Gå til innhold

6 åringen nekter å gjøre lekser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal jeg pushe? Han nekter plent å se i bøkene. Lar han ikke slippe unna, ca halvparten blir gjort. Ønsker ikke å tvinge han igjennom alt, det tror jeg tar drepen på skolemotivasjonen. 

Anonymkode: 34e31...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan lese tråden om «uenig i leksemengde» så finner du råd og synspunkter...

Anonymkode: 8c897...721

Skrevet

Vi brukte mye lek for å få gjort leksene. Ofte satt vi under bordet og leste, hoppet på trampoline mens vi pugget ol.

Anonymkode: aaea1...ad3

Skrevet

Det er noe han bare må bli vant til å gjøre... så enkelt er det. Du får evt bruke motivasjonssystemer.

Anonymkode: c7fa0...915

Skrevet

Jeg antar det er snakk om en førsteklassing? Jeg presset ikke så tidlig. Jeg leste mye for ham, for å øke lesegleden, og etterhvert ønsket han selv å prøve seg frem. Mye kommer av seg selv. Jeg vil ikke ødelegge lærevilligheten ved å gjøre alt til en kamp.

Anonymkode: 0117b...182

Skrevet

Her har de ukes lekser, så jeg deler opp så han bare får litt hver dag. Noen dager fortsetter han mens hans er i siget og får derfor fri dagen etter. Lesingen her går mye bedre etter at vi gikk jevnligere på biblioteket og lot han få velge bøker. Og jeg roser masse, "så fine streker", "se der ja, du kan det jo" og ved regning kan du ta frem hjelpemidler, gjerne spiselige(blåbær, cheerios o.l) eller noe morsomt dere lager selv. Perler på ei snor f.eks. Og gjør leksene med en gang dere kommer hjem.

Anonymkode: 38181...98d

Skrevet

Hvor mye lekser har han da? Her tar leksene mellom 5-10 minutter. Akkurat passe!

Anonymkode: e46bf...4b2

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye skal jeg pushe? Han nekter plent å se i bøkene. Lar han ikke slippe unna, ca halvparten blir gjort. Ønsker ikke å tvinge han igjennom alt, det tror jeg tar drepen på skolemotivasjonen. 

Anonymkode: 34e31...f3a

Ta pause fra leksene og avtal med læreren at dere i en periode kun gjør lesing og høytlesing.

Skrevet

Er det for mye? Her sa læreren maks 15-20 min i første klasse, og prioritere lesing hvis en ikke rakk over alt på den tiden. 

Anonymkode: 19543...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...