Gå til innhold

Gravid og deprimert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge ut dette, men det ble her. 

Jeg er for tiden gravid med nr 2. Min første graviditet gikk vel egentlig greit, kun tankene som var mindre hyggelige.

Kunne kjøre meg en tur og tenkte at det ikke ville spille noen rolle om jeg kjørte av veien og døde. Eneste som stoppet meg var en følelse av ansvar for barnet i magen og menneskene rundt meg. Jeg hadde heller ingen store opp og ned turer følelsesmessig. Alt bare gikk automatisk, ingenting føltes viktig. 

Nå er jeg i uke 10 og kjenner igjen på disse følelsene. vil ha barn, men hater å gå gravid. Jeg vurderer abort bare for at alt skal bli bra igjen og at jeg skal få meg selv tilbake. 

Noen andre som har hatt det sånn som dette og har noen råd til meg? Noen som har fått hjelp og det har blitt bra før barnet kom?

føler meg helt unyttig, overflødig og mislykka som samboer, mamma, venn og kollega nå. 

Anonymkode: 9c64d...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde de samme tankene i form av barseldepresjon etter at nr1 var født. Det som ble min redning var en forståelsesfull helsesøster som straks tok kontakt med spedbarnsteamet. Kom meg fint igjennom det, og er nå lykkelig mor til to :) 

Så mitt råd er snakk med jordmoren din. Denne type depresjon er veldig vanlig, og spesielt i svangerskapet pga hormoner. Derfor er det også hjelp og få. :) Klamre deg til det du vet også, nemlig at det blir bedre tilslutt.

stor klem 😊💜

Anonymkode: e4c26...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...