Gå til innhold

Menstruasjon og gynekolog. ☹

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I morgen skal jeg til gynekologen. Jeg skal ta en utvidet celleprøve og sette inn hormonspiral. Jeg ringte i dag og forklarte at jeg fikk det månedlige i dag. Hun resepsjonisten sa at jeg skulle komme likevel. ??

Jeg gruer meg nok fra før av, og nå skal jeg dit med masse blod . Jeg får helt panikk! Jeg leste på internett at man kunne få dårlige svar når man tok celleprøve når man har menstruasjon. 

Uff. Jeg har virkelig ikke lyst til å ligge i den stolen og blø når han skal sjekke meg altså 😥

Noen andre som har gjort dette ? 

Endret av Lagertha
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så avbestill, og dra om en uke isteden da? 🤷🏻‍♀️

Har selv ligget i stolen med blødninger, men det var i forbindelse med spontanabort så det var kanskje derfor jeg ikke brydde meg.

Du får tenke at de har sett det meste fra før... Spør Evt om det du har lest iforhold til celleprøve.

Anonymkode: b23a6...bbf

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så avbestill, og dra om en uke isteden da? 🤷🏻‍♀️

Har selv ligget i stolen med blødninger, men det var i forbindelse med spontanabort så det var kanskje derfor jeg ikke brydde meg.

Du får tenke at de har sett det meste fra før... Spør Evt om det du har lest iforhold til celleprøve.

Takk for svar 😊 åh  💛

Jeg prøvde å avbestille.. Men hun bak disken der er ganske.. sur. Jeg måtte utsette timen forrige gang pga skolestart. Da ble hun pottesur. Det var uhørt å avbestille. Så da jeg prøvde meg i stad, fikk jeg beskjed å komme . 

Heldighvis er han fyren dyktig. Så det går bra når jeg først kommer dit. Men er ikke spesielt høy på pæra nå. 😔 

Anonymkode: 4e70b...013

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊 åh  💛

Jeg prøvde å avbestille.. Men hun bak disken der er ganske.. sur. Jeg måtte utsette timen forrige gang pga skolestart. Da ble hun pottesur. Det var uhørt å avbestille. Så da jeg prøvde meg i stad, fikk jeg beskjed å komme . 

Heldighvis er han fyren dyktig. Så det går bra når jeg først kommer dit. Men er ikke spesielt høy på pæra nå. 😔 

Ble visst anonym 

Skrevet

Det er bedre å sette inn spiral når man har mensen da livmorhalsen er åpen. Men celleprøven kan bli ugyldig ja hvis det prøven blir forurenset med for mye blod. 

Anonymkode: d646f...4f5

Skrevet

Jeg var hos legen en gang for å få p-piller. Legen ville ta GU. Jeg sa at det passet dårlig pga mens.  Legen spurte hvem det var et problem for. Jeg svarte at det ble jo ekkelt for henne. Da bare lo hun og sa hun hadde jobbet på gastro-avdeling (tarmer etc), så det skulle mer til en litt blod for å sette henne ut av spill! Da slappet jeg av og det gikk veldig fint å ta GU.

Anonymkode: af717...921

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊 åh  💛

Du får trøste deg med at de fleste oppsøker gynekolog når de har et eller annet «problem», så det at du blør er nok ikke det verste han har sett :) 

Skrevet

Hva mener du med en utvidet celleprøve? Celleprøve med HPV-test? eller skal du ta biopsier (vevsprøver)? Menstruasjon ved celleprøvetaking er ikke så ideelt, nei. Det kan forurense prøven slik at det blir vanskelig å tolke den. Du må kanskje inn igjen da for en ny celleprøve. Mtp blødning og gynekologisk undersøkelse, er gynekologene veldig vant til det og bryr seg ikke stort.

Anonymkode: 95516...7bc

Skrevet

Og som en over nevnte, det er en fordel å ha menstruasjon når du skal sette inn spiral. Da går det lettere og er ofte mindre vondt.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med en utvidet celleprøve? Celleprøve med HPV-test? eller skal du ta biopsier (vevsprøver)? Menstruasjon ved celleprøvetaking er ikke så ideelt, nei. Det kan forurense prøven slik at det blir vanskelig å tolke den. Du må kanskje inn igjen da for en ny celleprøve. Mtp blødning og gynekologisk undersøkelse, er gynekologene veldig vant til det og bryr seg ikke stort.

Takk for svar . Ble litt roligere 😊Skal ta vevsprøve. Skulle aldri ha googlet det 😭 han er veldig grei han gynekologen. Forrige gang snakket vi mens han undersøkte. Så sier han :" hallo ! Se på meg !" Også snakket han videre om ekteskap eller hva det var. Jeg tenkte bate hallo  tilbake ! Jeg vil ikke se deg i øynene AKKURAT nå. 🤣🙈 har vært døden nær 3 ganger, å burde jeg fikse dette, men jeg er så irrasjonell og rar. Jeg får skylde på hormonene hehe 

Skrevet

Jeg sa det samme til min gynekolog en gang. Han lo og svarte " Tenker du at jeg, etter 25 år som gynekolog, blir uvel av litt blod?" Han syntes jeg var veldig omsorgsfull, da, men helt på jordet. Jeg synes fortsatt det er litt ekkelt, men da vet jeg ihvertfall at det handler om meg og mine følelser, og at det for han er  en "torsdag på jobb". Så prøv å ikke bry deg om det. 

Skrevet
44 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sa det samme til min gynekolog en gang. Han lo og svarte " Tenker du at jeg, etter 25 år som gynekolog, blir uvel av litt blod?" Han syntes jeg var veldig omsorgsfull, da, men helt på jordet. Jeg synes fortsatt det er litt ekkelt, men da vet jeg ihvertfall at det handler om meg og mine følelser, og at det for han er  en "torsdag på jobb". Så prøv å ikke bry deg om det. 

Det er faktisk veldig to the point det der med at det handler om deg og fine følelser,  kanskje det er lurt å tenke på?

Når man føler seg sårbar og blottet og laaangt utenfor intimsfæren i kontakt med feks helsepersonell er det greit å huske. Det er en vanlig dag på jobben.  Ingenting man biter seg merke i, og helt ok 

Skrevet

Jeg hadde det å en gang. Var helt pyton!!! Men fikk heller ikke avbestille. Var nok verst for meg 

Anonymkode: da19f...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...