Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Jeg har bestilt en vare som var på tilbud. Betalte med kort. Etter ca en uke fikk jeg beskjed om at varen er utsolgt. De tilbyr meg en annen, som ser annerledes ut. Jeg synes ikke den er fin, og vil ikke ha den. Da jeg bestilte var mange varer på tilbud. Jeg spør om jeg kan få tilbudspris på en annen vare, og betale mellomlegget. Det kan jeg ikke. De kan kun tilby den varen jeg ikke synes er fin, eller kansellere kjøpet. Kan de bare gjøre det? Er det mitt problem at de annonserer varer de ikke har på lager? Anonymkode: 0f4aa...ba3
hysterika Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Ja, de kan gjøre det. Så lenge du får tilbake pengene dine, har du ingeting å klage på.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 23 minutter siden, hysterika skrev: Ja, de kan gjøre det. Så lenge du får tilbake pengene dine, har du ingeting å klage på. Tror ikke det stemmer helt. Vi har gjort en avtale om salg. Det kan man normalt ikke bryte. Butikker som annonserer varer til feil pris må også normalt levere varen. Anonymkode: 0f4aa...ba3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror ikke det stemmer helt. Vi har gjort en avtale om salg. Det kan man normalt ikke bryte. Butikker som annonserer varer til feil pris må også normalt levere varen. Anonymkode: 0f4aa...ba3 Men er det tomt, så er det jo tomt, de kan jo ikke trylle heller Anonymkode: bcc8b...e54
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er det tomt, så er det jo tomt, de kan jo ikke trylle heller Anonymkode: bcc8b...e54 Nei, ikke trylle, men de kan tilby en erstatningsvare som ikke er glorete. Er det noen som kjenner regelverket rundt dette? Anonymkode: 0f4aa...ba3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke det stemmer helt. Vi har gjort en avtale om salg. Det kan man normalt ikke bryte. Butikker som annonserer varer til feil pris må også normalt levere varen. Anonymkode: 0f4aa...ba3 Selvsagt kan de det. De er jo tom for den varen du bestilte. Så lenge du får pengene igjen, kan du ikke kreve noe mer. Anonymkode: e2da7...6a0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, ikke trylle, men de kan tilby en erstatningsvare som ikke er glorete. Er det noen som kjenner regelverket rundt dette? Anonymkode: 0f4aa...ba3 De har jo tilbudt deg en erstatning, de kan ikke noe for at du ikke liker den. Hva er det de har tilbudt deg da? Anonymkode: bcc8b...e54
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har jo tilbudt deg en erstatning, de kan ikke noe for at du ikke liker den. Hva er det de har tilbudt deg da? Anonymkode: bcc8b...e54 En vare med samme funksjon med et annet utseende. Anonymkode: 0f4aa...ba3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En vare med samme funksjon med et annet utseende. Anonymkode: 0f4aa...ba3 Jeg skjønte jo det da.... Anonymkode: bcc8b...e54
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #10 Skrevet 4. oktober 2018 Bare til opplysning til dere som svarte at jeg ikke hadde noe å klage på: Jeg klagde saken inn for Forbrukerrådet. De ga meg medhold, og mente at butikken ikke kan tilby en hvilken som helst vare med samme funksjon men helt annet utseende (eksempel: Har man bestilt en pen kåpe, kan ikke butikken tilby en allværsjakke i stedet og mene at varen er tilsvarende). Så nå har jeg fått den varen jeg ønsket meg. HI Anonymkode: 0f4aa...ba3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #11 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bare til opplysning til dere som svarte at jeg ikke hadde noe å klage på: Jeg klagde saken inn for Forbrukerrådet. De ga meg medhold, og mente at butikken ikke kan tilby en hvilken som helst vare med samme funksjon men helt annet utseende (eksempel: Har man bestilt en pen kåpe, kan ikke butikken tilby en allværsjakke i stedet og mene at varen er tilsvarende). Så nå har jeg fått den varen jeg ønsket meg. HI Anonymkode: 0f4aa...ba3 Så da hadde de den varen du hadde bestilt først alikevel? Anonymkode: bcc8b...e54
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #12 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så da hadde de den varen du hadde bestilt først alikevel? Anonymkode: bcc8b...e54 Nei. De ga meg en vare som liknet i utseendet. HI Anonymkode: 0f4aa...ba3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #13 Skrevet 4. oktober 2018 Jeg opplevde noe liknende. Bestilte ski på xxl på tilbud. Bestillingen gikk igjennom, fikk ordrebekreftelse og varen ble betalt. Senere fikk jeg beskjed om at varen likevel var utsolgt. De ville heve kjøper og ville gi meg pengene tilbake. Jeg nektet. Jeg ville ha varen jeg faktisk hadde bestilt og betalt eller en tilsvarende erstatningsvare. I ordrebekreftelsen var det ikke tatt forbehold om at varen kunne være utsolgt. Jeg fikk medhold, og xxl måtte gi meg tilsvarende ski til samne pris, bare nyere modell. Forbrukerrådet mente xxl var pålagt p levere ut varer de faktisk haddd solgt eller fremskaffe tilsvarende eller bedre erstatningsvare. Anonymkode: cd401...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå