Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Han er dømt for flere voldtekter. Mine barn er små. Når og hvor mye bør jeg fortelle ettersom de blir større? Anonymkode: 1291d...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Når de er voksne, og fordi de eventuelt lurer på hvorfor dere ikke har kontakt med han? Anonymkode: 23284...b45
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de er voksne, og fordi de eventuelt lurer på hvorfor dere ikke har kontakt med han? Anonymkode: 23284...b45 Vi har kontakt med ham. Det er det som er det vanskelige Anonymkode: 1291d...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Når de er store, tenåringer eller mer, utfra modenhet. Anonymkode: e2edc...9a2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Når de er så store at de forstår at alle har gode og dårlige sider og at selv om man har gjort noe veldig galt, og blitt straffet for det, kan man fortsatt være et menneske med gode sider som andre kan være glad i. Anonymkode: f2190...882
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Hvorfor lar du barna dine ha kontakt med en voldtektsmann? Håper du aldri lar barna være alene i nærheten av han. Anonymkode: 17bb9...fd1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lar du barna dine ha kontakt med en voldtektsmann? Håper du aldri lar barna være alene i nærheten av han. Anonymkode: 17bb9...fd1 Jeg lar de være alene ja. Han er ikke pedofil. Anonymkode: 1291d...b6a
gale damen Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lar de være alene ja. Han er ikke pedofil. Anonymkode: 1291d...b6a Men han har da alvorlige feil i sin evne til empati! Å la barna være alene med en mann som er dømt for flere voldtekter, og jeg merker meg at du sier dømt for, noe som indikerer at det godt kan være flere, er bare ikke greit!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, gale damen skrev: Men han har da alvorlige feil i sin evne til empati! Å la barna være alene med en mann som er dømt for flere voldtekter, og jeg merker meg at du sier dømt for, noe som indikerer at det godt kan være flere, er bare ikke greit! Empati? Jeg lærer mine barn om empati, fet trenger ikke bestefar å ta ansvar for. Og selv en voldtektsmann kan ha gode sider i seg. Anonymkode: 1291d...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Empati? Jeg lærer mine barn om empati, fet trenger ikke bestefar å ta ansvar for. Og selv en voldtektsmann kan ha gode sider i seg. Anonymkode: 1291d...b6a Nei en som er dømt for flere voldtekter kan ikke ha gode sider i seg. Stakkars barn. Anonymkode: 17bb9...fd1
gale damen Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Empati? Jeg lærer mine barn om empati, fet trenger ikke bestefar å ta ansvar for. Og selv en voldtektsmann kan ha gode sider i seg. Anonymkode: 1291d...b6a Ja, det kan han sikkert, men de gode sidene kan ikke sette til side at det er noe alvorlig galt med ham, og han bør ikke under noen omstendigheter ha ansvar for noen andre. Ikke i så mye som fem minutter.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 Blir helt matt jeg... Hadde aldri i livet latt mine små barn være alene med en voldtektsmann. Tror ikke jeg ville hatt noe kontakt med denne mannen i det hele tatt... Anonymkode: d5094...659
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 Håper dette er trolling, for du kan da ikke finne på å la barna dine være alene sammen med en voldtektsmann. Skjønner ikke engang hvorfor du har kontakt med han jeg. Anonymkode: f585f...60d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 Er du gal? Du høres ut som real barnevernsmat... Anonymkode: 869a3...c17
skinnfilla Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 Sjelden haka mi detter ned ,men nå gjorde den det! Du må da ikke finne på å la de være alene med en voldtektsdømt! Fatter ikke du har kontakt med han i det hele tatt😳
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har kontakt med ham. Det er det som er det vanskelige Anonymkode: 1291d...b6a Poenget mitt er at dere ikke burde ha kontakt med ham. Anonymkode: 23284...b45
Superdolly Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 Dette er så borti staur og vegger hinsides at jeg ikke finner ord. Din far er dømt for flere voldtekter og du kan ikke se et eneste problem med å la han ha ansvar for barna dine? Det kan ikke være mulig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 Jøss. Her var det mange som ikke evner å sette seg inn i det å være pårørende til kriminelle. 🙄 Anonymkode: d2322...387
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 Kjære HI. Jeg vet litt om hvordan du har det. Det ble i min voksen alder, avdekket for meg at min far hadde begått et overgrep mot en i min familie. Det var ikke snakk om verken samleie eller oralsex, men et grovt overtramp overfor den og de som ble berørt. Jeg valgte å ikke slå hånden av min far, mest av hensyn til min mor. Som var helt uskyldig oppi det hele, og som også var helt uvitende om dette helt fram til jeg selv fikk vite det. Det var faktisk jeg som måtte informere henne om dette, og også jeg som konfronterte min far om det. Han innrømmet at det var sant, og både jeg og min søster var knust i lang tid. Mine barn og min søsters barn var små da vi fikk rede på dette. Og vi gjorde det veldig klart overfor foreldrene våre, at vår far ALDRI skulle være alene med dem. Dette var en avtale vi la til grunn, for at de skulle få lov til å passe barna våre. F.eks kunne ikke mamma dra på butikken uten å ta med seg barna. Vi var veldig strenge på det. Barna våre er nå store tenåringer, og de vet ingenting om hva bestefar har gjort. Det kan jo komme for en dag, at noen kan fortelle dette, men da får vi ta det hvis det kommer. De har et godt forhold til bestefar, og det synes jeg er fint. Anonymkode: fcf46...c28
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #21 Skrevet 27. august 2018 Min bror er narkoman, jeg har kontakt, men han er ikke alene med mine barn. Min eksmann er alvorlig psykisk syk, uten selvinnsikt, mitt barn får ikke besøke han alene. Min far sin aller beste barndomssvenn, som nesten var som et familiemedlem, forgrep seg på min bror. Når det ble kjent, brøt min far kontakten med sin aller beste venn gjennom 30 år. Hvis min far hadde vært voldtektsforbryter, hadde jeg nok holdt kontakten, han hadde aldri fått være alene med mine barn. Anonymkode: bf3f8...070
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #22 Skrevet 27. august 2018 Mener de fleste her inne virkelig at alle som er dømt for en voldtekt skal skys resten av livet? Bør familie og venner bryte all kontakt? Bør de ikke kunne jobbe sammen med andre mennesker? Voldtekt kan være ganske mye forskjellig. Det kan være 16-åringen som har sex med kjæresten på 13, han som har sex med en som er for full på fest, hun som suger en sovende mann osv. Hvis det var deres sønn som var så dum, for eksempel i russetiden. Ville dere slå hånden av ham for bestandig? Anonymkode: f2190...882
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #23 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mener de fleste her inne virkelig at alle som er dømt for en voldtekt skal skys resten av livet? Bør familie og venner bryte all kontakt? Bør de ikke kunne jobbe sammen med andre mennesker? Voldtekt kan være ganske mye forskjellig. Det kan være 16-åringen som har sex med kjæresten på 13, han som har sex med en som er for full på fest, hun som suger en sovende mann osv. Hvis det var deres sønn som var så dum, for eksempel i russetiden. Ville dere slå hånden av ham for bestandig? Anonymkode: f2190...882 Her står det jo at personen er dømt for flere voldtekter. Altså da er det ikke en feil, man gjorde som ung, og etter det levd ett liv hvor man ikke har gjort noen vondt i ettertid. Og når personen er dømt for flere voldtekter, og man vet hvor utrolig vanskelig det er å bli dømt for voldtekt i Norge. Så kan man lure på hvor mange det er snakk om da. Og alle de du nevner, ville ikke blitt dømt for voldtekt i Norge. Anonymkode: f585f...60d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #24 Skrevet 27. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Når de er så store at de forstår at alle har gode og dårlige sider og at selv om man har gjort noe veldig galt, og blitt straffet for det, kan man fortsatt være et menneske med gode sider som andre kan være glad i. Anonymkode: f2190...882 Enig i dette. Jeg er litt overrasket over at alle gyver løs på hi for at hun lar barnebarna ha kontakt med mannen. Dette er en risikovurdering bare hun kan ta. Vi vet ingenting om detaljene her og omstendighetene rundt. Anonymkode: 533ec...707
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #25 Skrevet 27. august 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her står det jo at personen er dømt for flere voldtekter. Altså da er det ikke en feil, man gjorde som ung, og etter det levd ett liv hvor man ikke har gjort noen vondt i ettertid. Og når personen er dømt for flere voldtekter, og man vet hvor utrolig vanskelig det er å bli dømt for voldtekt i Norge. Så kan man lure på hvor mange det er snakk om da. Og alle de du nevner, ville ikke blitt dømt for voldtekt i Norge. Anonymkode: f585f...60d Alle jeg nevner kunne blitt dømt for voldtekt i Norge hvis det kan bevises. Åle disse tingene er voldtekt og vi vet ikke hva den aktuelle mannen har gjort eller bør lenge det er siden. Anonymkode: f2190...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå