Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 "Forskningen forklarer noe vi har opplevd siden MDG gikk inn i byrådet i Oslo. Konservative middelaldrende er en høylytt gruppe som kjemper for retten til å kjøre bil overalt på bekostning av barn og syke. De lar seg provosere av kvinner med makt og utenlandsk utseende, og i tillegg fornekter de klimakunnskapen. Klimaskepsis og nasjonalisme henger sammen fordi slike grenseoverskridende utfordringer ikke lar seg løse innenfor nasjonalstaten." Det er en måte å beskytte gruppeidentitet på, og bevare en sosial struktur som gjør at hvite menn nyter fordeler fremfor andre samfunnsgrupper, forklarer forskerne i rapporten. «Høyrevridde individer har en tendens til lettere å akseptere og rettferdiggjøre eksisterende sosiale strukturer og motsette seg endringer i tradisjonell livsstil.» https://www.nrk.no/norge/ny-studie_-konservative_-innvandringskritiske-menn-er-oftere-klimafornektere-1.14178580 Anonymkode: 6ffe2...7bb
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Er venstrevridde PK-feminister uten bakkekontakt i innvandringspolitikken noe bedre? Anonymkode: 72314...a3e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er venstrevridde PK-feminister uten bakkekontakt i innvandringspolitikken noe bedre? Anonymkode: 72314...a3e Helt inntil forskningen har bevist at de tror på aluminiumshatter mot influensa: JA. Anonymkode: 6ffe2...7bb
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 14 minutes ago, Anonym bruker said: Helt inntil forskningen har bevist at de tror på aluminiumshatter mot influensa: JA. Anonymkode: 6ffe2...7bb Lykke til. Anonymkode: 72314...a3e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #5 Skrevet 29. august 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er venstrevridde PK-feminister uten bakkekontakt i innvandringspolitikken noe bedre? Anonymkode: 72314...a3e Whataboutism? Dårlig argument. Anonymkode: c4b1b...d94
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #6 Skrevet 29. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: "Forskningen forklarer noe vi har opplevd siden MDG gikk inn i byrådet i Oslo. Konservative middelaldrende er en høylytt gruppe som kjemper for retten til å kjøre bil overalt på bekostning av barn og syke. De lar seg provosere av kvinner med makt og utenlandsk utseende, og i tillegg fornekter de klimakunnskapen. Klimaskepsis og nasjonalisme henger sammen fordi slike grenseoverskridende utfordringer ikke lar seg løse innenfor nasjonalstaten." Det er en måte å beskytte gruppeidentitet på, og bevare en sosial struktur som gjør at hvite menn nyter fordeler fremfor andre samfunnsgrupper, forklarer forskerne i rapporten. «Høyrevridde individer har en tendens til lettere å akseptere og rettferdiggjøre eksisterende sosiale strukturer og motsette seg endringer i tradisjonell livsstil.» https://www.nrk.no/norge/ny-studie_-konservative_-innvandringskritiske-menn-er-oftere-klimafornektere-1.14178580 Anonymkode: 6ffe2...7bb Men hvis du konfronterer en av disse høyrevridde, middelaldrende, klimafornektende individene med slike forskningsrapporter, avviser de den kun på grunnlag av hvem som har publiset den. «NRK? Ark, mener du vel? De er jo styrt av innvandringselskende sosialister.» Anonymkode: 0277a...ac5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis du konfronterer en av disse høyrevridde, middelaldrende, klimafornektende individene med slike forskningsrapporter, avviser de den kun på grunnlag av hvem som har publiset den. «NRK? Ark, mener du vel? De er jo styrt av innvandringselskende sosialister.» Anonymkode: 0277a...ac5 Men hvis de kommer med en forskningsrapport angående innvandring så avviser venstresiden på bakgrunn av hvem som har publisert den. Så begge leire er like ille. Støtter forøvrig ingen av de. Anonymkode: 0e4e6...b90
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #8 Skrevet 29. august 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis de kommer med en forskningsrapport angående innvandring så avviser venstresiden på bakgrunn av hvem som har publisert den. Så begge leire er like ille. Støtter forøvrig ingen av de. Anonymkode: 0e4e6...b90 Du kan ikke sidestille NRK med resett eller andre blogger. Sjekk kilden før du trekker konklusjon, vær kritisk. Jeg, for min del, stoler mye mer på NRK enn HRS. Anonymkode: 0277a...ac5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 Klimafornektelse og innvandringshat er jo begge bygget på total kunnskapsavvisning og opplysningsfobi. Det ville forundre meg mye om ikke de samme menneskene også er dypt og inderlig skeptiske til forskning. Anonymkode: ee2ce...5c6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #10 Skrevet 29. august 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke sidestille NRK med resett eller andre blogger. Sjekk kilden før du trekker konklusjon, vær kritisk. Jeg, for min del, stoler mye mer på NRK enn HRS. Anonymkode: 0277a...ac5 Det handler ikke om hva jeg sidestiller. Jeg syns begge leire her er ute å kjøre fordi de ikke vil høre på man har å si men kun tar mann hele tiden. Anonymkode: 0e4e6...b90
the amazing spidermamma Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Kan de ikke forske litt på hvordan disse gubbene stiller seg til sexkjøp også? Bare en tanke som HELT TILFELDIG datt inn i hodet mitt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #12 Skrevet 29. august 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om hva jeg sidestiller. Jeg syns begge leire her er ute å kjøre fordi de ikke vil høre på man har å si men kun tar mann hele tiden. Anonymkode: 0e4e6...b90 Nei, virkelig ikke. Klimaskeptikerne/innvandringskritikerne svelger (som regel) alt rått så lenge det kommer fra document, hrs eller andre fremmedfiendtlige blogger. De pøser det ut i sosiale medier, f.eks facebook, og inn renner det med stygge, hatefulle kommentarer. Svært få av dem har sjekket kilden, og om det er løgn og oppspinn, bryr de seg ikke om. Tro meg, jeg har et par av dem i familien og på facebook, og det er ikke mye konstruktivt som kommer derfra. Det er kun hat. De du kaller venstrevridde, er i stort sett godt utdannede. Lærere, professorer osv. De har lest mye, sett verden, og bryr seg stort sett om mennesker på en helt annen måte. De aller fleste er gode, de ønsker folk rundt seg godt, og de ser verdien av at alle i samfunnet er med. Jeg er verken lærer eller professor, men jeg stoler mer på de som ønsker andre godt, samfunnet inkludert, enn de som tenker kun på seg selv, trygda si, dieselbilen, og rettigheten til å fly for 199,-. (Og som syns det er greit at tusenvis av mennesker drukner i middelhavet, så lenge de ikke kommer hit i allefall.) Anonymkode: 0277a...ac5
the amazing spidermamma Skrevet 29. august 2018 #13 Skrevet 29. august 2018 Men har de alltid vært sånn, disse gubbene, eller er det en slags overgangsalder eller ei femtiårskrise? Det et kanskje tøft å se på at du sakker akterut mens unge, velutdannede folk (og til og med venstrevridde kvinner!!) overtar?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2018 #14 Skrevet 29. august 2018 De menneskene samme hater også el-biler. Og det blir stadig verre å være dem jo bedre el-bilene viser seg å være. Anonymkode: 52f1a...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå