Gå til innhold

Er du presis eller alltid for sen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer du på at andre er sene?

Sier du fra om du selv blir sen?

Lyver du om grunnen, eller pynter litt på den?

Anonymkode: 41f56...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altfor tidlig ute stort sett 😕

Anonymkode: e6771...1d0

Skrevet

Jeg er nesten alltid for sein, alltid sist når det er noe ting en skal. Hater at andre er for seine (jada, jeg vet). Sier som regel i fra. Og ja jeg kan nok pynte litt på det eller slå ei plate, men om folk tror på det er ikke sikkert.

Anonymkode: 35a81...30b

Skrevet

Som oftes er jeg ute i god tid. De få gangene jeg er forsinket gir jeg beskjed, gir igrunn beskjed om jeg kommer til tiden også for om jeh går ut av døra seinere enn normalt så føler jeg at jeg er forsein. 

Har en på jobb som alltid kommer for seint. Det er egentlig blirr greit, for han kommer alltid og stiller opp på kort varsel om andre er syke. Han er en av de vi kan stole mest på og som stiller opp, så det veier opp for at han alltid kommerr fem min etterpå. Kommer andre for seint blir jeg grinete om de ikke ar gitt beskjed, men igjen har det nok noe med at disse sjeldent sier ifra, stiller opp om det skulle være noe. 

Anonymkode: 41e7a...6b4

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ute i god tid. Virkelig HATER at folk er sene. Sier alltid i fra om jeg blir sen. Lyver ikke om grunnen (er jeg sen er det fordi noe uforutsett har skjedd).

Anonymkode: 8cf2f...bcc

Skrevet

Jeg er alltid presis. Er aldri altfor tidlig, men heller ikke for sen. Har ikke flexitid på jobben, ser derfor ikke behovet for å komme mye tidligere enn jeg må.
Blir litt grinete på de som alltid kommer for sent. De gangene det har hendt at jeg av en eller annen grunn har vært for sen, så har jeg gitt beskjed om det. Har ikke løyet om grunnen, har ikke vært behov for det.

Anonymkode: ff041...201

Skrevet

Jeg er i god tid.

Skjer det noe uforutsett så jeg blir sein ringer jeg - men det er sjelden!

Har to kolleger som konsekvent kommer for sent og alltid har 1000 unnskyldninger. I begynnelsen var jeg large overfor det, men etter mange år hvor det er det samme hver uke er jeg skikkelig lei. Det er så respektløst overfor oss andre. Jeg har da annet å bruke arbeidstiden min på enn å sitte å vente . Det blir en god del timer i løpet av et år...

Anonymkode: 3b8cc...9e6

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å være presis. Men det blir som regel enten, eller. Enten så er jeg tidlig ute, eller så er jeg sein.

Sier ifra når det er nødvendig.

Anonymkode: b4450...6d4

Skrevet

Jeg er alltid tidlig ute. Sikkert ti til femten minutter før tidlig. Jeg virkelig hater når noen er sene! Jeg kan vente fem til ti minutter, etter det går jeg! 

Anonymkode: 24450...d52

Skrevet

Kommer så og si ALLTID presis.De gangene jeg har vært for sen har det vært pga trafikkulykker eller andre ting utenfor min kontroll og da ringer jeg og gir beskjed.Har venninner som stadig kommer for sent og jeg syns det er frekt.De har ingen respekt for andres tid og jeg blir irritert!

Skrevet

Når det gjelder meg selv , så liker jeg å være 3å min ute før avtalen 

Nå har vi to små barn , går mye i sovetid på dagtid og måltider pluss at jeg har dårlig helse. Da kommer vi som regel akkurat eller ti min for sent, til familie . Klarer akkurat i tide når det er avtaler. Jeg er født tidspositiv 😁

Anonymkode: f6d64...674

Skrevet

Alltid i tide. Forsov meg en gang, ble ringt fem minutter før jeg begynner, kollegaer reagerte fordi de er vant med at jeg er ute i god tid.

Irriterer meg over folk som ikke har respekt nok for andres tid til å komme tidsnok. 

Anonymkode: a7dfa...9d0

Skrevet

Før jeg fikk barn og bare med meg er jeg stort sett et kvarter for tidlig ute. Med unger (og mann som skal gjøre alt i siste  liten) kan vi ryke på en smell. 

Er ærlig om jeg kommer for seint.

Anonymkode: cb536...8bb

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er tidsoptimist og forsentkommer, men i praksis presis (faller meg ikke naturlig og krever mye av meg å klare det, har som voksen utviklet full kontroll over hvor lang tid ting i realiteten tar- nye ting kan jeg bomme på tidsberegningen på eller gå meg litt bort til). 

Anonymkode: 63fb8...f22

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alltid i tide. Forsov meg en gang, ble ringt fem minutter før jeg begynner, kollegaer reagerte fordi de er vant med at jeg er ute i god tid.

Irriterer meg over folk som ikke har respekt nok for andres tid til å komme tidsnok. 

Anonymkode: a7dfa...9d0

Kjære vene. Det er sjelden et uttrykk for respekt eller mangel på respekt, 

Jeg er ganske raus når andre er for sene til å møte meg, men ikke fullt så raus om de mener jeg tar for godt i og ikke vil høre på min tidsberegning (jeg pleier treffe bra på hvor lang tid noe faktisk tar) eller om de somler ved å gjøre unødvendige ting slik at vi sammen kommer for sent til andre vi har en avtale med. Da blir jeg sint og flau.

Hvis noe vi skal er svært viktig (for eksempel rekke fly), og de er ute i siste liten slik at jeg blir stående og vente med økende panikk, så blir jeg også irritert.

Når det gjelder kollegaer og ansatte så er det viktigste for meg å få beskjed dersom de er for sene.

Skrevet

Lyver aldri om årsaken, men har pyntet litt på den et par ganger for å beskytte andre.

Skrevet

Som regel presis, men hender jeg er et par minutter for sen og.  Det å beregne hvor lag tid ting tar har jeg aldri vært god på. Men jeg gir alltid beskjed når jeg ser at jeg blir sen. Andre ser ut til å takle det fint.

Jeg derimot er forferdelig dårlig på å vente. Det går greit når jeg får beskjed, men det er det ikke alle som gir og da blir jeg stressa, irritert og ønsker å avlyse det de er for sene til.

Anonymkode: 21073...ab4

Skrevet

Jeg er stort sett alltid litt tidlig ute, det er en uting å komme for sent.
Når jeg ser at jeg kommer for sent, ringer jeg og gir beskjed.

Det er respektløst å støtt og stadig komme senere enn avtalt.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nesten alltid for sein, alltid sist når det er noe ting en skal. Hater at andre er for seine (jada, jeg vet). Sier som regel i fra. Og ja jeg kan nok pynte litt på det eller slå ei plate, men om folk tror på det er ikke sikkert.

Det er jo bare utrolig  respektløst både overfor andre og deg selv. 

Du viser at din tid er viktigere enn andres fordi de blir stående og sløse sin tid med å vente. I tillegg lyver du og er helt komfortabel med at folk vet du er en løgner?  

Du synes altså at det er helt ok at folk har en oppfattelse av deg som en som ikke har respekt for hverken seg selv eller andre. Det er litt trist.

Anonymkode: 5fbb8...315

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du viser at din tid er viktigere enn andres fordi de blir stående og sløse sin tid med å vente. I tillegg lyver du og er helt komfortabel med at folk vet du er en løgner?  

Du synes altså at det er helt ok at folk har en oppfattelse av deg som en som ikke har respekt for hverken seg selv eller andre. Det er litt trist.

Hva var det du ikke skjønte med at dette sjelden handler om respekt?

Skrevet

Jeg synes det er respektløst å la andre vente - er alltid presis.  Har ingen rett til å kaste bort andres tid. 

Anonymkode: 0a08e...eae

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det handler ikke om respekt i det hele tatt.

Skrevet

Er som regel alltid 5-10 min før . Heller før enn etter. Er vokst opp med en far som alltid var sen, selv om det var 5 min.

Anonymkode: 6ab45...677

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det handler ikke om respekt i det hele tatt.

Det er da din personlige mening, ikke et fasitsvar. Jeg mener også det er mangel på respekt å komme for sent. Nå er det vesentlig forskjell på 5-10 min og 30-60 min riktignok. Kommer også an på hva slags avtale man har i noen tilfeller, men dersom man har en avtale og et konkret tidspunkt man vet man må rekke, da setter man av nok tid så man er sikker på at man rekker avtalen, noe annet er respektløst spør du meg. Uforutsette ting kan man ikke noe for, men da gir man en beskjed så er det stort sett helt ok.

Anonymkode: 1c3c8...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...