne ønsker et barn til tror jeg. Det har jeg skjønt i disse ukene som har gått siden. Jeg mener selv at jeg ikke lurte han, han visste at jeg ikke brukte prevensjon og jeg var ærlig og sa det ikke var trygt. Men likevel sitterbjeg med en dårlig smak i munnen over det hele. Dårlig samvittighet eller noe.

Anonymkode: 153fc...b00

Skrevet

Jeg kjenner mange menn som ikke vil ha flere barn. Felles for dem er at strengen er kuttet.

Når det er sagt. Klart han føler seg fanget og misfornøyd nå. Ikke ok å få barn mot sin vilje.

Dere er begge litt teite spør du meg. Han som ikke steriliserer seg og du som tenker det er lurt å få et barn med noen som ikke ønsker det.

Anonymkode: 2efb2...457

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner mange menn som ikke vil ha flere barn. Felles for dem er at strengen er kuttet.

Når det er sagt. Klart han føler seg fanget og misfornøyd nå. Ikke ok å få barn mot sin vilje.

Dere er begge litt teite spør du meg. Han som ikke steriliserer seg og du som tenker det er lurt å få et barn med noen som ikke ønsker det.

Anonymkode: 2efb2...457

Enig i dette!

Dere som er ferdige med å få barn; steriliser dere! Det burde mannen gjort. Og ja, teit av deg å få barn med en som ikke vil. 

Anonymkode: bd1d3...db1

Skrevet

Nei, du lurte ham ikke. Han visste hva han gjorde og hva som kunne skje.

Anonymkode: 11318...0e8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En så stor avgjørelse som å lage et barn til tas IKKE i et brøkdels sekund midt i en oppgisset tilstand. 

HI skriver at de ikke skulle ha flere. Inntil de får tatt en ordentlig samtale om dette, som man må gjøre når man er voksen og ikke fjortis, lager man ikke barn på denne måten. 

Såe, det er hi's sitt ansvar, til tross for at hun var ærlig? Hva mener du hi skal gjøre med det, altså hva mener du med svaret ditt?

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Atte hæ? Hva mener du?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem tok ikke ansvaret sitt i dette tilfelle?

Anonymkode: 08beb...569

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såe, det er hi's sitt ansvar, til tross for at hun var ærlig? Hva mener du hi skal gjøre med det, altså hva mener du med svaret ditt?

Atte hæ? Hva mener du?

Hvem tok ikke ansvaret sitt i dette tilfelle?

Jøss. Så tungt for det?

Skrevet

Begge var litt teit her. 

Han var klar over at du ikke brukte prevensjon, og du sa det ikke var trygt. Han var bevisst om risikoen. 

Du ville innerst inne bli gravid, og ba ham om å komme inni deg. 

Lurt han, har du ikke. Han var jo klar over hva som kunne skje, men at han er litt irritert over situasjonen kan jeg forstå. Å få et barn er ikke som å få et kjæledyr eller en ny bil. Det er et livslangt ansvar, mye jobb og krever mye fra begge. Han følte seg nok ferdig med småbarnsperioden, og så nok frem til tiden uten bleier, nattevåk og alt det andre. Skjønner hans side. Men! Han kunne trukket seg ut, og han vet jo hvordan barn lages. Han burde heller få sterilisert seg, så han er mer på sikre siden. 

Anonymkode: aa187...c90

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Så tungt for det?

Det er flere av oss her som har vanskelig for å skjønne ditt ståsted. 

Hvordan er hun respektløs? Hun informerte om risikoen, han gjennomførte til tross for risikoen. Er menn idioter som ikke forstår enkel matematikk? Er det det du sier?

Anonymkode: aa187...c90

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Så tungt for det?

Ja, jeg har tydeligvis tungt for å skjønne hva du mener. Var visst ikke så lett å forklare da? 

Skrevet

Spurte min mann nettopp hva han mente. Han mente at mannen har lurt seg selv. Han visste konsekvensene ved å komme inni/ha sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...