Gå til innhold

Hvilke forventninger har du som forelder til barnehagen?l

Anbefalte innlegg

Skrevet

En diskusjon på jobb. Jeg har selvsagt forventning om at mitt barn bli ivaretatt og sett. Jeg har også en forventning om at de lærer sosiale spilleregler, hvordan de er en god venn, løser konflikter osv. Jeg forventer at de etterhvert vil «jobbe med» språk, lærer seg preposisjoner osv. Jeg forventer at de bidrar med å legge tilrette for å få flere enn én venn, og gjerne også venner på tvers av kjønn.

Så sier en kollega (som er barnløs) at man ikke kan forvente slikt da det er foreldrenes jobb å oppdra. SELVSAGT er det min jobb å oppdra, men den arenaen barnehagen nå en gang er så forventer jeg at det er læring der. Det opplever ting med mine barn som jeg ikke opplever like ofte, slik blir det jo når det er masse barn sammen. Hjelper lite å øver på konflikthåndtering når det ikke er noen konflikt. Jeg mener man selvsagt kan forvente at de lærer under lek, og jeg vet også at barnehagen vi bruker har et bra opplegg. 

Så, hva er dine forventninger?

Ble bare litt oppgitt av min barnløse kollega. 😊

Anonymkode: 05338...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vet sikkert ikke. Barnehagene har retningslinjer, og disse går blant annet ut på fag. Matematikk, språk, naturfag og realfag, de skal innom alt. I går da jeg hentet, løp det en ansatt rundt med målebånd og målte cm. 10 cm, 25 osv. Da fikk barna både matematikk og realfag, forklarte han, i og med at de bygger på en avdeling. 

Så joda, barnehagen har et ansvar vedrørende læring av «skolefag.»

Anonymkode: 2a98b...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...