Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #1 Skrevet 31. august 2018 Vi har en elleveåring som har vært ganske ivrig til å øve på instrumentet sitt. På kulturskolen har de innført at de ivrigste eller flinkeste får tilbud om ekstra spilletid med læreren sin. Det tenkte vi var flott, men hjelp, dette er mer omfattende enn forventet. I dag kom hun hjem med oversikt over hvor mye hun skulle øve og hvilke konserter hun skulle være med på. 5 timer øving i uka og 6 konserter dette halvåret. Hjelp! Det er mer enn det dobbelte av hva hun har gjort før. Hun har jo lyst, så vi må jo skrive under, en klarer vi å følge opp dette? Noen som har erfaring fra en slik økning i øvetid? Anonymkode: faee1...0d3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Det er jo veldig effektivt - om hun greier å gjennomføre det. Bare det at man ser tydelig fremgang kan gi et skikkelig boost. Opplegget høres for så vidt greit ut, men jeg reagerer på at dere foreldre ikke har fått skikkelig informasjon. Gi Kulturskolen en tilbakemelding på det så de kan se på sine rutiner på det området. Anonymkode: d12e8...b6e
Gjest Antarctica Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Hvis motivasjonen kommer fra henne selv, er det jo flott! Ville du ha vært i tvil hvis dette gjaldt et barn som gikk på en idrett og ble plukket ut til å få ekstra oppfølging?
sug lut Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 (endret) Jeg synes ikke det er mye i det hele tatt, fem timer i uka om man faktisk er interessert er jo ingenting. 6 konserter er også minimalt. Som Pashla sier, sammenlikn med idrett: mine barn har trent mange flere timer i uka på den alderen og hatt minst to konkurranser i uka hele sesongen. (De har også øvd på instrument mye mer enn det du skisserer.) Alt interessedrevet. Endret 31. august 2018 av sug lut
amandine Skrevet 31. august 2018 #5 Skrevet 31. august 2018 Samme tenker jeg. Fem timer er ikke mer enn én time hver dag på hverdager i uka, det er jo ikke mer enn vi måtte i korpset på 80-tallet😊 Selvfølgelig hvis ungen vil. Det må jo være ungens initiativ. ( Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde fått hetta om det skulle vært instrumentøving en time hver dag her hjemme 😵)
Nyttårs barn Skrevet 31. august 2018 #6 Skrevet 31. august 2018 Hvis barnet selv vil så er det jo bare positivt, tenker og det vil bli stor fremgang og det er jo veldig motiverende. En av mine elever gikk i et korps hvor de hadde en øvekonkurranse, de som hadde øvd mest fikk kinobilletter. Eleven tok det så seriøst og øvde og sto på, og ble selvfølgelig mye bedre på instrumentet sitt. Barn har godt av at det stilles krav til dem, så lenge de kan innfri og har glede av det er det kun positivt å lære seg gode arbeidsvaner.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 6 timer siden, sug lut skrev: Jeg synes ikke det er mye i det hele tatt, fem timer i uka om man faktisk er interessert er jo ingenting. 6 konserter er også minimalt. Som Pashla sier, sammenlikn med idrett: mine barn har trent mange flere timer i uka på den alderen og hatt minst to konkurranser i uka hele sesongen. (De har også øvd på instrument mye mer enn det du skisserer.) Alt interessedrevet. 5 timer i uka hadde ikke vært mye hvis det var 2x2,5 time, men når det er øving hjemme 7 dager i uka med oppfølging av foreldre, blir det mye. Anonymkode: faee1...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå