Gå til innhold

Barnehagetilvenning og velferdspermisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Minien på 18 mnd begynner i barnehagen på onsdag og vi har beregnet 3 dager hvor vi vil være tilstede under tilvenningen. Heldigvis er turnusen min slik at jeg har fri disse dagene og trengte dermed ikke å ta noen velferdspermisjonsdager. Mandagen og tirsdagen etterpå derimot, jobber jeg nattevakter og er dermed avhengig av mye søvn før og mellom vaktene for å klare vakten. Nå har vi fått beskjed fra barnehagen om at de første dagene alene helst ikke bør være mer enn maks 3 timer første dagen og maks 5 de neste. Og dette vil jo bli et problem for meg som skal jobbe natt. Jeg lurer derfor nå på om det er mulig å søke velferdspermisjon for disse dagene? Altså, er det kun de 3 første tilvenningsdagene vi kan søke om permisjon for, eller kan vi søke om inntil 3 dager i hele tilvenningsperioden?

Jeg jobber i kommunen og der står det i personalhåndboka at vi skal ha krav på 3 dager tilvenning i barnehage. Men står altså ingenting om det må være første 3 dagene av tilvenningen. Men tror nok de fleste forventer at det er disse som gjelder. Er jo så individuelt hvor lang tid barnet trenger i tilvenningen. Men de fleste skjønner jo at de første dagene helt alene bør være korte...og dermed er en like viktig del av tilvenningen. Hørt noen gjør prosessen kort og lar barnet være alene flere timer allerede i løpet av de 3 første dagene! Men dette ønsker de ikke i vår barnehage. Og det synes jeg er bra.

Anonymkode: 4e6a2...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...