Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Er De oftere syke en gjennomsnittet? Anonymkode: a5bd6...010
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Ja eg kjenner meg. Ungane har vore normalt sjuke i ett to årsalderen. Ellers stort sett friske. 7 åringen var heime frå skulen ein dag pga sjukdom i fjor. Anonymkode: 351b0...dc0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Vi har det nok mer skittent enn gjennomsnittet. Er svært sjelden syke. I løpet av barneskolen har for eksempel våre to barn hatt til sammen 4 dager sykdomsfravær. Det er minst 3 år siden jeg eller mannen har vært borte fra jobb. Anonymkode: a6c19...a87
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Hvorfor har dere det skittent ? Anonymkode: d2746...b3a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Jeg kjenner meg selv, og er sjelden hjemme med syke barn. Anonymkode: 4198b...aa4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Tja. Det er ikke strøkent her til en hver tid... Vi er svært sjelden syke. Støv på hylla, smuler under bordet eller hybelkaniner under sofaen sprer verken bakterier eller virus. Anonymkode: 87791...e91
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har dere det skittent ? Anonymkode: d2746...b3a Fordi vi elsker skitt og lort!!! For et spørsmål... Anonymkode: 87791...e91
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tja. Det er ikke strøkent her til en hver tid... Vi er svært sjelden syke. Støv på hylla, smuler under bordet eller hybelkaniner under sofaen sprer verken bakterier eller virus. Anonymkode: 87791...e91 Kaller ikke akkurat det skittent da. Litt støv på hylla og hybelkaniner under sofaen er da ganske vanlig i det norske hjem.. Anonymkode: 3f532...f97
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har dere det skittent ? Anonymkode: d2746...b3a Fordi det er kjedelig å vaske og det ikke plager oss med litt skitt. Anonymkode: a6c19...a87
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 Hva som er rent og skittent er nok noe som det finnes veldig mange definisjoner på. Jeg tror barn som biter negler eller plukker seg i nesa må være oftere syke enn andre. Anonymkode: 35ec6...898
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Tror mange av dere som svarer at dere har det skittent kanskje har litt urealistisk syn på hva som er normalt? Det er lett å bli farget av flotte blogger og innlegg på sosiale medier. Og ellers se hvordan hjem dere besøker ser ut når der kommer på varslet besøk😊 Ellers har jeg inntrykk av at de med mest bakteriefobi er mer syke enn andre, men kun basert på enkel svogerforskning😏
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Her er det både rotete og innimellom skittent. Tre unger, gjerne noen ekstra venner på lasset, løper inn og ut, fulle av sand etc. Hjelper ikke om dem setter fra seg skoene i gangen da gangen er plassert med inngang til bad, stue, kjeller og kjøkken. Håpløst å holde noe rent! Anonymkode: 7d271...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, den perfekte mor skrev: Tror mange av dere som svarer at dere har det skittent kanskje har litt urealistisk syn på hva som er normalt? Det er lett å bli farget av flotte blogger og innlegg på sosiale medier. Og ellers se hvordan hjem dere besøker ser ut når der kommer på varslet besøk😊 Ellers har jeg inntrykk av at de med mest bakteriefobi er mer syke enn andre, men kun basert på enkel svogerforskning😏 Det siste er jo muligens rett, men tror du kanskje tar feil om hva som kom først. Fobien eller sykdommen... Jeg har fått litt bakterie (eller virus egentlig da) fobi etter at alle har vært veldig mye syke. Fobien kom altså etter at vi hele tiden ble smittet av ting. Og etter det så har antall sykdomstilfeller gått ned pga grundigere håndvask ol. Anonymkode: 166b5...cc8
Hjertefru Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 Først må du definere hva du mener er skittent. Er det støv på tv-en og i bokhylla, at kjøkkenet ikke er nedvasket annet enn til jul. Fex. ....eller er det at bosset ikke blir tatt ut, at synlig søl ligger en uke og at sengetøyet ikke skiftes før det går i oppløsning?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 Ja, meg. Både jeg og ungen er lite syke. Sist var vel da vi begge hadde omgangssjuke rundt påske. Anonymkode: 4179b...4e2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 Meg i følge svigermor. Rene svinestien her. Jeg synes vi har det ganske normalt. Tørker støv ved behov. Rydder kjøkkenet og bærer ut søpla. Støvsuger når det er nødvendig. Har ikke matter på sommeren fordi det blir enklere å holde gulvet rent. Tar flekker på gulvet. Tørker støv av lister og vasker dørene i ny og ned. Men svinesti her i følge svigers. Ille nok til at hun måtte prate med andre om det. Anonymkode: 2825c...f33
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 Meg selv huset blir aldri ryddet og rent helt keos har 2 barn 3 år og 9mnd Anonymkode: 0659b...534
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva som er rent og skittent er nok noe som det finnes veldig mange definisjoner på. Jeg tror barn som biter negler eller plukker seg i nesa må være oftere syke enn andre. Anonymkode: 35ec6...898 Feil! De er mindre syke enn andre! https://www.klikk.no/foreldre/helse/er-det-sunt-a-spise-buser-2378257 Anonymkode: 33940...c6c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #19 Skrevet 28. august 2018 Det er ikke strøkent her, jeg er elendig på husvask, null rutine der altså. Men vi har ellers god personlig hygiene og et godt immunforsvar. Svært sjelden syke her i hus. Anonymkode: 61823...ef9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #20 Skrevet 28. august 2018 Kjenner flere som har det skittent hjemme, det merkelige er at de vistnok har røddemani og skryter av hvor mye de ordner. Støv er greitnok, men ikke når det går ifra å kunne blåse det vekk til å faktisk måtte skure det vekk. Selv har jeg det helt greit hjemme. Jeg skal vite det er reint, men det trenge ikke å være støvfritt til enhver tid. Bodde med en mann som var veldig allergisk, så da måtte jeg ha skikkelig storringjøring en gang i uka og støvsuge hver dag for at jeg skulle få litt nattesøvn. Nå er jeg alene og nyter det, for nå trenger jeg ikke vaske så mye. Ikke griser meg og ungene som han og hans barn gjorde heller, slik at ting må ikke skrubbes etter en uke (kaffeflekker i taket, middagsrester nedover kjøkkenskapene, bomming på søppelbøtta osv slipper jeg nå.) Anonymkode: 4b697...5e4
Hjertefru Skrevet 28. august 2018 #21 Skrevet 28. august 2018 For å svare på spørsmålet: Vil ikke si at vi har det skittent, men det er nok litt støv til tider. Og så er jeg avhengig av DIB som påminnelse om fex å kjøpe ny dobørste. 😉Vurderte å kjøpe nye puter etter en nylig tråd her, men kom heldigvis på at de er nyvaska.... Vi er heldigvis lite syke. Ut fra min kunnskap om mikrobiologi og sånt tror jeg ikke selv de som har det vi vil definere som et «skittent» hjem er mer sykere enn andre. Det skal vel litt til før det blir sykdomsfremkallende. Da må det i tilfelle være snakk om sånn som ekstremt dårlig mathygiene. Leste et sted om de tidligste tilfellene av allergi som er beskrevet. Der var de rammede barn av fex bedrestilte leger på den engelske landsbygda. Tidlig 1800-tall. De hadde gulv av plank som de vaska, men hadde overhyppighet av allergiske symptomer sammenlignet med barn av bønder, som ofte bodde trangt og med til og med husdyr i samme bygning. Flere barn var det også i de underprivilegerte familiene. Og jordgulv.
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2018 #22 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva som er rent og skittent er nok noe som det finnes veldig mange definisjoner på. Jeg tror barn som biter negler eller plukker seg i nesa må være oftere syke enn andre. Anonymkode: 35ec6...898 Det må du gjerne tro, men det ble sagt på bl a "Pinlige sykdommer" at dette ikke stemmer! Det er (helsemessig) helt ok å pille nese, det er dine egne bakterier du kommer i kontakt med. Men å f eks pille i ørene bør du la være, de skal være selvrensende.
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2018 #23 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, Hjertefru skrev: Ut fra min kunnskap om mikrobiologi og sånt tror jeg ikke selv de som har det vi vil definere som et «skittent» hjem er mer sykere enn andre. Det skal vel litt til før det blir sykdomsfremkallende. Da må det i tilfelle være snakk om sånn som ekstremt dårlig mathygiene. Tenker at her nærmer vi oss noe. Støv og sand i gangen, sjelden gulvvask osv er ikke "smittbærende" på noen måte. Heldigvis for meg...
Hjertefru Skrevet 28. august 2018 #24 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Pashla skrev: Tenker at her nærmer vi oss noe. Støv og sand i gangen, sjelden gulvvask osv er ikke "smittbærende" på noen måte. Heldigvis for meg... ....og for meg også 😂 Å lære barn å vaske henda er mye viktigere tenker jeg.
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2018 #25 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, Hjertefru skrev: ....og for meg også 😂 Å lære barn å vaske henda er mye viktigere tenker jeg. Og klippe de der ufyselige neglene med sørgerender!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå