Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Vi har fått kattunge og det er utrolig stas! Men: hun er mye villere enn jeg hadde forestilt meg. Klatrer overalt og henger i gardinene. Vi har klatrestativ, leker og hun får masse kos og kjærlighet. Klørne er skarpe og det virker ikke som om hun skjønner at mine bein ikke er klatrestativ. Hvordan lære henne av med småbiting og kloring? Anonymkode: dad10...4c7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #2 Skrevet 29. august 2018 Si nei men streng stemme hver gang det skjer. Anonymkode: d2ba6...b4d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Si nei men streng stemme hver gang det skjer. Anonymkode: d2ba6...b4d Det hjelper ingenting, katter er jo ikke de skarpeste av sitt slag. Hunder er mye kulere! Anonymkode: b07c9...cee
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Du kan prøve å skrike/pipe med høy lys stemme. Når kattunger lekeslåss med hverandre stopper de somregel når en av dem piper høyt til, så om du lager samme lyd kan det få den til å slutte. Har hatt litt varierende hell selv men det er mitt beste tips. Anonymkode: c5088...d4b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Mitt tips er at hver gang hun gjør klorer eller henger i gardinene så flytt henne til klatrestativet. Si skarpt nei og flytt henne, hver eneste gang. Vis henne hva hun kan gjøre så forhåpentligvis skjønner hun det. Nå er det jo sånn at kattunger er gjerne litt bajaser også roer de seg ned etterhvert. Søtt, men irriterende 😊 Anonymkode: 1f49e...1bf
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det hjelper ingenting, katter er jo ikke de skarpeste av sitt slag. Hunder er mye kulere! Anonymkode: b07c9...cee Tull. Katter er smartere enn hunder. Klarer tilogmed å vaske seg selv. Hi, hadde holdt i nakkeskinnet og holdt nede (altså, et VELDIG lett grep) som en kattemor gjør for å sosialisere. Lage høy lyd for å vise smerte kan også hjelpe. Anonymkode: 24c23...487
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har fått kattunge og det er utrolig stas! Men: hun er mye villere enn jeg hadde forestilt meg. Klatrer overalt og henger i gardinene. Vi har klatrestativ, leker og hun får masse kos og kjærlighet. Klørne er skarpe og det virker ikke som om hun skjønner at mine bein ikke er klatrestativ. Hvordan lære henne av med småbiting og kloring? Anonymkode: dad10...4c7 Samme her😅 Regner med den vokser det i fra seg og blir like rolig og snill som storepusen vår. Han var veldig vill som kattunge😍 Anonymkode: 1fb86...1c6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tull. Katter er smartere enn hunder. Klarer tilogmed å vaske seg selv. Hi, hadde holdt i nakkeskinnet og holdt nede (altså, et VELDIG lett grep) som en kattemor gjør for å sosialisere. Lage høy lyd for å vise smerte kan også hjelpe. Anonymkode: 24c23...487 Funker kjempefint, det gjør jeg med ungene mine og. Anonymkode: 310dc...2a2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Tull. Katter er smartere enn hunder. Klarer tilogmed å vaske seg selv. Hi, hadde holdt i nakkeskinnet og holdt nede (altså, et VELDIG lett grep) som en kattemor gjør for å sosialisere. Lage høy lyd for å vise smerte kan også hjelpe. Anonymkode: 24c23...487 Hunder har omtrent dobbelt så stor hjernekapasitet enn hva en katt har. Hunder er mer personlige, man får et helt annet forhold til sin hund enn hva man får til sin katt. Men hver sin smak. Anonymkode: b07c9...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå