Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Jeg jobber på en litt mer «sofistikert» klesforretning. Nå er det fokus på svinn frem til nyåret. Vi må følge med på hver kunde som kommer inn. Jeg vil så gjerne «gjøre det bra». Noen tips til hva jeg skal følge med på?? (har fått noeb tips fra ledelsen, men vil gjerne gjøre det litt ekstra bra på å avdekke svinn...) Anonymkode: 1f6d5...4dd
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Er det ikke alarm på plaggene da? Anonymkode: c9059...13e
TinaK 1990 Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Ofte står ansatte for stor del av svinnet
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Hi her kamera her, så ansatte tviler jeg på er det største prolemdt hos oss Anonymkode: 1f6d5...4dd
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Alarm ja men ikke på hvert eneste plagg det får vi bare ikke til Anonymkode: 1f6d5...4dd
the amazing spidermamma Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 God service er en av de beste måtene å forebygge svinn. Si hei til alle, vis at du legger merke til dem. En tyv vil helst være i fred.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: God service er en av de beste måtene å forebygge svinn. Si hei til alle, vis at du legger merke til dem. En tyv vil helst være i fred. Aldri tenkt over takk Anonymkode: 1f6d5...4dd
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri tenkt over takk Anonymkode: 1f6d5...4dd Håper ikke alle serv på de som «vil være alene» som potensielle kjeltringer i butikk 🤣 Jeg liker helst å få gå rundt uten forstyrrelser og hjelp fra de ansatte... Anonymkode: 0bddf...5bd
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 12 timer siden, the amazing spidermamma skrev: God service er en av de beste måtene å forebygge svinn. Si hei til alle, vis at du legger merke til dem. En tyv vil helst være i fred. Jeg vil helst være i fred, jeg er ingen tyv for det. Det verste jeg vet er ansatte som spør mange ganger om å hjelpe meg selvom jeg pent takker nei. Jeg ser sikkert forvirret og irritert ut, men er ingen tyv. Men ! Jeg er jo enig med deg 😊 Anonymkode: 91e35...75c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 Jeg ser iblant litt shabby og rar ut, og ofte følger besetningen etter meg i klesbutikker med mistenksomt blikk selv om jeg aldri har stjålet noe i hele mitt liv. Kan bare tipse om att jeg garantert går derfra hver gang det skjer uten å handle et hårstrikk engang, og kommer aldri tilbake. Sku ikke hunden på hårene. Anonymkode: d1c38...756
the amazing spidermamma Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil helst være i fred, jeg er ingen tyv for det. Det verste jeg vet er ansatte som spør mange ganger om å hjelpe meg selvom jeg pent takker nei. Jeg ser sikkert forvirret og irritert ut, men er ingen tyv. Men ! Jeg er jo enig med deg 😊 Anonymkode: 91e35...75c Jo, men hvis du var en tyv ville du likevel ha oppført deg annerledes enn en kunde. Jeg tenker at jeg ville ha spurt om det var noe du så etter, og hvis du da sier at du bare vil kikke litt, så får du være i fred, med mindre du ser veldig ut som om du lurer på noe. Men du vil komme til å se mest på varene, tyven vil ha en annen måte å gå rundt i butikken på, kanskje følge mer med på hvor du er, rett og slett oppføre seg litt annerledes.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Du kan feks si utenfor prøverommet «si fra om du trenger en annen str». Da vet den potensielle tyven at du er i nærheten Anonymkode: de6bc...754
the amazing spidermamma Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser iblant litt shabby og rar ut, og ofte følger besetningen etter meg i klesbutikker med mistenksomt blikk selv om jeg aldri har stjålet noe i hele mitt liv. Kan bare tipse om att jeg garantert går derfra hver gang det skjer uten å handle et hårstrikk engang, og kommer aldri tilbake. Sku ikke hunden på hårene. Anonymkode: d1c38...756 Det er jo også mulig at hvis man går og tenker at 'de tror sikkert at jeg er en tyv, jeg er jo litt shabby i dag', og så følger med på om de ansatte følger med på deg, så oppfører man seg litt 'tyveaktig' helt uten at man har tenkt å stjele noe som helst. Men hvis de ansatte er noenlunde profesjonelle, så bør de kunne følge med på deg på en hyggelig måte, altså som i 'jeg er tilgjengelig for deg hvis du trenger hjelp ', ikke som i 'du er sikkert en tyv!'.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Møt blikket og si hei til alle som kommer inn, folk som føler seg sett har gjerne litt høyere sperrer for å stjele enn folk som føler seg helt alene i butikken. Du trenger ikke fotfølge alle, men møte blikket og si hei er et minimum. Selv om du står og hjelper en annen kunde ser du opp, nikker og smiler til kommende kunder, viser at du har sett dem. Så spør du jo gjerne om de trenger noe hjelp, og de som svarer nei kan godt få være "i fred", men de skal ikke føle at de kan putte hva som helst i veskal fordi du likevel står med rumpa i været og priser noen andre varer. Du skal alltid stå med ansiktet ut i butikken, stadig se opp fra det du driver med, ta deg noen runder osv. Anonymkode: 1f2b9...29a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Møt blikket og si hei til alle som kommer inn, folk som føler seg sett har gjerne litt høyere sperrer for å stjele enn folk som føler seg helt alene i butikken. Du trenger ikke fotfølge alle, men møte blikket og si hei er et minimum. Selv om du står og hjelper en annen kunde ser du opp, nikker og smiler til kommende kunder, viser at du har sett dem. Så spør du jo gjerne om de trenger noe hjelp, og de som svarer nei kan godt få være "i fred", men de skal ikke føle at de kan putte hva som helst i veskal fordi du likevel står med rumpa i været og priser noen andre varer. Du skal alltid stå med ansiktet ut i butikken, stadig se opp fra det du driver med, ta deg noen runder osv. Anonymkode: 1f2b9...29a Det der kan skremme vekk kunder og. Jeg får helt hetta av ansatte som sirkler rundt kundene, og mister helt lysten til å handle. Tviler på at jeg er den eneste Anonymkode: b4b39...02c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Alarm ja men ikke på hvert eneste plagg det får vi bare ikke til Anonymkode: 1f6d5...4dd Butikker som HM og KappAhl med mange tusen varer i butikk har alarmer på nær sagt alt. Hvorfor er det mulig for dem, men ikke i en nisjebutikk? Anonymkode: 6994f...20b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, the amazing spidermamma skrev: Jo, men hvis du var en tyv ville du likevel ha oppført deg annerledes enn en kunde. Jeg tenker at jeg ville ha spurt om det var noe du så etter, og hvis du da sier at du bare vil kikke litt, så får du være i fred, med mindre du ser veldig ut som om du lurer på noe. Men du vil komme til å se mest på varene, tyven vil ha en annen måte å gå rundt i butikken på, kanskje følge mer med på hvor du er, rett og slett oppføre seg litt annerledes. Ja, enig i det 😊 🌼 Anonymkode: 91e35...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå