Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært arbeidsledig i 7 mnder nå å kun fått sosialhjelp ettersom jeg ikke har opparbeidet meg rett til dagpenger enda. Jeg venter på lærlingplass men siden jeg ikke har fått det så har jeg søkt på alt av jobber,å blant annet sendt en åpen søknad til diverse barnehager.I forrige uke fikk jeg en liten dagmammajobb i tre uker der jeg skal passe ett barn to dager i uken.Men i dag ble jeg oppringt av en barnehage der jeg kunne få jobbe 100% i 6 mnder å de trengte meg allerede fra mandag! Jeg føler meg forpliktet til dagmammajobben jeg allerede har forpliktet meg til,samtidig så har jeg ikke råd til å takke nei til en 100 % vikarstilling. Er ikke ferdig med utdannelsen så er ikke lett å få noe ny jobb i en annen barnehage.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e0f10...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Skrevet

Jeg hadde sagt opp dagmammajobben og tatt vikariatet. Dere snakket sikker om oppsigelse og oppsigelsestid av dagmammajobben? Eventuelt kan du høre om du kan jobbe tre dager i uken i barnehagen de tre første ukene. 

Skrevet
1 minutt siden, Frulakris skrev:

Jeg hadde sagt opp dagmammajobben og tatt vikariatet. Dere snakket sikker om oppsigelse og oppsigelsestid av dagmammajobben? Eventuelt kan du høre om du kan jobbe tre dager i uken i barnehagen de tre første ukene. 

Nei vi snakket om ikke oppsigelse for de spurte bare om jeg kunne passe de tre neste ukene å det sa jeg ja til. Men nå dukket altså denne barnehagejobben opp helt ut av det blå.

Skrevet

Jeg skjønner at det er ubehagelig å måtte slutte tidlig i jobben som dagmamma, men et 100% vikariat er helt klart å foretrekke i din situasjon. Ta kontakt med vedkommende du er «ansatt» av som dagmamma, og forklar situasjonen. Si at du synes det er trist å måtte trekke deg, men du har sårt bruk for den nye jobben. 

Anonymkode: dc7e8...8d9

Skrevet

Det er klart du må ta den, for når du først har kommet innafor, så kan det gjerne bli mer jobb på deg Dette er du med den hysterisk redde 9 mnd gamle babyen, er det ikke? Du må regne med ar de blir sure, og det er jo ikke så rart. Men her må du tenke på deg selv

Anonymkode: 34350...189

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er klart du må ta den, for når du først har kommet innafor, så kan det gjerne bli mer jobb på deg Dette er du med den hysterisk redde 9 mnd gamle babyen, er det ikke? Du må regne med ar de blir sure, og det er jo ikke så rart. Men her må du tenke på deg selv

Anonymkode: 34350...189

Ja det stemmer at det er jeg som passer babyen som skriker hysterisk pga han er utrygg,så det gjør det enda verre å utsette babyen for enda en ny voksen. Men er alenemamma å har ett barn å forsørge,så har jo egentlig ikke råd til å gi denne sjansen fra meg. Er bare veldig konfliktsky :P

Skrevet

Da er det overstått! De var faktisk forståelsefull å sa at de skjønner godt valget mitt,samtidig som det er kjedelig fo deres familie. Men som de sa så skal de alltids klare å finne en erstatter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...