sug lut Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Eller er du en av de som bare er stille - og i så fall hvorfor? Våger du å hevde noe i foreldregruppa som du står helt alene om å mene?
KellyTaylor Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Her sier jeg akkurat hva jeg måtte ha på hjertet. Men er ikke av den slitsomme typen som elsker å høre stemmen min. Hatt skoleunger i snart 20 år nå, og må si at jeg har blitt tryggere for hver gang til å snakke for meg.
amandine Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Jeg tar ordet der jeg synes det er nødvendig. Jeg lytter mer enn jeg snakker i de små og hverdagslige diskusjonene, men er det noe jeg synes er viktig snakker jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Jeg er stille fordi jeg ikke har noe å ta opp, de viktige tingene fungerer såvidt jeg vet fint på skolen vår. Og de tingene andre tar opp er ting jeg ikke har sterke meninger om, som hvor mye bursdagsgaver skal koste og om det skal være lov med sjokoladepålegg på skolematen. Da lar jeg heller de det faktisk betyr noe for avgjøre de sakene. Anonymkode: a923c...d13
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Det samme som Amandine over her ☝️ Anonymkode: 16641...54e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 Jeg er feig der. Pinlig feig. Jeg åpner ikke munnen i det hele tatt, og grunnen til det er fordi jeg blir sprutrød. Jeg blir så rød i ansiktet at det gjør fysisk vondt, og dermed klarer jeg ikke å få sagt det jeg måtte ha på hjertet. Jeg løser det ved å skrive mail der jeg føler at ting må tas opp, eller jeg prater med folk på tomannshånd. Da rødmer jeg ikke, og det går helt greit. Anonymkode: e7fe6...323
*Miss Marple* Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 Jeg liker det ikke, men engasjerer saken meg så snakker jeg. Skulle ønske jeg var tøffere, selv om jeg har blitt mer selvsikker med årene.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Er ikke redd for å prate. Sitter i brukere i bhg Anonymkode: 68a83...f3c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 Jeg sier gjerne det jeg mener på foreldremøtene. Ikke alltid andre foreldre er enige med meg, men det som er irriterende er at de som faktisk ER enige med meg, de holder kjeft. Og så kommer de bort til meg etter møtet og sier at de er helt enige 😛
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 Jeg har fire skolebarn og jeg tror ikke jeg har vært på et eneste foreldremøte uten å si noe. Jeg er ikke redd for å engasjere meg eller si hva jeg mener. Men jeg er ikke typen som elsker høre sin egen stemme så jeg prater ikke bare for å prate, det er noen som er litt for glad i sin egen stemme på disse møtene altså Anonymkode: f40b3...6e1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 Jeg sier noe om jeg mener noe er viktig, men er ikke en sånn som må mene noe om alt. Jeg er heller ikke redd for å si noen i mot om jeg mener de er urimelige (er noen som må spy ut negativitet hver gang..) Anonymkode: ae0ba...899
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Sier ikke så mye, og skulle gjerne ønske flere fulgte mitt eksempel At folk kan ha så mye å si om mat og ting som kontaktlærer har null kontroll over, det er meg en gåte! Anonymkode: 983ec...8c1
Mandala Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 (endret) Jeg er stille. Delvis fordi jeg virkelig ikke liker å snakke foran mange, da stokker ordene seg helt og både jeg og mottakerne blir forvirret over hva jeg egentlig prøver å få frem. Og delvis fordi jeg ikke har så sterke meninger om ting. Blir det vennegruppe eller ikke - jeg er fornøyd uansett. Skal gaveprisen være 70, 85 eller 100 kr - det er ikke viktig for meg. Men dessverre er det mest det første som stopper meg. Selv hvis noe egentlig er viktig, så får jegmest sannsynlig ikke sagt det. Endret 30. august 2018 av Mandala
Førstemann Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Er stille fordi det meste er uvesentlige trivialiteter som jeg ikke gidder å engasjere meg i. Har jeg meninger er jeg ikke redd for å si de.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 Det verste jeg vet er disse presentasjonsrundene. Ingen følger med uansett og de fleste gruer seg eller konsentrerer seg bare til sin tur. Når det gjelder å si noe om enkeltsaker, så er det ikke så mye jeg er uenig i. Da er det i tilfelle enkeltkommentarer fra andre, som veldig få bryr seg om, derfor er det få som sier noe på det. Anonymkode: 48a86...c50
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Jeg er vant til å lede møter og snakke i store forsamlinger + holde foredrag og debattere gjennom jobben min. Så jeg kan gjerne ta ordet på foreldremøtene. Samtidig er det mange små og uvesentlig ting som diskuteres og som jeg ikke har sterke meninger om. Jeg synes en del foreldremøter bærer mer preg av et rituale som gjennomføres fordi det er noe skolen må, og verdien for lærere og foreldre synes å være uteglemt. Anonymkode: d0994...f3d
**snuskeluska** Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, amandine skrev: Jeg tar ordet der jeg synes det er nødvendig. Jeg lytter mer enn jeg snakker i de små og hverdagslige diskusjonene, men er det noe jeg synes er viktig snakker jeg. henger meg på denne.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, Mandala skrev: Jeg er stille. Delvis fordi jeg virkelig ikke liker å snakke foran mange, da stokker ordene seg helt og både jeg og mottakerne blir forvirret over hva jeg egentlig prøver å få frem. Og delvis fordi jeg ikke har så sterke meninger om ting. Blir det vennegruppe eller ikke - jeg er fornøyd uansett. Skal gaveprisen være 70, 85 eller 100 kr - det er ikke viktig for meg. Men dessverre er det mest det første som stopper meg. Selv hvis noe egentlig er viktig, så får jegmest sannsynlig ikke sagt det. Samme her! Anonymkode: 912a8...230
Pengetreet Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Kari Mari skrev: Jeg sier gjerne det jeg mener på foreldremøtene. Ikke alltid andre foreldre er enige med meg, men det som er irriterende er at de som faktisk ER enige med meg, de holder kjeft. Og så kommer de bort til meg etter møtet og sier at de er helt enige 😛 Å ja, det har jeg opplevd det flere ganger. Hva med å si noe under diskusjonen, i stedet for å komme bort etterpå?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 Jeg jpbber som pedleder i bhg og er derfor vant til å holde foreldremøter selv, så jeg snakker opp når jeg mener det er noe viktig, er ikke redd for å si meningen min. Men jeg orker ikke å engasjere meg veldig i små detaljer som lærer uansett ikke får gjort noe med. For meg er det helt ufattellig hva noe foreldre synes er passende å ta opp på foreldremøte, ser det gjennom min jobb og. Ikke alt egner seg å tas opp i plenum, og ikke alt er nødvendig å diskuteres til døde, og ikke alt er det nødvendig å sette lærer til veggs for. Anonymkode: 530c5...08f
gale damen Skrevet 30. august 2018 #21 Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det verste jeg vet er disse presentasjonsrundene. Ingen følger med uansett og de fleste gruer seg eller konsentrerer seg bare til sin tur. Når det gjelder å si noe om enkeltsaker, så er det ikke så mye jeg er uenig i. Da er det i tilfelle enkeltkommentarer fra andre, som veldig få bryr seg om, derfor er det få som sier noe på det. Anonymkode: 48a86...c50 Jeg har alltid trodd at presentasjonsrunder er for at folk da har tatt ordet og sagt noe. Etter sigende skal det da være lettere å si flere ting etterpå.
holahopp Skrevet 30. august 2018 #22 Skrevet 30. august 2018 Jeg liker ikke å høre min egen stemme, men jeg er veldig engasjert og liker de gode diskusjonene som kommer. Prøver å ikke si så mye egentlig (noe jeg jobber med), men vet at det er en del foreldre som ikke tør å si noe så jeg tar opp sakene for dem. Er også klassekontakt siden jeg ikke klarer å si nei. I klassen hos oss er det en del problemer, så det er veldig viktig at foreldre sier noe hvertfall og krever en del slik at det blir endring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå