Gå til innhold

Når bør jeg kontakte foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passer ett barn på under 1 år som jeg kun har møtt en gang før. Skal passe barnet en del fremover men han hyler hysterisk når foreldrene er borte å det lite som hjelper. Eller det stanse skrikingen noen minutter også hylskriker han igjen. Når bør jeg egentlig kontakte foreldrene? Idag roet han seg så lenge han var i vognen men kan jo ikke være ute å ha ungen i 8 timer heller.. Så fort jeg tar han opp at vognen så begynner hylskrikingen igjen. Nevnte at barnet har skriket litt men sa ikke noe om hvor mye og hvor lenge. Gruer meg egentlig til imorgen for barnet er veldig vanskelig å roe igjen å vet ikke helt når en skal forstyrre foreldre på jobb pga skriking.

Anonymkode: 3a1ca...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke være å ha ungen i vogn i 8 timer*

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg passer ett barn på under 1 år som jeg kun har møtt en gang før. Skal passe barnet en del fremover men han hyler hysterisk når foreldrene er borte å det lite som hjelper. Eller det stanse skrikingen noen minutter også hylskriker han igjen. Når bør jeg egentlig kontakte foreldrene? Idag roet han seg så lenge han var i vognen men kan jo ikke være ute å ha ungen i 8 timer heller.. Så fort jeg tar han opp at vognen så begynner hylskrikingen igjen. Nevnte at barnet har skriket litt men sa ikke noe om hvor mye og hvor lenge. Gruer meg egentlig til imorgen for barnet er veldig vanskelig å roe igjen å vet ikke helt når en skal forstyrre foreldre på jobb pga skriking.

Hvis du har møtt barnet EN gang før er jo ikke barnet trygg på deg i det hele tatt!! Er ikke rart barnet skriker! Det er en grunn til at det er minst tre dager tilvenning i barnehager😧

Anonymkode: c9888...fc6

Skrevet

Sorry alle skrivefeilene har bare sovet to timer inatt pga kraftig forkjølese.

Skrevet

Herregud, er det rart ungen hylskriker, han kjenner deg jo ikke. Jeg skjønner ikke hva dere voksne tenker med. Det er ikke for ingenting at man har tilvenning i barnehage. Er dette barnet på 9 mnd som det var en tråd om her om dagen, ang betaling?

Ungen må jp få lov til å bli kjent med deg først, stakkars unge. Og det må du si til foreldrene, vær ærlig med at han hylskriker hele tiden når han ikke er i vogna

Anonymkode: 7613f...cef

Skrevet

Sorry alle skrivefeilene har bare sovet to timer inatt pga kraftig forkjølese.

Kanskje du ikke skal påta deg dette oppdraget i morgen...

Anonymkode: ebe0e...595

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har møtt barnet EN gang før er jo ikke barnet trygg på deg i det hele tatt!! Er ikke rart barnet skriker! Det er en grunn til at det er minst tre dager tilvenning i barnehager😧

Ja hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt minst 3 dager tilvenning men foreldrene mente det ikke var nødvendig. Barnet virket veldig tillitsfull og glad i nye mennesker,men å være med en fremmed dame i en hel dag uten trygge mamma og pappa,det skjønner jeg veldig godt at han ikke er trygg på.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje du ikke skal påta deg dette oppdraget i morgen...

Anonymkode: ebe0e...595

Er mye bedre idag å begynner sent imorgen så det skal nok gå fint :)

Skrevet

Ja hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt minst 3 dager tilvenning men foreldrene mente det ikke var nødvendig. Barnet virket veldig tillitsfull og glad i nye mennesker,men å være med en fremmed dame i en hel dag uten trygge mamma og pappa,det skjønner jeg veldig godt at han ikke er trygg på.

Men da sier du det til de, at du ikke kan gjøre det uten at ungen blir kjent med deg først.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ER opp til deg! Du sier at barnet skal bli trygg på deg først, ellers er det uaktuelt å passe. Jeg jobber i barnehage og vi ringer etter kort tid dersom barnet bare skriker og skriker, da må barnet ha lenger tilvenning. Foreldrene der har ikke peiling og tenker bare på seg selv her. Barnet viser jo veldig tydelig at det er nødvendig. 

Skrevet

Det ER opp til deg! Du sier at barnet skal bli trygg på deg først, ellers er det uaktuelt å passe. Jeg jobber i barnehage og vi ringer etter kort tid dersom barnet bare skriker og skriker, da må barnet ha lenger tilvenning. Foreldrene der har ikke peiling og tenker bare på seg selv her. Barnet viser jo veldig tydelig at det er nødvendig. 

Ja barnet jeg passer viser veldig godt at han er veldig utrygg på meg,for så fort far kommer hjem så er han blid som en solstråle.

Skrevet

Eh ... Du må tørre å si ifra altså. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja barnet jeg passer viser veldig godt at han er veldig utrygg på meg,for så fort far kommer hjem så er han blid som en solstråle.

Har du tenkt til å si noe om det da?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er mye bedre idag å begynner sent imorgen så det skal nok gå fint :)

Tror ikke du forsto.

Et så lite barn trenger tilvenning. Om ikke foreldrene skjønner det burde du være den voksne og avstå fra en slik jobb. 

Anonymkode: e71e2...ce4

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du burde ha kontaktet de allerede første dagen når det ble mye skriking! 

Og hvorfor skjuler du det for far at barnet har skreket masse? 

Ungen er utrygg, og tar nok lengre tid på å bli trygg nå pga måten dere har gjort det. 

...

Anonymkode: 7ba54...c4d

Skrevet

Sier du at du ikke vil passe før tilvenning, så finner de bare en annen som vil. Er du villig til å miste penger pga «psyken» til en unge som ikke er din en gang?

Anonymkode: 5df27...27f

Skrevet

Man lurer jo litt på om dette er et trolleinnlegg. Ungen, som egentlig er hysterisk, "roer seg", så lenge du holder ungen ute i vogna i timevis? Hvor gammelt er barnet? Altså, det finnes jo helt drøye foreldre som utsetter babyene sine for mye rart ifbm barnepass, men... Hvis dette er sant, er mitt råd å prøve å få det til å gå seg til, og at du gir mest mulig varme og trygghet. Ungen som du passer har allerede vært utsatt for et traume ved manglende tilvenning, og det er begrenset hva dere kan gjøre nå, uten at det blir mer utrygghet og frem og tilbake. Vær en trygg omsorgsperson når ungen er hos deg. Gi mye varme og oppmerksomhet, så ungen raskt kan føle seg ivaretatt. Og følg litt med på disse foreldrene, de virker jo ikke helt gode.

Anonymkode: 3ec8d...c31

Skrevet

Når vi brukte dagmamma så hadde vi tilvenning i to uker. Først møttes de hjemme hos oss, sammen med oss. Så i den åpne barnehagen, hvor hun skulle ha han, sammen med oss. Tilvenning er viktig! Og ærlighet er viktig fra din side. Fortell hvordan barnet har det.

Anonymkode: 2cc21...689

Skrevet

Man lurer jo litt på om dette er et trolleinnlegg. Ungen, som egentlig er hysterisk, "roer seg", så lenge du holder ungen ute i vogna i timevis? Hvor gammelt er barnet? Altså, det finnes jo helt drøye foreldre som utsetter babyene sine for mye rart ifbm barnepass, men... Hvis dette er sant, er mitt råd å prøve å få det til å gå seg til, og at du gir mest mulig varme og trygghet. Ungen som du passer har allerede vært utsatt for et traume ved manglende tilvenning, og det er begrenset hva dere kan gjøre nå, uten at det blir mer utrygghet og frem og tilbake. Vær en trygg omsorgsperson når ungen er hos deg. Gi mye varme og oppmerksomhet, så ungen raskt kan føle seg ivaretatt. Og følg litt med på disse foreldrene, de virker jo ikke helt gode.

Barnehagen vår bruke også mye vogna i begynnelsen. Mens de står ved siden av selvsagt. Det føles som en trygg base.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det så rart at vognen er ett sted han føler seg trygg? Den sover han i hver eneste dag så ja når han skriker hysterisk så gå jeg ut å har han i vognen og da er han helt rolig igjen. Han får masse kos og nærkontakt å er heldigvis mer rolig idag :) Går mye å bærer på han for det hjelper ofte også.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagen vår bruke også mye vogna i begynnelsen. Mens de står ved siden av selvsagt. Det føles som en trygg base.

Ja det samme gjorde de med min sønn når han skulle begynne,han var helt utrøstelig og for utrygg til å være på golvet. Hans trygge sted var i vognen der var han helt rolig faktisk. Synes det ee helt greit så lenge han har tilsyn selvsagt. Her hadde de vognen inne på avdelingen faktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...