Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Etter at sønnen min har fått diagnosen har jeg begynt å lure litt på meg selv... Jeg fungerer godt i jobb og ellers, men ser at jeg kanskje har en del tegn? Eller er dette vanlig hos alle? Som barn var jeg en del urolig, var en "ramp" som fikk både foreldre og skole til å rive seg i håret til tider, men jeg har alltid hatt gode karakterer. Jeg er veldig pliktoppfyllende, men hodet mitt går i 100 ofte. Jeg har mange prosjekter og tankene mine blir gjerne overlappet av andre tanker. Når jeg gjør noe her hjemme er jeg litt "all over". eg kan tømme halve oppvaskmaskina, og så gå på badet og begynne med klær. Halvveis i det begynner jeg med noe annet før jeg plutselig kommer på at jeg drev med oppvaskmaskina. Er helt fanatisk på lister, og skriver lister for alt... liker å ha planlagt ting og får fort kaos-følelse om ting ikke er skrevet ned. Kan fint sitte stille, men aldri helt stille... jeg fikler meg ting, peller på neglene mine, rører på føtter el. Tar ofte mange pauser i en film, med mindre den fenger veldig, fordi jeg plutselig kommer på noe helt annet - for eksempel at jeg skulle hatt en sånn og sånn genser. Blir til at jeg ser på slike gensere litt før jeg går tilbake til film, før jeg kommer på noe annet. Har også mye følelser, og kan kjenne meg veldig sint, glad eller trist for ting jeg tenker ikke egentlig burde utløse så kraftige følelser. Kan også være litt spontan og tenke lite konsekvenser rundt enkelte ting. Tror ikke andre merker så mye til dette, for jeg er flink til å skjule mye og har teknikker som gjør at jeg "begrenser meg". Viser for eksempel lite av de sterke følelsene fordi jeg vet at det ikke er helt rasjonelt. Er dette vanlig, eller kan det være at jeg kanskje også har adhd...? Anonymkode: e420d...c3e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Jeg kjenner meg igjen i flere ting her, men har ikke adhd, som jeg vet. Kjenner meg igjen i listeskrivingen, jeg skriver lister for alt mulig, men jeg følger de sjelden. Sliter med å sitte eller stå helt stille, går konstant rundt i huset når jeg snakker i telefonen eller pusser tennene. Flytter mye på meg når jeg sitter, klør litt her og klør litt der (gjerne på samme sted på begge sider), fikler med ting, bytter sittestilling, har lopper i blodet rett og slett. Kan gjøre det samme som deg når det gjelder film, tenker fort på andre ting og gjør andre ting innimellom, med mindre som du sier, den fenger veldig. Blir veldig fort distrahert 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når jeg gjør noe her hjemme er jeg litt "all over". eg kan tømme halve oppvaskmaskina, og så gå på badet og begynne med klær. dette kunne jeg skrevet selv Anonymkode: 8602f...b4c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Du kan godt ha ADHD, eller bare være litt ekstra urolig.. Hvis det plager deg mye i hverdagslivet, kan du kontakte lege og få en henvisning videre. Hvis du lever greit med det, er det jo bare fint! Anonymkode: 419aa...fd7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Min mor og flere av hennes søsken fikk diagnosen som godt voksne, min onkel sa at han følte stor endring til det bedre når han fikk medisinering, da fikk han endelig en indre ro han aldri hadde hatt. Min mor er forferdelig impulsiv og gjør av og til svært ufornuftige ting. Det er ikke alltid like gøy for å si det sånn og har på mange måter påvirket livet hennes negativt (og økt stressnivået hos meg og min søster!).. Min tante høres litt ut som deg, men virker ellers som de fleste (i min familie) har ADD varianten og ikke hyper-delen med fikling og uro i kroppen. Mistenker av og til at jeg har det også, add altså 😣 Anonymkode: 7f7e6...1e2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Jeg er som deg og fikk diagnosen nå.. er snart 40 år og har startet på medisiner som jeg håper hjelper Anonymkode: fe853...1e2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter at sønnen min har fått diagnosen har jeg begynt å lure litt på meg selv... Jeg fungerer godt i jobb og ellers, men ser at jeg kanskje har en del tegn? Eller er dette vanlig hos alle? Som barn var jeg en del urolig, var en "ramp" som fikk både foreldre og skole til å rive seg i håret til tider, men jeg har alltid hatt gode karakterer. Jeg er veldig pliktoppfyllende, men hodet mitt går i 100 ofte. Jeg har mange prosjekter og tankene mine blir gjerne overlappet av andre tanker. Når jeg gjør noe her hjemme er jeg litt "all over". eg kan tømme halve oppvaskmaskina, og så gå på badet og begynne med klær. Halvveis i det begynner jeg med noe annet før jeg plutselig kommer på at jeg drev med oppvaskmaskina. Er helt fanatisk på lister, og skriver lister for alt... liker å ha planlagt ting og får fort kaos-følelse om ting ikke er skrevet ned. Kan fint sitte stille, men aldri helt stille... jeg fikler meg ting, peller på neglene mine, rører på føtter el. Tar ofte mange pauser i en film, med mindre den fenger veldig, fordi jeg plutselig kommer på noe helt annet - for eksempel at jeg skulle hatt en sånn og sånn genser. Blir til at jeg ser på slike gensere litt før jeg går tilbake til film, før jeg kommer på noe annet. Har også mye følelser, og kan kjenne meg veldig sint, glad eller trist for ting jeg tenker ikke egentlig burde utløse så kraftige følelser. Kan også være litt spontan og tenke lite konsekvenser rundt enkelte ting. Tror ikke andre merker så mye til dette, for jeg er flink til å skjule mye og har teknikker som gjør at jeg "begrenser meg". Viser for eksempel lite av de sterke følelsene fordi jeg vet at det ikke er helt rasjonelt. Er dette vanlig, eller kan det være at jeg kanskje også har adhd...? Anonymkode: e420d...c3e Kan høres slik ut ja. Jenter og de med høy intelligens går visst ofte under radaren. Kan jeg spørre om du ble mye roligere innvendig når du gikk gravid? Anonymkode: 7e70a...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå