Gå til innhold

Fortelle barna om morens lave moral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen bekjente. Det er et par (Erik og Eva) og en enslig dame (Mona), med barn i tenårene og litt eldre, og alle er venner, de er altså familievenner, og barna er en del sammen. 

Nå har det kommet for en dag at Erik og Mona har hatt et forhold. 

Eva er selvsagt sint og sjokkert, og hun vil at barna skal få vite det. Hun vet ikke ennå om hun skal kaste ut Erik  for han angrer og er lei seg. Mone vil hun selvføgelig ikke være venn med mer

Mona vil for all del ikke at barna skal få vite noe. Hun sier at de ikke trenger det, og at vennskapet barna imellom kan bli ødelagt. 
Eva mener derimot at de har rett til å vite hva moren deres har gjort.

Jeg kjenner begge familiene ganske godt, men Mona best, for hun bor i samme by som meg (Erik og Eva flyttet til Oslo for fire år siden). Er usikker på hva jeg mener er riktig, men holder en knapp på at det ikke er noe barna trenger å blandes inn i.

Hva er den generelle rettsfølelsen på dette området? Hva mener dere? Holde dette unna barna eller fortelle dem hva som har skjedd?

Anonymkode: 25d96...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det bare mor som har lav moral?

Skrevet
3 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg nevner bare mor her, fordi de jo ikke er i slekt med mannen i denne historien. Moren har hatt et forhold til vennenes far, altså til mannen i et par som de har vært mye sammen med som familier. 

Spørsmålet er om de trenger å få vite om dette i det hele tatt, og da er det vel sin egen mor de eventult vil bli mest sjokkert over.

Anonymkode: 25d96...7d1

Skrevet
4 minutter siden, gale damen skrev:

Det stusset jeg på og, er det noen med lav moral her så er det jo far, og da får de barna vite hva slags far de har. men dt tenker vel ikke Eva på

Anonymkode: d1da8...aa9

Skrevet

Man holder selvfølgelig barna utenfor voksenkonflinten. Kunne ikke falle meg inn å fortelle barna mine om deres fars "lave moral" da han var utro mot meg. Et samlivsbrudd er for barna ille nok som det er. Å blande uskyldige barn inn i dette trekantdramaet ser jeg på som et større svik overfor barna, enn utroskapet.

Anonymkode: da97b...03d

Skrevet

Begge har lav moral, men barna bør holdes utenfor. 

(temmelig sykt at dere mener denne kjerringa som ligger med venninnens mann ikke har noe skyld.) 

Anonymkode: addb3...6d5

Skrevet

Barn skal ikke blandes inn i voksnes ting som

1) ikke angår dem

2) de ikke kan endre

3) de ikke kan gjøre noe med

4) som ikke kan føre til noe positivt

Anonymkode: 600e9...804

Skrevet

Her er det vel mannen som har den laveste moralen.

Uavhengig av det, så skal selvfølgelig ikke barna vite noe om dette. Dette har ingenting med dem å gjøre.

Anonymkode: b6483...412

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge har lav moral, men barna bør holdes utenfor. 

(temmelig sykt at dere mener denne kjerringa som ligger med venninnens mann ikke har noe skyld.) 

Anonymkode: addb3...6d5

Er det noen som mener det da?

Skrevet

Ikke et ord. Så klart.

Jeg har stikk motsatt mening om å tyste på utroskap til den uskyldige voksne part. Da er det moralsk forkastelig å ikke gi beskjed.

Anonymkode: efe05...c34

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud, unger skal ikke høre om foreldres sexliv. Hva skal det tjene til...?

Skrevet

For en ræva vurdering av voksne å tenke at de vil informere barna om noe sånt? Helt grusomt hvis de gjør det!!! Barna er da helt uskyldige og skal ikke pålegges denne skammen! 

Anonymkode: 4188a...06f

Skrevet

Dette trenger ikke barna å vite noe om!!!

Anonymkode: 1fa56...a98

Skrevet
5 hours ago, gale damen said:

Her var det snakk om å fortelle barna til denne moren om hennes dårlige moral. I den henseensele er elskerens dårlige moral uinteressant.

Anonymkode: de473...5c4

Skrevet

Bare skal naturligvis ikke informeres om dette. Skjønner ikke at det kan være en problemstilling engang.

Anonymkode: 5acf6...afd

Skrevet

Hils Eva fra meg og si at den med lavest moral, er den som med viten og vilje involverer barna i en lojalitetskonflikt.. 

Anonymkode: 05570...d4e

Skrevet

Men har da barna til Eva og Erik blitt informert om farens lave moral? Eller er det kun barna til Mona som skal informeres om dette?

Jeg tenker at dersom de informerer sine egne barn så vil vel de tidsnok informere Mona sine barn om hva som har skjedd siden de er så gode venner. 

Anonymkode: c9a90...6f3

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Men har da barna til Eva og Erik blitt informert om farens lave moral?

Står det noe sted at Eva og Erik har barn?

Skrevet
Akkurat nå, graa skrev:

Jeg oppfattet det sånn siden det står at barna er en del sammen

Anonymkode: c9a90...6f3

Skrevet
10 minutter siden, graa skrev:

De her sitatene gjorde at jeg tok det for gott at Eva og Erik har barn :

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

og alle er venner, de er altså familievenner, og barna er en del sammen. 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mona vil for all del ikke at barna skal få vite noe. Hun sier at de ikke trenger det, og at vennskapet barna imellom kan bli ødelagt. 

Skrevet

Nå når de voksne ikke kommer til å omgås hverandre, vil ikke det påvirke barna på en eller annen måte? Eller skal de lyve om årsaken til uvennskapet? Hvor gamle er barna, hvis det blir brudd mellom paret, hva skal de få vite om årsaken? Tror dere ikke de vil legge to og to sammen?

Anonymkode: ecd76...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...