Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #1 Skrevet 29. august 2018 Vi foreldrene sier «elsker deg» til barna. Guttene sier det også av og til, til hverandre. De er 2,5 og 4,5 år. Jeg tenker at det etterhvert sikkert blir rart å si det, er det bedre å heller lære de å si «glad i deg»? Mer sannsynlig at de fortsetter med å si det, fremfor «elsker deg»..,, Anonymkode: 22d19...689
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #3 Skrevet 29. august 2018 Når dere foreldre sier «elsker deg», hvordan skal da barna venne seg til «glad i deg»? De gjør jo bare som dere gjør... Anonymkode: 801dc...3d1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #4 Skrevet 29. august 2018 Det kan seriøst ikke være en problemstilling...... Anonymkode: 7e879...1b5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 Nei, det synes jeg ikke dere skal. Flott med gutter som viser følelser. Anonymkode: 5be16...379
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 Hi her Fordi om ikke mange årene så kommer de da verken til å si elsker deg, eller glad i deg til hverandre. Hvor mange tenåringer, evt voksne brødre sier elsker def til hverandre? Lærer vi å si glad i deg, så er det større sannsynlighet for at de fortsetter med deg, også i tenårene ig som voksne,. Og det hadde jo vært koselig Anonymkode: 22d19...689
TinaK 1990 Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 Herregud, hi. Lager du en problemstilling av noe som dette som bare er flott????
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi her Fordi om ikke mange årene så kommer de da verken til å si elsker deg, eller glad i deg til hverandre. Hvor mange tenåringer, evt voksne brødre sier elsker def til hverandre? Lærer vi å si glad i deg, så er det større sannsynlighet for at de fortsetter med deg, også i tenårene ig som voksne,. Og det hadde jo vært koselig Anonymkode: 22d19...689 Har du drukket vin til frokost???? Anonymkode: 1da29...d62
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du drukket vin til frokost???? Anonymkode: 1da29...d62 Nei Anonymkode: 22d19...689
Gjest Darwinia:-) Skrevet 29. august 2018 #10 Skrevet 29. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Fordi om ikke mange årene så kommer de da verken til å si elsker deg, eller glad i deg til hverandre. Hvor mange tenåringer, evt voksne brødre sier elsker def til hverandre? Lærer vi å si glad i deg, så er det større sannsynlighet for at de fortsetter med deg, også i tenårene ig som voksne,. Og det hadde jo vært koselig Anonymkode: 22d19...689 Jeg tror normalt begavede barn selv klarer å finne ut at det går an å si "glad i" hvis de synes "elsker" blir for kleint. Jeg ville ikke grepet inn. Så heldig (og flink) du er som har barn som viser slik kjærlighet for hverandre😊.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Selvfølgelig skal du ikke avvenne dem med å si «Elsker deg». At du i det hele tatt finner denne problemstillingen, er jo latterlig. La dem være! Anonymkode: 1eeb6...2f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #12 Skrevet 29. august 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Fordi om ikke mange årene så kommer de da verken til å si elsker deg, eller glad i deg til hverandre. Hvor mange tenåringer, evt voksne brødre sier elsker def til hverandre? Lærer vi å si glad i deg, så er det større sannsynlighet for at de fortsetter med deg, også i tenårene ig som voksne,. Og det hadde jo vært koselig Anonymkode: 22d19...689 Oi, du lager problemstillinger ut av virkelig ingenting. For å svare på det du spør om da: dere må slutte hvis dere vil at barna skal slutte. Nytter ikke med «gjør som jeg dier, ikke som jeg gjør» til barn. Anonymkode: 2b1ac...280
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #13 Skrevet 29. august 2018 Herre. Det er FLOTT at de bruker dette ordet. Har ikke telling på hvor mange menn jeg har møtt, og hørt venninner fortelle om som ikke klarer si, jeg elsker deg. Anonymkode: 6efef...b78
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #14 Skrevet 29. august 2018 Du får avvenne deg selv først da Anonymkode: 4ebb6...824
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #15 Skrevet 29. august 2018 Gå deg en tur og få litt frisk luft, hi. Anonymkode: 1da29...d62
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #17 Skrevet 29. august 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Vi foreldrene sier «elsker deg» til barna. Guttene sier det også av og til, til hverandre. De er 2,5 og 4,5 år. Jeg tenker at det etterhvert sikkert blir rart å si det, er det bedre å heller lære de å si «glad i deg»? Mer sannsynlig at de fortsetter med å si det, fremfor «elsker deg»..,, Anonymkode: 22d19...689 Kan blir homofile, Anonymkode: 0f690...830
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #18 Skrevet 29. august 2018 jeg forstår ikke hvorfor dere i utgangspunktet har brukt «elsker deg» til barna. Her sier mannen og jeg det til hverandre, men til barna bruker vi «glad i deg» den kjærligheten man har til barna sine kan aldri forklares med ord. Men å elske noen er mer knyttet mot et kjærlighetsforhold mellom voksne. Å elske kan også brukes om å ha sex. For meg blir det litt som å kysse ungene på munnen. Noe jeg personlig ikke synes passer seg da man blander kortene i hva som er voksen kjærlighet og foreldre-barn kjærlighet. Nå er nå dette min personlige mening, folk får gjøre som de vil. Anonymkode: d2189...193
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #19 Skrevet 29. august 2018 Dette finner de ut av selv. Eldste min klapper litt på lillebror når han kommer med kjærlighetserklæringene sine og sier «jada, deg også». Kan love deg at de har stoppet innen de er 14😂 Jeg sier elsker deg til barna mine hver dag. Anonymkode: ed495...b9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #20 Skrevet 29. august 2018 Jeg skjønner tanken din, men det ordner seg helt av seg selv når de blir eldre. Min 11-åring sier det fremdeles en gang i blant til sine søsken og oss foreldre, men aldri når det er noen andre enn oss som hører det, og blir flau når lille søster på 6 roper K jeg elsker deg over skolegården, så henne har vi tatt en liten prat med. La dem holde på så lenge de ønsker det selv Anonymkode: 37837...f09
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #21 Skrevet 29. august 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette finner de ut av selv. Eldste min klapper litt på lillebror når han kommer med kjærlighetserklæringene sine og sier «jada, deg også». Kan love deg at de har stoppet innen de er 14😂 Jeg sier elsker deg til barna mine hver dag. Anonymkode: ed495...b9f Det er dilemmaet. Eg ønsker ikke at de skal stoppe med sine kjærlighetserklæringer når de blir 14. Jeg håper derfor at de vil si jeg er glad i deg, hvis vi bruker de ordnede der i steden for Anonymkode: 22d19...689
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #22 Skrevet 29. august 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er dilemmaet. Eg ønsker ikke at de skal stoppe med sine kjærlighetserklæringer når de blir 14. Jeg håper derfor at de vil si jeg er glad i deg, hvis vi bruker de ordnede der i steden for Anonymkode: 22d19...689 Når de kommer i den alderen tror jeg ikke det spiller noen rolle om ordene er "jeg elsker deg", eller "jeg er glad i deg". Det der er en del av løsrivingsfasen alle barn skal gjennom. Men dersom du virkelig ønsker at de skal si "jeg er glad i deg", og ikke "jeg elsker deg" må du begynne å si det selv og de vil etterhvert ta etter det selv Anonymkode: 37837...f09
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #23 Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er dilemmaet. Eg ønsker ikke at de skal stoppe med sine kjærlighetserklæringer når de blir 14. Jeg håper derfor at de vil si jeg er glad i deg, hvis vi bruker de ordnede der i steden for Anonymkode: 22d19...689 De stopper med kjærlighetserklæringer når de er 14 år uansett hvilke ord som brukes.. her svarer storebror 3/100 ganger på kjærlighetserklæringene, men da med «glad i deg». Og så ingen andre hører. Dette er virkelig ikke noe for å bekymre seg for. Anonymkode: ed495...b9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #24 Skrevet 29. august 2018 Hvorfor skal du oppdra dem til å legge skjul på det de føler? Er ikke det et stort nok problem fra før av i mannsrollen? det er da virkelig ikke vi foreldrene som skal gå inn og sensurere ungene. Anonymkode: b5555...c2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå