Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Hvor gammel var du når du fikk det og hvordan fikk du diagnosen? Hadde du andre diagnoser som ofte innebærer leddgikt? Anonymkode: d2ea4...52b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Jeg har ikke leddgikt, men andre revmatiske/autoimmune sykdommer som har lignende symptombilde. Jeg hadde mye vondt i kropp og ledd, var veldig stiv i kroppen, spesielt om morgenen. Jeg var «alltid» trøtt og sliten, selv om jeg sov. Jeg skyldte på slitsom småbarnsliv etter to tette barn, gikk mange ganger til kiropraktor, og ventet på at alt skulle gå seg til og gå over. Til slutt gikk jeg til legen, 28 år gammel, tok blodprøver som gav utslag på ANA og på de sykdommene jeg har. Ble sendt videre til revmatolog som stilte diagnoser og startet medisinering og behandling. Er mye bedre nå, er i full jobb og fungerer greit i hverdagen. Men det er en jobb å følge opp medisiner og behandling, rasjonere på energien, trene akkurat passe mye, spise riktig osv for å holde meg «frisk». Anonymkode: 3da43...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå