Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Begravelser, dåp osv.. redd hvis jeg noengang skal gifte meg at jeg må legge inn kateter først. Tisser ikke mye.. har overaktiv blære og medisiner har liten effekt.. kjempeslitsomt: ( er det flere enn meg som er slik? : 0 ser ingen andre som går ut for å gå på do.. de fleste klarer vel å holde seg den timen.. : ( Anonymkode: 8a389...3cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begravelser, dåp osv.. redd hvis jeg noengang skal gifte meg at jeg må legge inn kateter først. Tisser ikke mye.. har overaktiv blære og medisiner har liten effekt.. kjempeslitsomt: ( er det flere enn meg som er slik? : 0 ser ingen andre som går ut for å gå på do.. de fleste klarer vel å holde seg den timen.. : ( Anonymkode: 8a389...3cc Er det Bare i kirken? Eller i alle situasjoner hvor du ikke kommer det på do/ det ikke er allment akseptert å gå på do? Og er blæren like overaktiv hjemme? Jeg har hatt det slik i mange år. Det var knyttet til sosialangst.. det å ikke rekke toalettet sto for meg som den ytterste ydmykelse.. Så fikk jeg en jobb hvor jeg må holde mange foredrag.. til flere hundre mennesker. Det å stå på den scenen og måtte på do var den store skrekken.. Så jeg måtte jobbe knallhardt med eksponeringsterapi. Jeg måtte stå i de situasjonene om og om igjen.. og nå er jeg faktisk helt kvitt det. Eller, det er noen tanker som kan slå meg før en begravelse ol. men det går helt fint. Husk at det ikke er noe stress om du reiser deg og går på do. Hva er det verste som kan skje? Sett deg strategisk slik at du lett kommer deg ut uten å vekke oppsikt. Slike trygghetsstrategier er nyttig. Og i den perioden hvor jeg sleit med dette har jeg snakket med maaaange som har det på samme måte. Det er bare at vi ikke snakker høyt om det. Lykke til.. Anonymkode: 1bb1f...a90
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Takk. Er ikke like ille hjemme nei.. men er såpass ille at jeg tar nesten aldri buss.. og kirken er bare helt pyton. Jaja.. må man ut så må man ut.. men tenker at alle ser på meg. Tenk om det skulle skje i mitt eget brylup.. hjelpes. Tror du det har skjedd noen: D ? Anonymkode: 8a389...3cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Er ikke like ille hjemme nei.. men er såpass ille at jeg tar nesten aldri buss.. og kirken er bare helt pyton. Jaja.. må man ut så må man ut.. men tenker at alle ser på meg. Tenk om det skulle skje i mitt eget brylup.. hjelpes. Tror du det har skjedd noen: D ? Anonymkode: 8a389...3cc Hvis det ikke er like ikke hjemme så tenker jeg at dette ikke handler om et fysisk problem, men psykisk. Er du en person som bekymrer deg mye ellers? Når man blir redd, eller nervøs så kan det påvirke blæren. Det betyr ikke at du kommer til å tisse på deg, men at deg kjennes ut som om du må akutt på do.. selv om du var like før og du logisk sett ikke må på do Jeg har noen forhåndsregler. Jeg passer alltid på å gå på do like før jeg skal i en situasjon hvor heg ikke får gått på do. Jeg drikker ikke noe før situasjonen er over. Før et foredrag drikker jeg ingenting, men tar med et glass vann på scenen i tilfelle jeg blir tørr i munnen Hvis jeg holder meg til disse strategiene kan jeg logisk konkludere med at jeg egentlig ikke må på do, men at det er angsten for situasjonen som spiller inn. Når jeg så får kontroll over tankene går det over. Jeg har ikke hørt om at det har skjedd med noen bruder.. men jeg tror ikke det ville ha kommet i avisen.. selv om det føles som om det ville gjort det når man har en så stor angst for noe 😀 Om du går på do i forkant og ikke drikker champagne osv i forkant så kommer du i alle fall ikke til å tisse så mye at folk ser det 😃 Jeg har hatt det som deg i ti år.. og har hatt ekstremt akutt dotrang. Det har føltes som om at det virkelig kom til å gå galt.. daglig.. men det har aldri skjedd.. I dag har jeg fått så kontroll over tankene at jeg klarer å stoppe tankene hvis de kommer.. Og jeg tenker litt sånn.. om det skjer, so what? Anbefaler deg boken «Tenk hvis - Hva så?» Anonymkode: 1bb1f...a90
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Takk. Skal se om jeg får lest den; ) jeg passer alltid på å gå på do..drikker ingenting osv.. prøver å slappe av.. men alikevel kommer dotrangen.. prøver å holde meg.. til slutt merker jeg at jeg bare måå for ellers tisser jeg på meg.. er forderdelig irriterende.. Anonymkode: 8a389...3cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Skal se om jeg får lest den; ) jeg passer alltid på å gå på do..drikker ingenting osv.. prøver å slappe av.. men alikevel kommer dotrangen.. prøver å holde meg.. til slutt merker jeg at jeg bare måå for ellers tisser jeg på meg.. er forderdelig irriterende.. Anonymkode: 8a389...3cc Det er forferdelig. men det kan bekjempes gjennom at du eksponerer deg for problemet og jobber med tankene. Det aller verste er om du begynner å unngå situasjoner.. da spiser det seg inn i stadig flere situasjoner for du programmerer hjernen din til at det å være et sted hvor du ikke kan gå på do er farlig. Har du hatt det slik lenge? Og kan du peke på en situasjon som utløste det? I mitt tilfelle ble jeg mobbet som barn og ungdom - og har en ekstrem frykt for å igjen henges ut offentlig - og oppleve forakten i blikkene til dem rundt meg. Og som voksen tok jeg en ti timers busstur, og doen var ødelagt så jeg måtte sitte å holde meg. Ingenting hendte, men jeg opplevde panikken knyttet til dette.. også spredte det seg derfra.. Anonymkode: 1bb1f...a90
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 Har alltid vært sånn egentlig helt fra barndommen... Anonymkode: 8a389...3cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå