Gå til innhold

Når legger din 3. Klassing seg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min legge seg 20.30, jente

Anonymkode: 4b8a0...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en 2. klassing og en 4.klassing. De legger seg samtidig. Planen er kl 20, men det blir stort sett 20.30 hver kveld... 

Anonymkode: f9252...20d

Skrevet

20-21 en gang. For det meste har han sovnet ca 20.45. Gutt, 3. Klasse. 

Anonymkode: da8d1...d92

Skrevet

20:30-21:00

Anonymkode: 8700d...a51

Skrevet

Målet er at hun skal være i seng til 20.30, og så kan hun lese frem til 21! Jente

Anonymkode: 52623...87d

Skrevet

Fornøyd om hun sover innen kl 21.

Anonymkode: ec521...bf2

Skrevet

Som regel sovna innen 21.30 ☺️

Anonymkode: 2df68...900

Skrevet

Jeg har tydeligvis en tredjeklassing som trenger mer søvn enn deres, her er barnet i seng mellom 19.30 og 20. I 95% av tilfellene sovner barnet i løpet av fem min.

Anonymkode: 6e9a3...ffe

Skrevet

Jeg har også tydeligvis en tredjeklassing som trenger mer søvn enn de fleste. Min går opp senest 1915, ordner seg(kan ta noe tid) og sover innen kl 20. 

Men det spiller jo stor rolle når barna står opp. Her må hun opp ca 0620, og hun trenger tydeligvis søvnen siden hun må vekkes nesten hver morgen.

Anonymkode: 8c16a...b70

Skrevet

Min 4. og 2. klassing legger seg 20 - 20.30. De leser en stund, slukker lyset kl 20.45.

Anonymkode: c9b22...5cd

Skrevet

Her var det mange som legger seg seint. Min har begynt i 4. klasse nå og trenger mye søvn. La seg mellom 1930 og 20 sist skoleår. Må opp 6.30 hverdager. 

Anonymkode: 2f6d3...833

Skrevet

Min legger seg 21. Våkner av seg selv mellom 7.45-07.15. Er ikke trøtt i løpet av dagen. Da han la seg 8 sovna han ikke på evighet og ble veldig frustrert. Kunne ligge i over en time og bare være frustrert. Nå sovner han på 10 min. 

Problemet er litt det at ettermiddagen er så travel, han er med på søsken sine fotballkamper ol, fordi han ikke liker å være alene hjemme (jeg må kjøre) Vi kommer hjem halv 8 ofte, og han trenger tid på å roe seg ned sammen med familien før han legger seg. 

Anonymkode: 003f2...2a3

Skrevet

4. Klassing i seng til 20

Anonymkode: 880ea...6cc

Skrevet

3. klassing gutt, i seng ca 20:30-21:00. Sovner greit og står opp smilende 🙂

Anonymkode: caf0b...093

Skrevet

Hun legger seg samtidig med 5.klassingen, ca kl 20.30.

Anonymkode: 5f46e...d42

Skrevet

Sovner vanligvis ca. kl. 20.30, står opp kl. 07.30.

11 timers søvn fir en 8-åring er godt innenfor det som anbefales av helsestasjonen.

Anonymkode: 1ea96...d32

Skrevet

Å diskutere leggetider uten å ta hensyn til når barna står opp gir ingen mening. En som står opp 5.30, må selvfølgelig legge seg lenge før en som står opp kl.7.45.

Det varierer jo også veldig hvor mye søvn et barn trenger. 

Min 3. klassing slukker helst lyset kl 20.30 og står opp kl7.00. Noen vannet blir klokka nærmere 21 pga fritidsaktiviteter, det merker vi at er litt sent, spesielt hvis det blir flere dager på rad. 

Anonymkode: a6101...b5b

Skrevet

21-2130, han sover til 730 og er våken og klar og blid for en ny dag

Anonymkode: 20e9c...90c

Skrevet

Min legger seg 20.00 og sovner med en gang. Vi står opp 06.00

Anonymkode: d00b8...176

Skrevet

Går på badet 20.00, pusser tenner, tisser, inn i senga, nattakos og så er det natta, sovner på ca 5min maks.

Står opp av seg selv mellom 06.30-07.00.

Legger seg senere i helgene, og sover da også lenger. Men om han legger seg for sent når han må opp dagen etter blir det sutring utpå ettermiddagen..tåler ikke for lite søvn så godt.

Anonymkode: 83d9b...b39

Skrevet

Blir oftest 21.30 før han sovner, det er nok en halvtime for sent. Men han bruker veldig ofte lang tid på innsovning og det hjelper IKKE å legge han tidligere, da blir han bare veldig stresset over ikke å sovne. Trenger ca 10 timers søvn for å våkne opplagt. 

Anonymkode: bbe1c...c2a

Skrevet

Min legger seg samtidig som lillesøster på 4 kl 19. Men 3 klassingen får leke på rommet eller lese bok til kl 20. Er hun ute med venner eller på sommeren, er hun klart lenger oppe. 

Anonymkode: b4656...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...