Gjest Trøffel Tøffel Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 OK å ta med baby i forelesning
Gjest Trøffel Tøffel Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Ble postet for fort! OK å ta med baby i forelesning om det er sovetid? Vil selvfølgelig gå ut om baby våkner. Litt usikker og tror det må bli sånn i morgen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 En liten sovebaby i en vogn helt bakerst, og du går ut hvis/når den knirker? Greit. Eldre baby som må underholdes, som babler og lager lyd? Nei, med mindre forelesningssalen er stor og det finnes et avgrenset og skjermet område hvor babyen kan være. Og selv da er det i grenseland. Anonymkode: 9534d...4d7
Gjest Trøffel Tøffel Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En liten sovebaby i en vogn helt bakerst, og du går ut hvis/når den knirker? Greit. Eldre baby som må underholdes, som babler og lager lyd? Nei, med mindre forelesningssalen er stor og det finnes et avgrenset og skjermet område hvor babyen kan være. Og selv da er det i grenseland. Anonymkode: 9534d...4d7 Takk for svar. Blir neppe noe lyd. Bare vet ikke hvilke retningslinjer som gjelder 😊
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Jeg hadde med en liten babler, vi var 80- 100 i salen. Det kom noen kommentarerer fra enkelte studenter, men foreleserne sa ingenting Jeg var ikke int i å vente mer enn nødvendig med å bli ferdig, og hadde ikke bhg i nesten 6 mnd med forelesninger.. Anonymkode: 3e3ea...06d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Ikke noe problem, så lenge du går ut begynner babyen å skrike. Studerte nylig, og hun ene fikk baby, midt i studiet, og de første månedene hadde hun med babyen, hun satt helt bakerst, og kunne lett gå ut, hvis babyen ikke roet seg. Anonymkode: f697e...ad3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Jeg har holdt forelesning med en baby i salen. Denne babyen var årvåken og til de grader deltakende. Medstudentene til moren begynte å gi råd til moren om hvordan hun kunne roe ham.. og det ble i det hele tatt utrooolig vanskelig å forelese.. Men dersom du setter deg bakerst og sniker deg ut når babyen våkner, Tenker heg at det er helt greit.. Anonymkode: 06e90...33c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde med en liten babler, vi var 80- 100 i salen. Det kom noen kommentarerer fra enkelte studenter, men foreleserne sa ingenting Jeg var ikke int i å vente mer enn nødvendig med å bli ferdig, og hadde ikke bhg i nesten 6 mnd med forelesninger.. Anonymkode: 3e3ea...06d Det er mangel på respekt for dine medstudenter. Du hindrer konsentrasjon og læring under forelesningene. Du er «ikke interessert i å vente», men bryr deg ikke om at det går ut over dine medstudenters studier... Og du fikk til og med tilbakemeldinger fra andre studenter uten å ta hensyn🙄 Men sovende baby i vogn er selvfølgelig OK, så lenge du går ut med ham når/hvis han våkner og lager lyd. Anonymkode: b7811...60c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mangel på respekt for dine medstudenter. Du hindrer konsentrasjon og læring under forelesningene. Du er «ikke interessert i å vente», men bryr deg ikke om at det går ut over dine medstudenters studier... Og du fikk til og med tilbakemeldinger fra andre studenter uten å ta hensyn🙄 Men sovende baby i vogn er selvfølgelig OK, så lenge du går ut med ham når/hvis han våkner og lager lyd. Anonymkode: b7811...60c Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Helt ok, er du usikker kan du sende en mail til professoren som har forelesning den dagen. Har selv hatt med min sønn, han er dog 7 år, men gått helt fint, han veksler mellom å lytte interessert og se på serier på nettbrett (med øreklokker selvsagt). Har også hatt flere medstudenter som har hatt med baby, de setter seg bakerst og går stille ut om det blir mye lyd fra barnet, funker helt fint, og er egentlig mindre forstyrrende enn alle disse studentene som sitter og hvisker og tisker under forelesningene.. Anonymkode: 8d046...56a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Hvis det er en liten baby og hn/hun sover, så ja. Men hør med universitetet først. Vi hadde en baby i klassen i fjor, han "begynte" da han var 7 uker. Han laget koselyder før forelesningen startet, og vi fikk kose med han. Når forelesningen startet la mor han i vogna og han sovnet etter 2-3 minutter. Babyer som er våken og babler/lager lyd under forelesninger og mor ikke går ut? Nei! Vi andre studenter vil gjerne følge med på forelesningen, og det irriterer. Anonymkode: bb0f8...ac0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 Er det snakk om en gang? Helt ok 👍 men jeg hadde en medstudent som hadde med baby hver dag i flere mnd. Det ble ganske forstyrrende fordi hun hele tiden måtte gå ut med den, så smalt konstant i døra, og mye romstering og styr, fordi hun var inn og ut flere ganger hver time. Egentlig var det ikke lov på høgskolen vår å ha med baby heller, så sikkert lurt å sjekke med studiestedet, i alle fall om det er noe du tenker å gjøre fast. Anonymkode: 06b09...8f6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Du er hun som har 2 gutter og ikke lenger er interessert i likestilling ja. Anonymkode: 95d7f...2c9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Håoer du ikke jobber med å hjelpe mennesker 😱 Anonymkode: 06e90...33c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Hadde du gått på mitt studium hadde jeg tatt det opp med forelesere/ledelse og fått deg kastet ut. Din utdannelse går ikke foran min og babyer i forelesning er uakseptabelt om de forstyrrer. Anonymkode: 151b3...bd3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Ja, det er klart. Drit alle andre, så lenge det gagner deg. Foreleserene burde gitt deg klar beskjed om at det ikke er greit å være så til de grader selvopptatt og bedt deg gå ut. Anonymkode: fa799...1c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 Unnskyld, men det er en uting med babyer på forelesning. Husker det godt da jeg studerte. Slitsomt. Anonymkode: fb71e...d0a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 Stille baby/barn, helt fint. Lager de lyd blir dere kastet ut av min forelesning. Anonymkode: 73c8b...d73
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Wow, du har virkelig ikke skjønt det. Det er i beste fall distraherende og i verste fall veldig forstyrrende og ødeleggende med baby på forelesninger. Jeg synes det er respektløst og upassende - men det er klart, sover babyen gjennom forelesningen er det ok. Ville tatt den ut ved første «knyst». Skjønner dog problemet, men det er tross alt ikke de x antall andres problem at du har valgt å få barn under studiene (PS gjorde det selv men var i permisjon til barnehagestart). Anonymkode: 0f1aa...dfe
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 Jeg er enig! Ikke bare for studenter, men for foreleser også. Han/hun har forberedt en forelesning og det ligger nok litt jobb bak det. Jeg tror mange studenter ikke forstår hvor mye jobb forelesere egentlig gjør. Her jeg studerer produserer de artikler til relevante utgivelser, mange har publisert bøker. Så gjør de sin jobb, foreleser, og har en skrikende/forstyrrende unge i salen. Nei, og mer nei! Anonymkode: bb0f8...ac0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #21 Skrevet 27. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Megge! Anonymkode: 4ef75...ef7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #22 Skrevet 27. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Hva med å ta hensyn til babyen? Bli dratt med på forelesning hver dag. For en stusselig permisjon med mor. Merkelig å ikke prioritere å være hjemme med fullt fokus på en liten baby. Studiene går ingen vei. Anonymkode: fd158...f5b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #23 Skrevet 27. august 2018 Sovebaby er helt greit. Når jeg studerte var det 5 babyer som kom i løpet av studietiden. Første babyen var helt ok. Den var med de første 8-9 månedene. Var aldri noe lyd, og om det var det, så gikk mammaen ut med den. Så kom baby nr 2 og 3 og det ble mer og mer forstyrrende. På slutten av studiet (4 års desentralisert) var det konstant 2-3 babyer der, og det var veldig forstyrrende. Dette var i eksamensoppkjøringa. Vi medstudenter gikk da til skoleledelsen som måtte komme med et forbud mot å ha babyer med på forelesning. Og, ja, vi hadde prøvd å snakke med dem selv først. Anonymkode: c395c...b71
Anonym bruker Skrevet 28. august 2018 #24 Skrevet 28. august 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette var studenter jeg ikke kom til å ha videre kontakt med, da jeg kun gikk siste semester med de. Glad jeg tok hensyn til meg selv og ikke fremmede Anonymkode: 3e3ea...06d Fy faen, er det mulig å være så egoistisk? Anonymkode: c691b...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå