Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Min datter begynte i 1 klasse i høst og etter noen dager skjønte jeg at noe kjipt hadde skjedd. To venninner hadde sagt rett ut til henne at de ikke ville leke med henne og kalt henne drittunge. Burde jeg sagt noe til skolen? Eller til foreldrene til jentene? Eller bare avvente og se om noe mer skjer? Anonymkode: a422c...cb9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #2 Skrevet 31. august 2018 Har selv erfart at dette må du ta opp samme dag, ellers gjør de som regel ikke noe med det. På trinnet til mitt barn er det en gutt som ikke er noe snill med andre og slår, kaster Stein og sand osv. Mitt barn ble slått, og jeg ga beskjed. Denne gutten som slo, har nå altid en person på seg, så heldigvis har flere foreldre gitt beskjed om hendelser her. Jeg ønsker ikke at det neste blir f eks en Stein i hodet på et barn, så gir beskjed når mitt barn forteller og når jeg ser ting som ikke er greit. Send Mail t skolen og de har 5 dager på å sette inn tiltak 👍🏻 Anonymkode: bb2a4...d7f
Lille krøll Skrevet 31. august 2018 #3 Skrevet 31. august 2018 Si fra med en gang. De kan ikke gjøre noe i etterkant men de kan hjelpe fremover.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #4 Skrevet 31. august 2018 Å si at de ikke vil leke med henne er faktisk ikke mobbing med mindre hun faktisk blir utestengt. Enkelte ganger må barn få lov til å leke med det de holder på med/leke med hverandre uten å nødvendigvis inkludere alle andre akkurat der og da. Hvis to stykker spiller et spill er det f.eks ikke alltid at det passer å inkludere et tredje barn midt i spillet. Det må være helt innafor å si at det treje barnet ikke kan være med akkurat der og da.... Hvis derimot barnet ditt konstant blir utesteng og blir nektet å være med hele tiden - da kan vi snakke om mobbing! Så nei, du trenger ikke løpe til skolen fordi barnet ditt den ene gangen ikke fikk være med på leken. dersom det gjentar seg bør du selvfølgelig ta det opp! Anonymkode: 9e27d...200
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Hi Selvom noen mødre ikke syns du trenger å si noe, tenk på dattern din. Fortell læreren du. Da er hun litt obs på de jentene. Jenta vår har begynt på verdens beste skole. De er så på når det gjelder mobbing. Jeg har et sjenert barn , og jeg har ikke tall på hvor mange faddere som kommer bort til henne, og meg, for å hjelpe. Første skoledag ville fire jenter som var godt kjent sitte ved siden av hverandre på benken under samling. Da sa læreren nei. Alle måtte bli kjent med hverandre. Har hørt mange ganger allerede at de voksne sier:" Ser dere noen som går alene, vær en god venn og gå bort." Det er mange vakter i friminuttene. Det var to jenter som slo hverandre, så var det en mann som kom meg i forkjøpet og stoppet dette. Sa at man må være snille mot hverandre . Fulgte dem til en lærer. Jeg skjønner at barn skal få lov til å ordne opp selv. Men hvis man skal hindre mobbing, må man ta "småting" fra begynnelsen av. Anonymkode: 5ca7e...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå