Gå til innhold

et spm til dere som har sønner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren er 3 måneder på vei med vårt første barn, vi vet foreløpig ikke kjønnet på barnet jeg ønsker meg helst ei lita jente men jeg vet at jeg hadde elsket barnet like mye hvis det skulle bli en gutt.. Men jeg er samtidig også litt nervøs for at det skal bli en gutt.. jeg har alltid vært en typisk jentejente som vokste opp med 2 søstre og omgikk bare med jenter i oppveksten, og med det så er jeg ikke så vant til hva guttebarn. Har noen vært i samme situasjon, hvordan var det isåfall for dere?

Anonymkode: 1077f...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En baby er en baby, bortsett fra tissetassen er de helt like 😉

Gradvis utvikler de en kjønnsidentitet, og du er med på hvert steg av veien. 

Anonymkode: 4cf0b...e3f

Skrevet

Jeg har både gutter og jente, og de fungerer likt😊 Koselig begge deler. Skulle jeg fått et nytt barn hadde jeg ikke klart å velge kjønn. 

Anonymkode: de73d...57c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Du våkner ikke opp til en fiks ferdig og fremmed 13-årig gutteslamp og lurer "oiii, hva gjør jeg nå??"

Du kjenner jo ditt eget barn når du er kommet så langt.

Anonymkode: 1b30c...688

Skrevet

Samme som deg.

Har fått en av hver.

Er litt på dypt vann en gang i blant når gutteggjengen er her, for dynamikken i gruppen er så anderledes enn det jeg kjenner til fra før. Men stort sett går det bra. De er jo barn og du er voksen, så du har et fortrinn. Og når alt kommer til alt er gutter like forskjellige som jenter. 

Anonymkode: e698e...c31

Skrevet

Hadde samme "problemet" og gutten vår har 2 eldre søstre. Litt små panikk da verdens vakreste gutt kom. Elsket han fra første stund,  men lurte veldig på om jeg passet som guttemamma. Da siden jentemamma var alt jeg kunne. 

Det har vært fantastisk fra første stund. Man vokser med rollen og utvikler seg sammen med en gutt som vokser. Også var det veldig gøy med mer gutteting i et jentehus 😂 (har prøvd å dytte biler og andre gutteting på jentene, men det er slik at jenter er jenter og gutter er gutter ❤❤💙

Storkoser oss med lillebror og får oppleve verden på enda en ny måte 😊 gled deg uansett hva det blir. Og masse gratulerer med den lille som skal komme ❤💙

Anonymkode: 4038e...a79

Skrevet

Jeg ønsket også jente med førstefødte. Men nå har jeg to gutter og er guttemamma😊 som de andre sier det første året er de jo like, kun tissen som er forskjellig😉

Anonymkode: a4a89...444

Skrevet

Hadde det likt som deg da jeg ventet første. Ville ikke vite kjønn på ultralyd,  da jeg var livredd for at jeg kom til å grue meg resten av svangerskapet dersom det var gutt. Det kom en gutt, og kjærligheten kom umiddelbart. Har også fått ei jente, og detcerxikke sånn at jeg er mer glad i henne.

Anonymkode: 74973...007

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke skjønner dere helt som er redde for å få sønner 😅

Men har sikkert mye med hva man er vant til. Selv har jeg en lillebror jeg har et godt forhold til.

Har begge kjønn, og helt ærlig syns jeg hankjønn er mye lettere å forholde seg til. De er mer ukompliserte. Og små gutter blir veldig glad i mammaen sin 💙

Mye drama og tull med jenter.

Ser det i jobben min i helsevesenet også, mannfolka er mye mer takknemlige og enklere å forholde seg til.

Jeg generaliserer, men det er en tendens.

Gutter (og menn) er toppen! 

Anonymkode: 6fe70...4ea

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at jeg hadde elsket barnet like høyt om det skulle bli en gutt, men jeg er også nervøs for at det skal bli en gutt og ikke en jente. Jeg er overhodet ikke vant til gutter og vet ikke hvordan guttebarn er kontra jenter.

Men jeg er mest av alt glad og stolt av at jeg bærer ei lita en i magen. :) 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at jeg hadde elsket barnet like høyt om det skulle bli en gutt, men jeg er også nervøs for at det skal bli en gutt og ikke en jente. Jeg er overhodet ikke vant til gutter og vet ikke hvordan guttebarn er kontra jenter.

Hvor gammel er du? 😉 

Jeg ville også ha jente da jeg var ung. Nå skjønner jeg ikke hvorfor. Kanskje jeg så for meg en søt dukke, med rosa klær. Nå har jeg en sønn på snart 8, og jeg ønsker meg flere gutter. Gutter er dødskule! Tenk på den kuleste gutten du visste om på skolen. Den gutten han hadde en mamma! Du kan være hans mamma. En kjekk, herlig gutt med masse personlighet!

Gutter er awesome!! Jeg håper du får en gutt, så du kan kjenne på det selv 😉 

Anonymkode: fb8c5...2b8

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du? 😉 

Jeg ville også ha jente da jeg var ung. Nå skjønner jeg ikke hvorfor. Kanskje jeg så for meg en søt dukke, med rosa klær. Nå har jeg en sønn på snart 8, og jeg ønsker meg flere gutter. Gutter er dødskule! Tenk på den kuleste gutten du visste om på skolen. Den gutten han hadde en mamma! Du kan være hans mamma. En kjekk, herlig gutt med masse personlighet!

Enig i alt over! Jeg var og relativt ung når jeg fikk mitt første og ønsket da jente. 

Jeg har «endt» opp med tre gutter og digger det!!! 💙💙💙 Elsker å ha tre gutter og synes det er veldig tøft! Så stolt at jeg sprekker nesten 😍

Så du må ønske et friskt barn, kjønn er irrelevant. Det er jo barnet ditt😍

Anonymkode: 75866...cc1

Skrevet

Jeg har begge kjønn. Ønsket meg bare jenter, for jeg visste ikke hvordan jeg ville taklet å få gutt av diverse årsaker. Jeg fikk først to jenter og så en gutt til slutt. Det gikk kjempefint i forhold til hva jeg trodde.

Anonymkode: 6b532...03c

Skrevet

Har begge deler og gutten er så mye mye enklere enn jenta 🙈 

Anonymkode: c2eb2...579

Skrevet

Så deilig å lese alle disse svarene! Jeg er også jentejente, har jente fra før og venter nå gutt. Har null erfaring med gutter og føler at det nesten er litt skummelt å skulle få gutt. Nå ble jeg beroliget! 🙂

Anonymkode: d8c48...601

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det der skulle jeg ønske jeg hadde tenkt mens jeg var gravid. 

Jeg bekymret meg sånn over denne gutten i magen. Var redd jeg ikke skulle like eller få til det p ha gutt. Men så ser jeg at man jo vokser med rollen! Akkurat som å ha andre barn, man utvikler seg samtidig☺️

Skrevet

Jeg har en eldre bror, tenkte at jeg skulle få en av hver og en attpåklatt. Fikk 3 sønner! De er helt fantastiske. Det føles som om jeg er deres første kjærlighet. I am the queen! 

Ett barn er ett barn! Vi gjør det vanskelig med våre ønsker av ting vi ikke har kontroll over! Lykke til med svangerskapet!

Anonymkode: 3a35c...561

Skrevet

Jeg har en av hver og skulle jeg hatt ønske om nr 3 hadde det vært gutt. Av våre er gutten «enklest».

Anonymkode: 7de96...a99

Skrevet

HAr en av hver. Gravid med nr. 3 nå. Å «ønsker» jente🤗 Men så lenge alt er bra med lille spiren spiller det egentlig ingen rolle altså!! 

Anonymkode: 9df3f...783

Skrevet

Personligheten er unik for hver og en uansett kjønn og selvom du har søstre, bare vant til jenter og er jentete så vil du likevel finne ut av det og bli en flott guttemamma hvis du får en gutt. Veien blir til mens man går og du og barnet vil knytte bånd og prege og påvirke hverandre hele veien. Det er jo en liten baby først, så du trenger ikke stå klar med hockey bag og fotball fra dag én liksom. Gradvis vil du oppdage hva slags personlighet, interesser og stil ditt barn har og de kommer i alle varianter. Selv har jeg to høylydte, vågale og viltre jenter. Ingen av de har interessert seg for dokker, Barbie, kjoler eller likt rosa. Ingen sløyfer i håret eller øredobber og slikt. Her går det i klatrevegg, hockey, fotball og cross sykling. 

Anonymkode: f4fc1...637

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du? 😉 

Jeg er 27 år, og typen min er 30. :) 

Jeg tror egentlig at de fleste mødre ønsker seg innerst inne en datter og at de fleste fedre egentlig ønsker seg en sønn, selv om det er veldig tabu og prate om det offentlig. Grunnen til at jeg hovedsakelig ønsker meg en jente er fordi at jeg vet hvordan jenter er også ønsker jeg meg også en mini me, og jeg kjenner lite til hvordan gutter er som barn. Jeg er den eldste i søskenflokken som består av 3 jenter. jeg hadde stort sett bare jentevenner i barndommen og i ungdomstiden og derfor så vet jeg lite om hvordan gutter er kontra jenter også vet jeg ingenting om hvordan man skal oppdra en gutt. Men når det er sagt så vet jeg at jeg hadde elsket barnet like høyt hvis det skulle bli en gutt. ❤️ 

Det er vel både fordeler og ulemper med både jenter og gutter. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer til å bli HELT NATURLIG. Tro meg. Jeg hadde en datter og bare søstre, men da jeg fikk en sønn så gikk alt av seg selv. Ikke fokuser på kjønn. Det er en baby, ditt kjøtt og blod. Ditt barn. Du er heldig som bærer på en liten baby 💙

Anonymkode: 80754...cf9

Skrevet

Med to sønner må jeg innrømme at jeg skammer meg over at jeg begge gangene ønsket jente ved ultralyd. Hva i alle dager trodde jeg det skulle ha å si.. 

Jeg er selv ganske opptatt av klær og sminke, og hobbyting. Men barn er ikke mini-manekenger, og kjønn bestemmer absolutt ikke interesser.

Jeg har ikke hatt noe nært forhold til min egen mor verken nå eller tidligere,  så jeg tenker av og til at det var bra jeg slipper å finne ut av hvordan være god mamma til tenåringsdatter, fordi jeg har ikke opplevd det selv.

Egentlig veldig glad for at vi ikke kan bestemme dette selv. Tror ikke jeg visste hva jeg ville bli god på. 

Å være en guttemamma er veldig gøy. Men det er sikkert gøy å være jentemamma også :)

Skrevet

Du får ikke «et guttebarn», du får DIN sønn, en som står deg nærmere enn alle andre mennesker. 

Min første er gutt, nå ni år. Da han kom til verden var det som å se igjen en gammel venn. Det var som om vi hadde kjent hverandre bestandig. De neste barna tok det litt mer tid å bli ordentlig kjent med, trolig fordi de er tvillinger og jeg da hadde tre barns behov å sjonglere💛

Dette blir et barn du kjenner fra innerst til ytterst, kjønn har ikke noe å si. 

Anonymkode: a1199...36f

Skrevet

Jeg tenkte litt det samme da vi ventet førstemann. Har bare søstre selv og har alltid vært veldig jente-jente, så klarte ikke å se for meg å bli guttemamma. Når gutten kom, var de "bekymringene" som blåst vekk. Et barn er jo et barn, med sin helt egen identitet og personlighet. Det er jo helt likt i starten, og etter hvert som de blir større, blir man jo som foreldre med på utviklingen av personligheten deres, også kjønnsidentiteten. Vi fikk en jente etter gutten og begge deler er helt fantastisk, og faktisk akkurat det samme;-) De er jo to ulike personer helt uavhengig av kjønn. Hadde vi fått to gutter eller to jenter hadde det vært på samme måten.

Anonymkode: 3c949...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...