Gå til innhold

Arbeidsutprøving, restarbeidsevne og Nav. Erfaringer ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på AAP i snart fire år. I løpet av denne perioden har jeg vært hos utallige leger og gjennom like mange behandlingsopplegg og medisiner. Uten noe effekt. 

Nå har nav sagt at jeg skal teste min arbeidsevne, og de har sendt inn en søknad. Jeg vil gjerne dette, fordi jeg har et ønske om å jobbe så mye jeg klarer. Men jeg er samtidig veldig nervøs for å ikke klare å prestere. Så hvordan fungerer dette egentlig? Mener de at jeg skal starte på med åtte timer hver dag? Og se hvor lang tid det går før jeg er sengeliggende? Og hva skjer hvis det er en dag jeg ikke klarer å komme meg opp av sengen?

Jeg vil så gjerne klare dette. Drømmer om å komme meg ut i en deltidsjobb.

Anonymkode: 10913...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må snakke med din veileder. Ingen sak er lik.

Anonymkode: a5ec5...ee3

Skrevet

arbeidsutprøving starter alltid med en kartlegging. Kartlegging av interesser, erfaringer, kunnskap, evner, sykdom, ressurser, osv.

Deretter setter man opp mål. Ønskemål, delmål, hva man ønsker å oppnå i løpet av perioden, i løpet av dagen, i løpet av livet osv.

Anonymkode: d698b...508

Skrevet

Snakk med veilederen din. Jeg startet med tre timer en dag i uka, og bygget på opp til det smalt over noen måneder. Du må være villig til å teste ut og risikere en smell, men det er jo den eneste måten å finne ut hvilken arbeidsbelastning du tåler. Jeg jobber nå 50% og er 50% ufør. Jeg er kjempefornøyd, for jeg trodde aldri at jeg skulle finne en jobb der jeg kunne klare såpass.

Anonymkode: 41821...331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...