Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Den amerikanske identitetspolitikken har blitt på moten også i Norge. Den gir en gruppe mennesker felles identitet, det være seg kjønn, seksualitet og etnisitet. Du forankres med dette i det biologiske og dine verdier og argumenter vektes i henhold til ditt opphav og din status som angivelig offer eller overgriper. I fravær av argumenter klamrer man seg til klisjeer: «giftig maskulinitet», «internalisert homofobi», «mansplaining», «hvite privilegier», «kulturell appropriasjon». Identitetspolitikken skaper konflikt og polarisering, hvor skadelig er dette for samfunnet? Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 På hvilken måte skaper offentlig debatt omkring identitet, kjønn og maktstrukturer polarisering og konflikt? Forklar. Anonymkode: 680ee...679
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 7 minutes ago, Anonym bruker said: På hvilken måte skaper offentlig debatt omkring identitet, kjønn og maktstrukturer polarisering og konflikt? Forklar. Anonymkode: 680ee...679 Hvor skadelig dette kan være, er det bare å kaste et blikk over til USA. Ingen steder har identitetspolitikken og den nye krenkbarheten hatt bedre vilkår enn på amerikanske universiteter. Det å ytre seg kritisk til det identitetspolitiske prosjektet på et amerikansk universitet i dag, er ofte endbetydende med å sette omdømme og karriere i fare. Liberale amerikanske professorer behandles regelmessig av sine egne studenter på måter som minner forstyrrende om tilstandene under Maos kulturrevolusjon. Noen av de mest åpne og liberale stedene på kloden, er i ferd med å bli noen av de mest illiberale. I identitetspolitikkens navn. Siv Jensen krenket «hellige objekter» når hun var utkledd som indianer. Ordvalget er interessant, og symptomatisk. Med andre ord: Jensen begikk blasfemi, og må derfor straffes. Det vi er vitner til er potensielt fremveksten av vår tids nye, selvutnevnte, yppersteprester. Menigheten sitter hjemme foran Macer og PCer, klare til å iverksette inkvisisjoner på sosiale medier når det går ut varsel om at trosgrunnlaget er blitt krenket. Prøver du å si imot, risikerer du å bli stemplet som rasist, homofob og misogyn. Eller det vanligste: argumenter avvises fordi den som fremfører dem har feil kjønn, hudfarge og/eller legning. I identitetspolitikkens verden vendes grunnleggende liberale prinsipper på hodet: Er du ikke som meg, kan du heller ikke forstå, eller identifisere deg med meg. At denne tankemåten fremmes mest aktivt av mennesker som påstår de kjemper den gode sak, for toleranse og mangfold, er et av vår tids største paradokser. Identitetspolitikk er ikke progressivt. Identitetspolitikk er først og fremst intolerant, reaksjonært, totalitært og antihumanistisk. Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Fikk du litt for mye motstand i de andre innleggene dine? Anonymkode: 5d805...97b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 6 minutes ago, Anonym bruker said: Fikk du litt for mye motstand i de andre innleggene dine? Anonymkode: 5d805...97b Og ellers har du noen gode argumenter? Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Så.. hva er det du mener er riktig retning å gå? Tradisjonelle kjønnsroller med kvinnene hjemme og at svarte og hvite har hver sin sone på bussen? Det er klart vi må ha en opprydding i vår nære historie. Slavehandelen, undertrykkingen av urfolk mm har satt dype spor som må bearbeides. Anonymkode: 680ee...679
graa Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Ja, det er både skaderlig, latterlig og forkastelig. At man skal godta alle mulige typer sinnslidelser som egentlig trenger behandling av psykolog og ikke aksept. Når man visstnok bare skal rulle seg rundt og godta at folk identifiserer seg med hva enn de vil, enten det er katter eller angrepshelikoptre så blir det for dumt. Og at man lager lover rundt at man skal tiltale noen med deres "foretrukkede pronomen" og straffer med fengsel og andre ting hvis man nekter å omtalle noen som en "they/them" og lignende sludder er totalt latterlig.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor skadelig dette kan være, er det bare å kaste et blikk over til USA. Ingen steder har identitetspolitikken og den nye krenkbarheten hatt bedre vilkår enn på amerikanske universiteter. Det å ytre seg kritisk til det identitetspolitiske prosjektet på et amerikansk universitet i dag, er ofte endbetydende med å sette omdømme og karriere i fare. Liberale amerikanske professorer behandles regelmessig av sine egne studenter på måter som minner forstyrrende om tilstandene under Maos kulturrevolusjon. Noen av de mest åpne og liberale stedene på kloden, er i ferd med å bli noen av de mest illiberale. I identitetspolitikkens navn. Siv Jensen krenket «hellige objekter» når hun var utkledd som indianer. Ordvalget er interessant, og symptomatisk. Med andre ord: Jensen begikk blasfemi, og må derfor straffes. Det vi er vitner til er potensielt fremveksten av vår tids nye, selvutnevnte, yppersteprester. Menigheten sitter hjemme foran Macer og PCer, klare til å iverksette inkvisisjoner på sosiale medier når det går ut varsel om at trosgrunnlaget er blitt krenket. Prøver du å si imot, risikerer du å bli stemplet som rasist, homofob og misogyn. Eller det vanligste: argumenter avvises fordi den som fremfører dem har feil kjønn, hudfarge og/eller legning. I identitetspolitikkens verden vendes grunnleggende liberale prinsipper på hodet: Er du ikke som meg, kan du heller ikke forstå, eller identifisere deg med meg. At denne tankemåten fremmes mest aktivt av mennesker som påstår de kjemper den gode sak, for toleranse og mangfold, er et av vår tids største paradokser. Identitetspolitikk er ikke progressivt. Identitetspolitikk er først og fremst intolerant, reaksjonært, totalitært og antihumanistisk. Anonymkode: 222d5...276 Du skriver virkelig en hel masse svada uten innhold. Helt konkret. Hvilke problemer er det du ønsker å ta opp? Anonymkode: 1d652...828
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 13 minutes ago, Anonym bruker said: Du skriver virkelig en hel masse svada uten innhold. Helt konkret. Hvilke problemer er det du ønsker å ta opp? Anonymkode: 1d652...828 Hjernevaskede SV-tanter har nok vanskelig for å forstå. Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hjernevaskede SV-tanter har nok vanskelig for å forstå. Anonymkode: 222d5...276 Det kan hende, men folk med ditt overlegne intellekt kan kanskje klare å uttrykke seg mer fornuftig enn en amerikansk president? Anonymkode: 1d652...828
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver virkelig en hel masse svada uten innhold. Helt konkret. Hvilke problemer er det du ønsker å ta opp? Anonymkode: 1d652...828 Alle innleggene til hi er svada Anonymkode: 424ae...1a5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjernevaskede SV-tanter har nok vanskelig for å forstå. Anonymkode: 222d5...276 Dette er nivået du ønsker å ha på diskusjonen? Anonymkode: 82077...d4d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 6 minutes ago, Anonym bruker said: Det kan hende, men folk med ditt overlegne intellekt kan kanskje klare å uttrykke seg mer fornuftig enn en amerikansk president? Anonymkode: 1d652...828 Nytter ikke når du ikke vil forstå. Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Alle innleggene til hi er svada Anonymkode: 424ae...1a5 Og ellers har DU noen gode argumenter? Anonymkode: 222d5...276
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og ellers har DU noen gode argumenter? Anonymkode: 222d5...276 For å kunne gi gode argumenter, må du først lage forståelige innlegg Anonymkode: 424ae...1a5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 47 minutter siden, graa skrev: Ja, det er både skaderlig, latterlig og forkastelig. At man skal godta alle mulige typer sinnslidelser som egentlig trenger behandling av psykolog og ikke aksept. Når man visstnok bare skal rulle seg rundt og godta at folk identifiserer seg med hva enn de vil, enten det er katter eller angrepshelikoptre så blir det for dumt. Og at man lager lover rundt at man skal tiltale noen med deres "foretrukkede pronomen" og straffer med fengsel og andre ting hvis man nekter å omtalle noen som en "they/them" og lignende sludder er totalt latterlig. Du vet at det ikke er lov å svare seg selv med nick når du er anonym i hovedinnlegget? Anonymkode: 1d652...828
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at det ikke er lov å svare seg selv med nick når du er anonym i hovedinnlegget? Anonymkode: 1d652...828 Nemen, nå tra du heeelt feil altså. For graa er jo ikke hi da, hvordan kan du tro det.... 😂 Anonymkode: 424ae...1a5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Identitetspolitikken skaper konflikt og polarisering Er det en "politikk"? I så fall, hos hvem? Anonymkode: d21d3...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå