Gå til innhold

Vektnedgang uten trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 170 cm høy og veier i overkant av 75 kg. Ønsker å gå ned 7-8 kg, men finner altfor sjeldent tiden til det, med full jobb (ansvarsstilling), tre små barn og deltidsstudier. Derfor har jeg innsett at jeg må ta tak i kostholdet, og ikke minst kaloriinntaket, for å kvitte meg med de ekstra kiloene. (Så får treningen komme på sikt, når studiene er over og barna litt større og mer selvstendige). 

Kan jeg regne med å gå greit nedover i vekt med et kaloriinntak på 1500 kcal pr dag? Hvor mye går jeg isåfall ned iløpet av f.eks. en måned? Bør jeg spise mer/mindre, og evt hvorfor? 

Anonymkode: 9223c...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner altfor sjeldent tid til trening, skulle det stå ;)

TS

Skrevet

Jeg har veldig sjeldent trent jevnt. Har riktignok en fysisk krevende jobb, det bidrar sitt. Men nå er jeg akkurat ferdig med min andre barselperm , og da blir det ikke mer fysisk aktivitet en en og annen rusletur i skogen feks. Likevel har jeg begge gangene gått ned de 20kg (fra str 40 til 36) jeg går opp i svangerskapet, innen permisjonen er over. Dette med et ca kallori inntak på 12-1500 (jeg orker ikke mer mat en det, rett og slett). Mat som metter og sunt fett er viktig. Drikker bare vann (liker ikke brus/saft, og melk er kun i kaffen). 

Hvor fort du går ned beror på din forbrenning. Vil anta at du kanskje går litt «raskt» ned i starten, før det stagnerer når kroppen har tilpasset seg inntaket. («Innput vs output» prinsippet)

:) 

Anonymkode: 2c654...d43

Skrevet

Jeg trener minimalt men prøver nå og legge inn mer gåing i hverdagen. Starter for 3 1/2 uke siden og gått ned 4,5 kilo ved å føre oversikt over matinntak. Kuttet ut kveldskos og prøver å kun drikke ting med 0 kalorier. 

Har lastet ned appen Lifesum (gratis) hvor jeg la inn nåværende vekt, mål og da fikk opp hvor mange kalorier jeg skal ha i meg hver dag. 80% av vekttap er matinntak så mye å hente her. 

Anonymkode: c3f57...8a9

Skrevet

Takk for svar. Da satser jeg på dette blir suksess! ;) Også laster jeg også ned Lifesum så jeg får enda bedre kontroll. Takk for tips! :)

Jeg har igrunnen ikke noen veldig konkret tidsramme på når jeg ønsker å nå dette målet, så skulle det gå litt seint eller etappevis så gjør det egentlig ingenting ;)

TS

Skrevet

Du har tre små barn: bruk de!!!! Jeg regner med du leker og er med de litt hver dag. Istede for å leke i sandkassen, lek sisten. Istede for å leke med dukker inne, lek hermegåsa der du må herme etter ungene. Bruk husets møbler som hinderløype og du får garantert trimma deg. Med små barn kan du enkelt få mosjon uten å måtte sette av tid til dette, men du må endre litt hva dere gjør. For å si det slik så er det mye trening i å prøve å holde tritt med hva ungene gjør, det er mange idrettsutøvere som har prøvd dette og blitt slitene. Selv har jeg en søster som var toppidrettsutøver, men etter barn nr2 kom til verden skjønte hun fort at egen trening måtte bortprioriteres. Da jeg sa hun fikk henge på slep etter ungene kikka hu rart på meg, men hun ringte meg etter første gang hun hadde blitt med på hinderløype. Jeg hadde vist riktig, og hun måtte omprogramere hjernen sin litt for dette var faktiks trening selv om hun ikke tenkte på det som trening. Hun så bare på det som å være med ungene. 

Anonymkode: 836a6...b4f

Skrevet

Null trening her, men en god del fysisk aktivitet for det. 

Gått ned 8 kg på ca 5 uker til nå. 

Anonymkode: b132d...f23

Skrevet

Jeg kuttet ned på karbohydrater, særlig sukker og hvetemel. Samt spiste grønnsaker i stedet for ris, pasta og poteter til middag.

Gikk ned 10 kg på 6 mnd. Ingen trening.

Anonymkode: ff993...f8f

Skrevet

For fire uker siden begynte jeg med lifesum igjen. Tok testen der, og fikk beskjed om å legge meg på ca 15-1600 kcal hver dag. Startvekt var 75 kg, og nå veier jeg 72. Spiser minimalt med sukker, har byttet ut brød med rugsprø, og har pøst på med frukt og grønnsaker. Er sjelden sulten, men er fremdeles fysen på kvelden. Driver fortsatt og vender meg til tanken på at dette ikke er en kur, men mitt nye liv fra nå. I tillegg går jeg tur på kvelden når jeg orker. Jeg har forresten også tre barn, fulltidsjobb og alt som følger med. 

Anonymkode: 01dbd...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...